Створення автокефальної церкви підтримує кожен третій українець - опитування

Створення автокефальної церкви підтримує кожен третій українець - опитування

Фото: Первый Криворожский

Створення в Україні автокефальної православної церкви не підтримують 20% населення країни, але за створення виступає практично кожен третій українець.

Про це йдеться у оприлюднених результатах загальнонаціонального опитування населення України, що було проведене Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова. Так, згідно з даними дослідження, створення в Україні автокефальної помісної православної церкви підтримує 31,3% серед усього населення, не підтримують 19,8%. Решті населення це або байдуже (34,7%) або вони не мають певної відповіді (14,2%).

Як зазначають соціологи, істотним чинником у підтримці чи непідтримці створення автокефальної помісної православної церкви є регіональний: переважно підтримують таку перспективу у західному (58%) та центральному (35,1%) регіонах, переважно не підтримують на півдні (24,4% – проти, 9,5% – за), сході (відповідно, 28,2% і 10%) та на Донбасі (27,8% і 18,5%). Проте значна частина населення у регіонах ставиться до пропозиції створення єдиної помісної церви байдуже чи не має певної відповіді (у південному регіоні таких 66%, східному – 62%, на Донбасі – 53%, у центральному - 47%, західному - 30%).

Найбільш байдужі до питання створення автокефальної помісної церкви люди, які не є релігійними (74%). Водночас, й серед релігійних осіб 40% також не дали ані позитивної, ані негативної відповіді. Згідно з результатами опитування, загальна підтримка чи заперечення ідеї створення помісної церкви має суттєві конфесійні відмінності.

Так, серед прихильників УПЦ Київського патріархату створення помісної церкви підтримують 45% (не підтримують – 18%), тоді як серед прихильників УПЦ Московського патріархату підтримують такі дії 23%, а не підтримують 40%. Загалом лише 11,5% населення переконані, що створення єдиної української православної церкви належить до першочергових питань, ще 22,7% вважають це питання актуальним, але не першочерговим. При цьому 22,6% опитаних зазначили, що це питання – неактуальне, бо створення чи нестворення такої церкви нічого не змінить, а 26,2% вважають, що таке питання не варто порушувати, бо від того буде лише шкода.

Серед тих респондентів, які підтримують створення помісної православної церкви, це питання першочерговим вважають 34%, а 50% вважають його актуальним, але не першочерговим. Серед респондентів, які підтримують створення помісної православної церкви, більше половини (56%) вважають, що ця церква має створюватися на основі УПЦ Київського патріархату з приєднанням всіх охочих, тоді як за створення цілком нової церкви, в якій об’єдналися б усі охочі, висловилися 14%.

Щодо ролі влади у процесі створення єдиної української православної церкви, більшість опитаних (56,7%) відповіли, що представники влади не повинні долучатися до таких дій, ще 17,1% обстоюють думку, що представники влади можуть допомагати ініціативам православних церков, а на думку 7% , представники влади мають активно діяти у цьому напрямку за власною ініціативою. Серед тих, хто підтримує створення помісної церкви, 35% схвалюють допоміжну роль представників влади у цих процесах, втім, і 41% проти такого долучення. Опитування проводилося з 19 по 25 травня 2018 року в усіх регіонах України за винятком Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей. Опитано 2019 респондентів віком від 18 років. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3%.


Джерело УНІАН

Комментарии (81)

Добродій

16:08, 29 июня 2018

тамерлан1944, "другим сексуальным меньшинствам (садомазо, ролевики, свингеры, групповики)" - Це не меншинства. Ви знову не володієте питанням.
В мене (і, мабудь' в усіх, кого знаю) інфа про знайомого, що він свінгер чи садомазо, викликала б не меньший ступор, аніж інфа про його гомосексуальність. Тому, ви знову вигадуєте якісь знущання і дискримінації.
Якщо свінгери і ін. таж почнуть пропаганду своєї розпусти під видом боротьби за права, з цим теж треба буде боротися.

Засимович

14:05, 29 июня 2018

Пане Добродію, дякую за підказку. Зайшов на "Розумне місто" і попідписував птиції. Цілком згоден з усіма тут Вашими коментарями. Додам тільки, що особисто я проти наявності в Україні московського патріархату, але влада не повинна вмішуватись в церковні справи. Вона лише повинна забезпечити рівноправність усіх конфесій. На жаль зараз влада явно на боці московських попів. І не дуже зрозуміло, яка буде роль влади у створенні автокефальної церкви?. Адже в цивілізованих країнах влада відділена від церкви (церков).

