Стратегічне планування: Як ефективно організувати бізнес-процеси для досягнення цілей

Створено за підтримки USAID

Ірина Васильчук, експертка зі стратегічного управління та фінансів

Фото: Перший КриворізькийІрина Васильчук, експертка зі стратегічного управління та фінансів

Успішність бізнесу залежить від чіткого плану дій. На третьому тренінгу Інтенсиву “Перші Гроші” від “Першого Криворізького” учасники та учасниці досліджували стратегії світових брендів, візуалізували майбутнє власної справи та вчилися складати стратегію.

«Гарною стратегією є та, яку можна надіслати у формі СМС», — цитує Андрія Федорова, засновника Fedoriv Group, експертка зі стратегічного планування та фінансів Ірина Васильчук.



Учасники та учасниці Інтенсиву складають стратегію власного бізнесу
Учасники та учасниці Інтенсиву складають стратегію власного бізнесу
Фото: «Перший Криворізький»

Топ-5 інсайдів, які учасники дізналися на тренінгу зі стратегічного планування:

1. Почніть із візії
Візія — це ваша велика ідея, картина майбутнього у ваших мріях. Уявіть свій бізнес через кілька років: де ви перебуваєте? хто ваші клієнти? який ваш вплив? Візія задає напрямок усім зусиллям та об’єднує людей навколо спільної мрії. Це компас, що допоможе залишатись на правильному шляху в будь-якій ситуації.

2. Чітко сформулюйте місію
Місія — це не просто гасло, це шлях, яким ви йдете. Якщо візія є напрямком руху, то місія — це тернистий шлях. Місія має відображати головну цінність бізнесу, пояснювати, чому ви існуєте на ринку і як ви досягнете своєї мети. Думайте про місію як про обіцянку, яку ви даєте своїм клієнтам, команді та суспільству. Наприклад, допомагати людям жити краще чи робити складні речі простими. Важливо, щоб місія надихала та об’єднувала всіх у команді.

3. Визначте соціальну мету
Бізнес сьогодні — це більше ніж просто прибуток. Подумайте, як ваш бізнес може стати корисним для суспільства. Це може бути екологічний продукт, підтримка локальної громади або зусилля для вирішення соціальних проблем. Соціальна мета створює довіру до бренду та робить бізнес значущим. Це те, що буде виокремлювати продукт на фоні інших і робити клієнтів вашими партнерами у створенні якісних змін.

4. Сформулюйте основні цінності
Цінності компанії — це її фундамент, клей, що тримає всіх разом. Вони визначають, як ви та ваша команда приймаєте рішення, як спілкуєтесь із клієнтами й партнерами. Зробіть цінності простими та зрозумілими, щоб кожен у команді міг їм слідувати. Вони допоможуть зберігати єдність у складні часи та підтримувати репутацію бренду.



Учасники та учасниці Інтенсиву в межах проєкту «Перші Гроші»
Учасники та учасниці Інтенсиву в межах проєкту «Перші Гроші»
Фото: «Перший Криворізький»

5. Встановіть конкретні цілі
Великі мрії потребують чітких кроків. Визначте конкретні, вимірювані цілі, яких хочете досягти в найближчий рік, три роки чи п’ять. Зробіть їх досяжними, але такими, що потребують зусиль. Кожна мета має наближати вас до вашого бачення бізнесу. Цілі допомагають контролювати прогрес і коригувати напрямок, якщо це необхідно.

Створюйте бізнес, який надихає, приносить користь і має довгострокову цінність для всіх.

Слідкуйте за новими порадами експертів у спецпроєкті, щоб дізнаватися нове про бізнес.

Проєкт «Перші гроші» організовує онлайн-медіа «Перший Криворізький/1KR.UA» та виконується за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Зміцнення громадської довіри» (UCBI).

Посилання скопійовано в буфер обміну