Створення автокефальної церкви підтримує кожен третій українець - опитування

Створення автокефальної церкви підтримує кожен третій українець - опитування

Фото: Первый Криворожский

Створення в Україні автокефальної православної церкви не підтримують 20% населення країни, але за створення виступає практично кожен третій українець.

Про це йдеться у оприлюднених результатах загальнонаціонального опитування населення України, що було проведене Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова. Так, згідно з даними дослідження, створення в Україні автокефальної помісної православної церкви підтримує 31,3% серед усього населення, не підтримують 19,8%. Решті населення це або байдуже (34,7%) або вони не мають певної відповіді (14,2%).

Як зазначають соціологи, істотним чинником у підтримці чи непідтримці створення автокефальної помісної православної церкви є регіональний: переважно підтримують таку перспективу у західному (58%) та центральному (35,1%) регіонах, переважно не підтримують на півдні (24,4% – проти, 9,5% – за), сході (відповідно, 28,2% і 10%) та на Донбасі (27,8% і 18,5%). Проте значна частина населення у регіонах ставиться до пропозиції створення єдиної помісної церви байдуже чи не має певної відповіді (у південному регіоні таких 66%, східному – 62%, на Донбасі – 53%, у центральному - 47%, західному - 30%).

Найбільш байдужі до питання створення автокефальної помісної церкви люди, які не є релігійними (74%). Водночас, й серед релігійних осіб 40% також не дали ані позитивної, ані негативної відповіді. Згідно з результатами опитування, загальна підтримка чи заперечення ідеї створення помісної церкви має суттєві конфесійні відмінності.

Так, серед прихильників УПЦ Київського патріархату створення помісної церкви підтримують 45% (не підтримують – 18%), тоді як серед прихильників УПЦ Московського патріархату підтримують такі дії 23%, а не підтримують 40%. Загалом лише 11,5% населення переконані, що створення єдиної української православної церкви належить до першочергових питань, ще 22,7% вважають це питання актуальним, але не першочерговим. При цьому 22,6% опитаних зазначили, що це питання – неактуальне, бо створення чи нестворення такої церкви нічого не змінить, а 26,2% вважають, що таке питання не варто порушувати, бо від того буде лише шкода.

Серед тих респондентів, які підтримують створення помісної православної церкви, це питання першочерговим вважають 34%, а 50% вважають його актуальним, але не першочерговим. Серед респондентів, які підтримують створення помісної православної церкви, більше половини (56%) вважають, що ця церква має створюватися на основі УПЦ Київського патріархату з приєднанням всіх охочих, тоді як за створення цілком нової церкви, в якій об’єдналися б усі охочі, висловилися 14%.

Щодо ролі влади у процесі створення єдиної української православної церкви, більшість опитаних (56,7%) відповіли, що представники влади не повинні долучатися до таких дій, ще 17,1% обстоюють думку, що представники влади можуть допомагати ініціативам православних церков, а на думку 7% , представники влади мають активно діяти у цьому напрямку за власною ініціативою. Серед тих, хто підтримує створення помісної церкви, 35% схвалюють допоміжну роль представників влади у цих процесах, втім, і 41% проти такого долучення. Опитування проводилося з 19 по 25 травня 2018 року в усіх регіонах України за винятком Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей. Опитано 2019 респондентів віком від 18 років. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3%.


Джерело УНІАН

Комментарии (75)

Добродій

14:35, 29 июня 2018

Finаl Сut, Хочби до чогось причепитися)) Досі святкуєте?
Який би я ще мав обрати колектив для прикладу? Науковий чи театральний - вони теж робочі.
Якщо вам не подобається махати кайлом, вас ні хто не змушує. Якщо ви хочете все життя присвятити служінню Богові в сані священника - вам ніхто не забороняє.

Добродій

15:39, 29 июня 2018

тамерлан1944, Можете привести статистику в відсотковому відношені - скільки священників зробилися ними з юних років, а скільки в зрілі роки? Коли ви кажете - "большинство" - це досконало вивчене питання, чи просто аби написати? Я особисто знаю декількох священників, ни один з них не пішов в семінарію в юності, всі вже в зрілому віці. Є священицькі династії - але скільки їх після володорювання улюблених вами атеістів залишилося? Тому ризикну припустити - більшість все ж таки стають священниками чи монахами в зрілому віці.
У високих церковних чинов машини можуть не належати особисто їм, це церковна власність. Їм, як монахам, не належить володіти особистою власністью.

Добродій

16:35, 29 июня 2018

тамерлан1944, " кто ж даст эту статистику зделать" - тоді на чому основане оце: "А как же то что они с юности в основном с семинарии начинают"? З пальця висмоктали? Чи звідки?

Добродій

17:06, 29 июня 2018

тамерлан1944, Які "сбережения"? Ви самі про них видумали. Людина могла купити собі авто ще до того, як стала священником. Могли і батьки на весілля подарувати, навіть якщо він з дитинства по симінаріям. І стають священниками і бізнесмени, і діти олігархів стають монахами - все буває.

Добродій

17:42, 29 июня 2018

тамерлан1944, Мені подобається іншій розклад. Цитата одного святого:" Після смерті ми здивуємося, коли побачимо в раю тих, кого зовсім не очикували там побачити. Потім здивуємося, коли не побачимо там тих, кого очікували. І в третє здивуємося, якщо побачимо там себе."
А взагалі, як мені здається, ад і рай відрізняються так: в аду немає ні краплі співчуття, в раю не має ні крихти байдужості.

Бла-бла-бла

15:29, 29 июня 2018

Религия - опиум для народа...

А религиозные фанатики несут раздор,смерть и вымирание, как ни печально но так говорит история...

Добродій

15:41, 29 июня 2018

Бла-бла-бла, Усі фанатіки несуть роздор. Хоч религійні, хоч атеістичні. Навіть футбольні. Про це каже і новітня історія і сьогодення.

КР сказочный

16:03, 29 июня 2018

Срок годности у ряженых давно истёк.Просроченный товар.

СамоГон

16:09, 29 июня 2018

Опять липовые опросы! Так же само как в Кривом Роге почти все жители поддерживают проведения гейпарада. Сплошная дэза.

Добродій

16:13, 29 июня 2018

тамерлан1944, Потоп був після Содома і Гомори? "Бедро"? "выживший Сиф"? Ви, коли про 90% не знаючих Біблію віруючих писали, ви себе мали на увазі?

Добродій

17:07, 29 июня 2018

тамерлан1944, А що робити з геями-насильниками?

Добродій

17:15, 29 июня 2018

тамерлан1944, В Содомі? І яке було співвідношеня?
А якщо без гумору - скільки зі 100% маньяків були гетеро, а скільки гомо чи бі? Можете надати цифри?

Эйяфьядлайекюдль

18:54, 29 июня 2018

Лео Таксиль занятно книгу Бытие протроллил. И не только ее.

Добродій

17:29, 29 июня 2018

тамерлан1944, Дивлячись, що мати на увазі під "сожительствованием". Якщо людина відноситься до браку, саме як до продовження роду - то де ж тут "извращения"? Їм треба було плодитися і розмножуватися, і доки вони відносилися до цього як до таінства, до чуда - це було по благословінню Божому. Коли ж до дітей почали відноситися, як до побічного ефекту сексу, часто небажаного - не стало тут благословіння, навіть якщо браки не між близькими родичами.
Про " сыновья друг друга" - це ви свої збочення проектуєте на інших. В них народжувалися діти. Гомозв'язок на це здатен?

Добродій

17:42, 29 июня 2018

тамерлан1944, А що?

Ссылка скопирована в буфер обмена