Від провалу до тріумфу: як «Happy Flowers» змінили флористику Кривого Рогу
Створено за підтримки
Фото: Перший Криворізький
«Наша квіткова історія почалася ще в далекому 2012 році. Ми були студентами. Кажу “ми”, бо це сімейний бізнес — мій і мого чоловіка Євгенія. Ідея створення квіткового бізнесу належить саме йому. У той час ми навчалися на другому курсі університету, в паралельних групах. Про квіти я навіть не думала, оскільки ми здобували освіту в галузі економіки та менеджменту. Я також паралельно працювала репетитором з англійської мови.
Одного дня Женя сказав, що в нього виникла ідея створити в Кривому Розі сервіс доставки квітів. У той час такого в місті ще не було. Такі послуги надавали за кордоном або у великих містах України, але в нас — ні. Ми вирішили стати першими в цій ніші», — говорить Анастасія Дудка.
Сьогодні чоловік і бізнес-партнер Анастасії Євген Дудка служить у лавах Збройних сил України, тому з власною справою їй допомагає свекруха Тетяна. Настя успішно розвиває бізнес і встигає виховувати двох дітей — Марічці 9 років, а сину Святославу 4 місяці. Попри труднощі вона знаходить баланс між роботою та сім’єю, хоча зізнається, що це нелегко.
Архівні фото Анастасії Дудки
«У мене все поєднується: бізнес, материнство, підтримка чоловіка, який зараз захищає нашу країну. Це непросто, але я впевнена, що жінка може бути успішною в усіх сферах, якщо правильно розставить пріоритети, а приємний бонус — підтримка батьків, моїх і Євгена, за що я їм дуже вдячна», — говорить Настя.
Перший крок: початок з нуля
Усе почалось у 2012 році, коли Анастасія та Євген вирішили спробувати свої сили у квітковому бізнесі, тоді пара почала приймати замовлення онлайн і розвозити квіти за адресами. Їхнім першим офлайн-проєктом у 2013 році став маленький магазин у Кривому Розі, але, як зізналась Анастасія, він був скоріше провалом, ніж успіхом.
«Тоді великих коштів у нас не було. Ми орієнтувалися на ту орендну плату, яку могли собі дозволити, навіть позичали гроші в батьків. Відкрили магазин у непрохідному місці, і він не став успішним. Ми працювали дуже важко: без достатніх продажів, без належного оснащення, навіть воду носили в баклажках. Через пів року магазин довелося закрити і повернутися до онлайн-формату. Але саме тоді ми й зрозуміли, що таке родинний бізнес, тому що нам допомагали всі», — згадує Анастасія Дудка.
Архівне фото Анастасії Дудки
Попри труднощі пара не здалася. Вони переосмислили свій підхід і у 2019 році відкрили новий магазин, врахувавши всі попередні помилки. Це рішення стало переломним моментом у їхній історії. Другий магазин відкрили на площі Володимира Великого в Кривому Розі — саме в цьому приміщення ми й знімали інтерв’ю з Анастасією. І вже сьогодні в команді «Happy Flowers» понад 20 флористів і флористок, декілька кур’єрів і менеджерів, адміністраторів. Анастасія говорить, що у 2025 році вже планують відкрити другий квітковий магазин у центрі Кривого Рогу, тому команда значно збільшиться.
Війна: виклик для бізнесу та людяності
Початок повномасштабного вторгнення Росії став серйозним випробуванням для квіткового бізнесу. Проблеми з логістикою, закриття українських квіткових комбінатів, відсутність імпортних товарів — усе це поставило мережу «Happy Flowers» перед новими викликами.
«24 лютого 2022 року для нас, як і для всіх, був шоковим. Ми поїхали закривати магазини, оскільки це був період святкових поставок, і в холодильниках стояв товар вартістю понад 10 тисяч доларів. Тоді чоловік вирішив вивезти мене з донькою в безпечне місце на Захід України. Дорога була важкою. Ми їхали різними машинами: Женя з мамою, а я з донькою, собакою, папугою і плюшевим ведмедиком. Після довгих роздумів і розмов у Хмельницькому ми повернулися назад, до Кривого Рогу. Чоловік разом із батьком одразу пішли у військкомат, а я залишилася з мамою Жені. Ми поїхали в магазин, щоб щось робити з квітами. На наше здивування, біля магазину стояли клієнти, які чекали на квіти. Я зрозуміла, що треба відкриватися і працювати», — згадує Анастасія.
Анастасія говорить, що повернення до роботи у 2022 році відчувалось як повернення до початку, але вже в новому форматі, тому що були лише вона та мама Євгена. А найбільшим здивуванням Анастасії було те, що на 8 Березня 2022 року вишикувалась величезна черга з чоловіків по квіти.
«Дехто з чоловіків казав: “Я тільки з черги у військкоматі, куплю квіти дружині й повернуся”. Це дало нам надію і сили рухатися далі. Та і, звичайно, вдома сидіти було дуже складно, особливо коли чоловік пішов воювати, а в мене — маленька дитина. До того ж у холодильнику стояли закриті квіти, які потрібно було продати. Робота допомогла трохи відволіктися, хоча повністю відключитися не виходило: я робила букети, а паралельно тримала телефон із новинами. Бізнес дав змогу спрямувати енергію в потрібне русло і трохи впоратися з переживаннями», — розповідає Настя.
За останні роки кількість квіткових магазинів у Кривому Розі значно зросла. Попри це «Happy Flowers» залишається однією з провідних мереж міста.
«Ми розуміємо, чому так багато нових магазинів. Цей бізнес не потребує великих стартових інвестицій, а кошти швидко обертаються. Але конкуренція нас мотивує. Не можна сидіти склавши руки, думаючи, що ти найкращий. Завжди є хтось, хто може тебе обійти», — каже Анастасія.
Однією з переваг «Happy Flowers» стало те, що з самого початку вони активно розвивалися в онлайні, коли багато конкурентів ще вагалися, чи потрібен їм цей напрям. Сьогодні мережа має одну з найбільших квіткових сторінок в Instagram у Кривому Розі, де проводить колаборації з іншими брендами та активно спілкується з клієнтами.
Масштабування бізнесу
«Happy Flowers» не зупиняється на досягнутому. Зараз команда готується до відкриття нового квіткового магазину в центрі Кривого Рогу.
«Магазин буде розташований у районі 96-го кварталу. Ми сподіваємося завершити ремонт до 14 лютого, але точної дати поки не називаємо. Це буде ще один важливий крок у розвитку нашої мережі», — каже Анастасія.
У інтерв’ю з Анастасією Дудкою — більше про перший капітал для бізнесу, поради та волонтерську діяльність власників «Happy Flowers».
Фото: Дарія Коломоєць
Відео: Тадеуш Бабеуш