Що відомо про компанію, яка побудує трубопровід для скиду шахтних вод із балки Свистунова

Що відомо про компанію, яка побудує трубопровід для скиду шахтних вод із балки Свистунова

Фото: Перший Криворізький

Під Кривим Рогом збудують трубопровід для скиду шахтних вод за 457 мільйонів 220 тисяч гривень. Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області уклала договір на його проєктування та будівництво з компанією «Автомагістраль-Південь», яка займалася проєктуванням і зведенням магістрального водогону Інгулець — Південне водосховище.

Про це редакція «Першого Криворізького» повідомляє, посилаючись на опубліковану інформацію на сайті державних закупівель Prozorro. Ми проаналізували репутацію компанії, яка будуватиме водогін.






Чому цей проєкт важливий


У серпні 2024 року під час візиту представників Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України в місті розглядали можливість реконструкції аварійної греблі в балці Свистунова. Це важливо, адже саме там накопичуються шахтні води, що впливають на якість води в річці Інгулець, яка сьогодні є джерелом зрошення для Миколаївської, Дніпропетровської та Херсонської областей. А після підриву Каховської ГЕС і зневоднення водосховища річка Інгулець лишається чи не єдиним джерелом водопостачання Миколаївщини та частково Кривого Рогу.

Нагадаємо, термін експлуатації цієї греблі сплив ще у 2020 році, тому існує екологічна та гуманітарна загроза, про що редакція нашого сайту писала неодноразово. Але щодо реконструкції поки інформації немає.

Обговорення будівництва водогону для скиду шахтних вод почалося ще у вересні — після візиту фахівців Міндовкілля в Кривий Ріг. А саме проєктування та будівництво водогону відбуваються відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 6 червня 2023 року №566 щодо ліквідації наслідків після знищення окупантами Каховської ГЕС.

Хто розробить проєкт і збудує водогін


Товариство з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь», яке отримало це замовлення від Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області, має цікаву репутацію. Про цю фірму писали кілька медіа — вона регулярно стає фігурантом журналістських розслідувань, про що свідчать згадки в системі YouControl. Назву будівельного підприємства згадують такі медіа, як «Новини Донбасу», «Мост» і «Наші гроші», вони пишуть, що вищезазначена компанія продовжує отримувати мільярдні замовлення від держави вже не тільки на дороги та мости, але й на оборонні споруди, трубопроводи в Донецькій, Херсонській, Харківській та інших областях.


Компанія зареєстрована в Одесі, а її власником є Олександр Бойко. «Автомагістраль-Південь» — будівельна компанія, яка спеціалізується на будівництві та обслуговуванні доріг, а також мостів і шляхопроводів. З початку року компанія отримала державних замовлень на понад 11 мільярдів гривень. У 2020 та 2021 роках суми держзамовлень на рік перевищували 44 мільярди. Наприклад, компанія займалась капітальними та поточними ремонтами шляхів у Запорізькій, Дніпропетровській, Донецькій, Київській, Львівській, Миколаївській, Харківській, Одеській областях. За даними аналітичної платформи YouControl, тільки у 2020 році компанія отримала 31% усіх дорожніх підрядів України, у 2021 році — близько чверті.

Скільки заплатять платники податків


За даними на сайті державних закупівель Рrozorro, тендер на проєктування та будівництво водогону з балки Свистунова був опублікований 24 грудня, а сам договір Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області з компанією уклали також 24 грудня. В аукціоні взяла участь лише одна компанія.







Скрін з договору, який виклали на сайті Prozorro

Основна частина будівництва трубопроводу протяжністю 6 тисяч 600 метрів запланована на 2025 рік, а загальний термін виконання робіт — 6 червня 2025 року. Обсяг фінансування у 2024 році становив 72 мільйони 490 тисяч гривень, а у 2025 — 384 мільйони 730 тисяч гривень.




Скрін з договору, який виклали на сайті Prozorro

Згідно з даними Єдиного веб-порталу використання публічних коштів Spending ТОВ «Автомагістраль-Південь» вже отримало 26 грудня 72 мільйони 490 тисяч гривень.




Скрін з сайту Spending


Яким буде водогін


Потужність майбутнього водогону повинна становити 10,4 мільйона кубометрів води на рік, а пропускна здатність — 1,3 кубометра води на секунду.




Скрін з договору, який виклали на сайті Prozorro

Редакція «Першого Криворізького» продовжує слідкувати за розвитком подій, тож більше інформації читайте в наступних публікаціях у спецпроєкті «Еко-місто».

Читайте також: У Кривому Розі Держекоінспекція перевіряє підприємство, яке вважають найбільшим забруднювачем річки Інгулець

Фото: Владислав Нестеренко

Посилання скопійовано в буфер обміну