Хто і навіщо масово захищає Кривбасводоканал у соцмережах

Хто і навіщо масово захищає Кривбасводоканал у соцмережах

Фото: Перший Криворізький

Редакція «Першого Криворізького» неодноразово помічала підвищену активність у соціальних мережах під дописами, що стосуються діяльності комунального підприємства «Кривбасводоканал».

Користувачі намагаються нібито применшити вартість висвітленої проблеми або ж перевести погляд на інші проблеми у місті. Також під новинами простежуються й масові подяки водоканалу за їхню роботу.

Коментарі, які найчастіше зустрічаються:


  • «Дякуємо водоканалу»,
  • «Є важливіші проблеми»,
  • «Вода є, чиста і з нормальним тиском»,
  • а взимку часто можна було прочитати такий коментар: «Зараз найбільша проблема — це опалення».



Читайте також: Чи дійсно у Кривому Розі Тепломережа та Кривбасводоканал працюють на 100%

Подібні формулювання повторюються під різними публікаціями, що може свідчити про організований характер таких коментарів.

Містяни ж по іншому реагують на новини про водоканал:




Коли редакція оприлюднила новину про те, що Кривбасводоканал відмовив у наданні інформації щодо суми коштів, витрачених на ремонт трубопроводів, у коментарях з’явилися нові меседжі:

  • «Важливо те, що водогін замінюють, а скільки коштів витратили — не так важливо. Не ваші ж кошти»;
  • «Питання чисто, щоб розвести ср*ч».



Зауважимо, що водоканал — це комунальне підприємство, яке фінансується з бюджету міста. Тому кожна витрачена гривня — це гроші криворізьких платників податків.

Закон України «Про відкритість використання публічних коштів» забезпечує прозорість у використанні коштів державного та місцевих бюджетів, а також бюджетних коштів державних та комунальних підприємств.

Хто залишає коментарі


Журналістка «Першого Криворізького» проаналізувала акаунти, що залишають подібні повідомлення. Частина з них підписані реальними іменами та прізвищами, за якими вдалося встановити, що ці люди дійсно працюють у Кривбасводоканалі — за інформацією у YouControl.



Інші ж акаунти мають анонімні або псевдовипадкові імена, зокрема набори цифр, літер, або вигадані нікнейми. Такі профілі часто створені нещодавно та не мають особистих фото. Це може свідчити про використання ботів або фейкових сторінок.



Чому це можна назвати організованою кампанією


Ознаки організованості:

  • масовість коментування протягом короткого часу після публікацій;
  • схожість змісту коментарів;
  • повторюваність фраз;
  • однотипна лексика та стиль викладення.

Чи виділяють на це кошти


Редакція дослідила, чи замовляло підприємство послуги з формування публічного іміджу. На момент публікації в системі державних закупівель Prozorro немає інформації про витрати підприємства на PR або SMM-послуги. Тож редакції наразі невідомо, чи виділялися на це кошти з бюджету.

Читайте також: Керівник Кривбасводоканалу оприлюднив свої доходи: декларація Сергія Маркова

Навіщо водоканал залишає такі коментарі


Редакція припускає, що подібні коментарі покликані створити враження, що діяльність підприємства містяни оцінюють позитивно і масово підтримують його, попри те, що криворіжці скаржаться на часті пориви, перебої з водопостачанням та погану якість води.

Подібна поведінка простежується з літа 2024 року. Нагадаємо, тоді у Тернівському та Покровському районах міста тривалий час не було води. Також були масові пориви й в інших районах міста.

Посилання скопійовано в буфер обміну