Створення автокефальної церкви підтримує кожен третій українець - опитування

Створення автокефальної церкви підтримує кожен третій українець - опитування

Фото: Первый Криворожский

Створення в Україні автокефальної православної церкви не підтримують 20% населення країни, але за створення виступає практично кожен третій українець.

Про це йдеться у оприлюднених результатах загальнонаціонального опитування населення України, що було проведене Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова. Так, згідно з даними дослідження, створення в Україні автокефальної помісної православної церкви підтримує 31,3% серед усього населення, не підтримують 19,8%. Решті населення це або байдуже (34,7%) або вони не мають певної відповіді (14,2%).

Як зазначають соціологи, істотним чинником у підтримці чи непідтримці створення автокефальної помісної православної церкви є регіональний: переважно підтримують таку перспективу у західному (58%) та центральному (35,1%) регіонах, переважно не підтримують на півдні (24,4% – проти, 9,5% – за), сході (відповідно, 28,2% і 10%) та на Донбасі (27,8% і 18,5%). Проте значна частина населення у регіонах ставиться до пропозиції створення єдиної помісної церви байдуже чи не має певної відповіді (у південному регіоні таких 66%, східному – 62%, на Донбасі – 53%, у центральному - 47%, західному - 30%).

Найбільш байдужі до питання створення автокефальної помісної церкви люди, які не є релігійними (74%). Водночас, й серед релігійних осіб 40% також не дали ані позитивної, ані негативної відповіді. Згідно з результатами опитування, загальна підтримка чи заперечення ідеї створення помісної церкви має суттєві конфесійні відмінності.

Так, серед прихильників УПЦ Київського патріархату створення помісної церкви підтримують 45% (не підтримують – 18%), тоді як серед прихильників УПЦ Московського патріархату підтримують такі дії 23%, а не підтримують 40%. Загалом лише 11,5% населення переконані, що створення єдиної української православної церкви належить до першочергових питань, ще 22,7% вважають це питання актуальним, але не першочерговим. При цьому 22,6% опитаних зазначили, що це питання – неактуальне, бо створення чи нестворення такої церкви нічого не змінить, а 26,2% вважають, що таке питання не варто порушувати, бо від того буде лише шкода.

Серед тих респондентів, які підтримують створення помісної православної церкви, це питання першочерговим вважають 34%, а 50% вважають його актуальним, але не першочерговим. Серед респондентів, які підтримують створення помісної православної церкви, більше половини (56%) вважають, що ця церква має створюватися на основі УПЦ Київського патріархату з приєднанням всіх охочих, тоді як за створення цілком нової церкви, в якій об’єдналися б усі охочі, висловилися 14%.

Щодо ролі влади у процесі створення єдиної української православної церкви, більшість опитаних (56,7%) відповіли, що представники влади не повинні долучатися до таких дій, ще 17,1% обстоюють думку, що представники влади можуть допомагати ініціативам православних церков, а на думку 7% , представники влади мають активно діяти у цьому напрямку за власною ініціативою. Серед тих, хто підтримує створення помісної церкви, 35% схвалюють допоміжну роль представників влади у цих процесах, втім, і 41% проти такого долучення. Опитування проводилося з 19 по 25 травня 2018 року в усіх регіонах України за винятком Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей. Опитано 2019 респондентів віком від 18 років. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3%.


Джерело УНІАН

Комментарии (75)

Добродій

12:12, 29 июня 2018

ivаn68, Не треба свої їнтелектуальні проблеми проектувати на інших. Якщо хтось ворує гроші приходу - для цього є церковний суд чи світський. Якщо у тебе є конкретні докази про конкретну людину - звертайся в епархію чи в прокуратуру.

ivan68

13:02, 29 июня 2018

Добродий, они не воруют гроши приходу, они считают, что это их личные деньги. Поэтому мы можем лицезреть, что свечи купленные в их храме - богоугодные, а купленные на стороне - нет. И кто утверждает прайс-лист на божьи услуги? Почему, например, нельзя бесплатно обвенчаться как в католическом храме?

Добродій

13:43, 29 июня 2018

ivаn68, Про те, що хтось вважає, ви можете стверджувати тільки в випадку, якщо ви - Вольф Мессінг.
Ціни за треби стверджує кожен настоятель храму окремо. Ціни для тих, хто приходе в храм раз у житті і питає "скільки коштує?". Для інших - по можливості, можеш меньше можеш більше. В деяких храмах пробують відмовитися від такої практики і ввести добровольні пожертвування, як це було в усіх храмах до революції. Зовсім безкоштовно не вийде - хіба що священники зі своїми сім'ями почнуть вживати росу і квітковий пилок. Ще при Моісейові, коли Бог створював Вітхозавітну церкву, Він встановив десятину. Священник все життя повинен присвятити служінню і він має отримувати десятину від народу, і частину від жертв. Живитися повітрям Бог їх не примушує.
Про католицтво - там обов'язкова десятина. Кожен віруючий повинен вносити кожен місяц 10 відсотків своїх доходів. Були випадки, здається в греко-католиків, коли священник відмовився відспівувати померлого, доки його рідні не погасять борги по церковним внескам.

