Бізнес-моделювання: як створити стійкий і прибутковий бізнес

Створено за підтримки USAID

Вікторія Радько, спікерка тренінгу, експертка з бізнес-планування та моделювання

Фото: Перший КриворізькийВікторія Радько, спікерка тренінгу, експертка з бізнес-планування та моделювання

Чи завжди крута ідея гарантує успіх бізнесу? Чітка бізнес-модель — це прокладений міст між ідеєю й фінансовою стабільністю. Вона допомагає зрозуміти, чим ваш продукт цінний для клієнтів, як знайти свій ринок і ефективно управляти грошима.

Як знайти баланс між витратами та доходами, проводити аналіз ринку, обрати оптимальні шляхи збуту, привернути клієнтів і ефективно використовувати ресурси?
Про це говорили майбутні підприємці й підприємиці на п’ятому тренінгу Інтенсиву в межах проєкту «Перші гроші».

«Гнучкість і вміння стратегічно мислити дають підприємцям змогу не лише реагувати на виклики, але й перетворювати їх на можливості», — говорить спікерка тренінгу, експертка з бізнес-планування та моделювання Вікторія Радько.


Тренінг із бізес-моделювання в межах проєкту «Перші гроші»

Тренінг із бізес-моделювання в межах проєкту «Перші гроші»
Фото: Перший Криворізький

Як побудувати бізнес, який приносить стабільний прибуток і залишається конкурентоспроможним у сучасному світі?

1. Визначте свою ціннісну пропозицію
Опишіть, яке конкретне завдання чи проблему ваш продукт або послуга вирішує для клієнтів. Зверніть увагу на те, які переваги вони отримають:
  • економію часу клієнтів_ок;
  • покращення якості їхнього життя;
  • нижчу ціну або щось інше.
Ваша цінність має бути зрозумілою та унікальною порівняно з конкурентами.

2. Проаналізуйте ринок і цільову авдиторію
Зберіть дані про ринок: які зараз тенденції які ваші конкуренти та які потреби ваших клієнтів. Визначте, яка група людей найкраще підходить для вашого продукту:
  • вік;
  • дохід;
  • місто / країна;
  • захоплення.
Проаналізуйте їхню поведінку, як вони приймають рішення про купівлю, які проблеми в них виникають і як ваш продукт може їх вирішити.

3. Оберіть відповідні канали збуту
Дослідіть, через які шляхи ваші клієнти найчастіше шукають схожі товари чи послуги, наприклад:
  • інтернет-магазини;
  • соціальні мережі;
  • фізичні магазини;
  • прямий продаж.
Обрані канали мають бути максимально зручними для клієнтів і водночас фінансово прийнятними для вас. Збут товару має бути простим, без зайвих витрат часу чи завеликої кількості додаткових дій.


Учасники й учасниці виконують завдання тренінгу

Учасники й учасниці виконують завдання тренінгу
Фото: Перший Криворізький

4. Розробіть структуру витрат і доходів
Складіть список усіх витрат, таких як виробництво, маркетинг, оренда, зарплати тощо. Потім визначте, звідки та в якому обсязі надходитимуть доходи (продажі, підписки, партнерства). Далі підрахуйте, скільки клієнтів потрібно, щоб покрити витрати й вийти в плюс, — так ви оціните реалістичність бізнесу та його шанс на життя.

5. Будьте гнучкими та готовими до змін
Регулярно аналізуйте ринок і поведінку клієнтів. Якщо попит змінюється, адаптуйте продукт, цінову політику чи канали збуту. У будь-який момент будьте готові тестувати нові ідеї та шукати інші джерела доходів, бо гнучкість і швидка реакція на зміни збережуть актуальність і конкурентоспроможність бізнесу.


Ефективне бізнес-моделювання — це ключ до успіху у швидко змінюваному світі. Пам’ятайте, що найкращі моделі створюються при глибокому розумінні потреб клієнтів і здатності до швидкої адаптації.

Залишайтеся з нами, щоб почути більше порад для бізнесу, які допоможуть вам бути конкурентними та створювати унікальні рішення.

30 листопада відбувся нетворкінг з власницями бізнесів, які працюють у Кривому Розі. Спікерки, слухачі та слухачки говорили про стереотипи в бізнесі, заснованими жінками та розвиток власної справи в часи повномасштабного вторгнення.


Проєкт «Перші гроші» організовує онлайн-медіа «Перший Криворізький/1KR.UA» та виконується за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Зміцнення громадської довіри» (UCBI).

Фото: Тадеуш Бабеуш Дарія Коломоєць

Посилання скопійовано в буфер обміну