Добродій

15:00, 29 июня 2018

Засимович, "дякую за підказку" - Радий, що допоміг.
"влада явно на боці московських попів." - Ви трохи відстали від життя. Владу в цьому можна було підозрювати при Януковичі. Зараз влада підтримує, коли Києвський патріархат забирає храми і вигоняє віруючих на вулицю, коли телепні в балаклавах чипляються до священників, розмальовують чи підпалюють храми. В чому проявляється підтримка владою священників УПЦ?
І не існує "московських попів" - як не існує в Україні "риммьких ксьондзів" чи "американських пасторів". Це все українці, чи ви вважаєте, що з Москви чи Риму, чи з Америки в Україну приїжджають люди, щоб тут служити священниками чи ксьондзами чи пасторами? УПЦ має кадрову, фінансову і політичну незалежність від МП. Зв'язок є чисто символичний. Особисто я не хочу його втрачати.

Добродій

16:21, 29 июня 2018

тамерлан1944, "После развала Союза они туже роль выполняли, сбор оперативной информации, сбор инфы для шантажа, сбор отдельной кассы для саботирующих действий, провоз оружия, подкуп местных и госдеятелей, идеологическая поддержка протестующих" - Докази? Після розвалу Союзу (та і до), по кожному пункту. Ні? Фантазуєте, начитавшись радянських детективів?
"посмотрите на половину попов и монахов Лавр - Почаевской, Печерской, Святогорской - дебелые такие бывшие авганцы и ветераны чеченских воен," - Докази? Про половину. З наколками. Ні? Триндете, як завжди.

Засимович

17:22, 29 июня 2018

Особисто мав нагоду доволі надивитися на попів і монахів Почаївської Лаври (мп). Не 50 %, а мабуть усі 90 явні вурки. І, наскільки знаю, по іншим монастирям таке саме.

Добродій

19:29, 29 июня 2018

Засимович, В Почаїві не був. Жив трохи в Києво-Печерскій. Якщо вони вам вурок нагадують, то ви, напевно, вурок не бачили.

Добродій

16:31, 29 июня 2018

тамерлан1944, "замечательная там связь" - Докази? Ви розумієте, що мається на увазі? Кадровий зв'язок - Патріарх ставить епископів на Україні. Цього немає. Рішення приймає мтрп.Онуфрій. Фінансовий зв'язок - немає, всі фінансові потоки циркулюють тільки в Україні.
Фотки священників в "полной боевой экипировке" я бачив тільки на стороні ВСУ якраз капелани з КП.

Добродій

16:50, 29 июня 2018

тамерлан1944, ".и зраете где? - в церкви.." - Та да. А якщо якийсь панотець надав притулок упівцям в роки війни, то він вказівки отримував з Берліну чи з Москви?

Major

11:48, 29 июня 2018

Я думаю что искренне верующему человеку абсолютно наплевать, кто дербанит деньги - Киев или Москва, и как будет называться церковь, кефальной или автокефальной. Он ходит в церковь, и молится богу, и это его выбор.

Добродій

12:05, 29 июня 2018

Маjоr, УПЦ не має фінансового зв'язку з РПЦ чи з Московськи Патріархатом, . Гроші в обох випадках залишаються в Києві.

Добродій

12:14, 29 июня 2018

Finаl Сut, Цемент, фарба, електроенергія і т.ін. - нажаль ні.

Добродій

12:24, 29 июня 2018

Finаl Сut, Монахи так і роблять. Але не всі монахи. Можливо нажаль.

Добродій

12:45, 29 июня 2018

Finаl Сut, Я розумію, що хочеться щось написати, і бажано дошкульне. Але ви знову мимо. Лицемір - це той, що надіває на себе личину щоб показатися людям. Ви самі цей приклад привели - молитва напоказ перед людьми і молитва наодинці перед Богом. Цей приклад в вашому контексті зовсім нідочого. Я не можу покинути все і піти в монастир. Вірю, як можу. Але я був би лицеміром, якби, не будучі монахом, вдавав із себе монаха.

Добродій

12:52, 29 июня 2018

Finаl Сut, А зараз?

Добродій

12:56, 29 июня 2018

Добродій, Бачиш, собі два поставив, тобі один і собі минусік)) А два можна поставити? Для тебе це важливо?
Я не тільки лицемір, я клубок гріхів. Але християнство і є боротьба зі своїми гріхами.
Піду ще наплюсую собі.

Ссылка скопирована в буфер обмена