Добродій

13:10, 30 июня 2018

ivаn68, "Достиг апогея скандал между немецкими священниками и прихожанами. Их рассорил финансовый вопрос. Католическая церковь, уставшая бороться с неплательщиками специального налога, постановила: отныне уклонисты будут лишены всех религиозных обрядов. Другими словами, если прихожанин не отчисляет церкви дополнительные 8% от подоходного налога, на причастие или отпевание он может уже не надеяться...
Хармут Цапп, истец, отставной профессор католического права Университета Фрайбурга: «Я много лет пытался доказать свое право не платить налоги, оставаясь при этом воцерковленным человеком. Я публично отстаивал эту позицию в выступлениях, в статьях, но они никак не хотят с этим мириться. Что ж, раз так, разберемся в суде».
Штефан Фернер, пресс-секретарь Берлинского епископства Католической церкви Германии: «Документ четко дает понять: теперь выход из церкви означает, что строго юридически вам действительно не придется платить налог, но одновременно и то, что вы больше не будете частью католической паствы, следовательно, лишитесь доступа к церковным обрядам. Формально это не отлучение от церкви, но по факту оно и есть».
Ти або католицький клірик, або телепень, який не вміє користуватись інтернетом.

ivan68

23:52, 29 июня 2018

Добродий, ты или поп или тупое ватноголовое брехло, нету десятины в католической церкви. Есть только ДОБРОВОЛЬНОЕ ПОЖЕРТВОВАНИЕ.

Добродій

13:47, 29 июня 2018

Добродій, І не тільки священники повинні їсти повітря, а і храми повинні самі себе білити, красити і сплачувати за комуналку.

Добродій

11:08, 29 июня 2018

Також закликаю усіх небайдужих, зайти на сайт Розумне місто і прочитати петицію проти проведення марша ЛГБТ в Кривому Розі. Написана петиція досить грамотно, якщо будете згодні - поставте свій підпис і знайомим розкажіть. Якщо ми навіть таких дрібниць не робимо, то яке ми маємо право потім чимось обурюватись? Там є ще цікаві петиції стосовно нашого міста.

Добродій

11:57, 29 июня 2018

тамерлан1944, Знову дурниці пишете. Їм хтось ходити забороняє, чи їздити на велосіпеді, чи сидіти в тролейбусі? Чи може в петиції закликають їх знищити, щоб вони не нападали на гетеро? Видумуєте маячню і потім самі з неї смієтеся. Марш - це не прогулянка, це вимоги. І те, чого вони вимогають, мені не подобається. Я дуже не хочу, щоб їм дали можливість всиновлювати дітей. А саме цього вони і доб'ються, доки ви будете хехекати.

Добродій

12:22, 29 июня 2018

тамерлан1944, Кого ви там боїтеся чи люто ненавидете - це ваша справа, не треба це приписувати іншим. В мене до них жаль і огида - як, наприклад, до тих, хто їсть свої козявки. Бо я подібні речі вважаю збоченням. І так, вонни вимагають, щоб я не вважав це збоченням, щоб ніхто не вважав і щоб дітей держава вчила про те, що це не збочення (це, доречі, вже відбувається). Тому я і сам підписав ту петицію і інших, хто вважає всеж таки ЛГБТ збоченням, підписати її.

Добродій

12:25, 29 июня 2018

Добродій, закликаю

Пауков

12:44, 29 июня 2018

тамерлан1944 Є фестивалі бороди))))

Добродій

12:52, 29 июня 2018

тамерлан1944, Якщо свингери, любителі анального та орального чи т. ін. будуть ходити маршами і пропагувати свої вподобання - я теж буду проти. І теж буду закликати противитися розповсюдженню розпусти. Ніхто не каже що серед гетеро усі святі. Але якщо содом виходить на вулицю з вимогами - треба проти цього боротися. І не важливо від кого той содом - від гетеро чи від гомо, чи від копро з некро.

Добродій

16:08, 29 июня 2018

тамерлан1944, "другим сексуальным меньшинствам (садомазо, ролевики, свингеры, групповики)" - Це не меншинства. Ви знову не володієте питанням.
В мене (і, мабудь' в усіх, кого знаю) інфа про знайомого, що він свінгер чи садомазо, викликала б не меньший ступор, аніж інфа про його гомосексуальність. Тому, ви знову вигадуєте якісь знущання і дискримінації.
Якщо свінгери і ін. таж почнуть пропаганду своєї розпусти під видом боротьби за права, з цим теж треба буде боротися.

Засимович

14:05, 29 июня 2018

Пане Добродію, дякую за підказку. Зайшов на "Розумне місто" і попідписував птиції. Цілком згоден з усіма тут Вашими коментарями. Додам тільки, що особисто я проти наявності в Україні московського патріархату, але влада не повинна вмішуватись в церковні справи. Вона лише повинна забезпечити рівноправність усіх конфесій. На жаль зараз влада явно на боці московських попів. І не дуже зрозуміло, яка буде роль влади у створенні автокефальної церкви?. Адже в цивілізованих країнах влада відділена від церкви (церков).

Добродій

15:00, 29 июня 2018

Засимович, "дякую за підказку" - Радий, що допоміг.
"влада явно на боці московських попів." - Ви трохи відстали від життя. Владу в цьому можна було підозрювати при Януковичі. Зараз влада підтримує, коли Києвський патріархат забирає храми і вигоняє віруючих на вулицю, коли телепні в балаклавах чипляються до священників, розмальовують чи підпалюють храми. В чому проявляється підтримка владою священників УПЦ?
І не існує "московських попів" - як не існує в Україні "риммьких ксьондзів" чи "американських пасторів". Це все українці, чи ви вважаєте, що з Москви чи Риму, чи з Америки в Україну приїжджають люди, щоб тут служити священниками чи ксьондзами чи пасторами? УПЦ має кадрову, фінансову і політичну незалежність від МП. Зв'язок є чисто символичний. Особисто я не хочу його втрачати.

Ссылка скопирована в буфер обмена