Як створити бізнес, який змінить світ на краще

Створено за підтримки USAID

Як створити бізнес, який змінить світ на краще

Фото: Перший Криворізький

«Усе починається з усвідомлення соціальної проблеми», — говорить Катерина Слюсаренко, тренерка із соціального підприємництва, на другому тренінгу Інтенсиву в межах проєкту «Перші Гроші» від «Першого Криворізького».


Учасники та учасниці працюють над завданням на тренінгу Інтенсиву

Учасники та учасниці працюють над завданням на тренінгу Інтенсиву
Фото: «Перший Криворізький»

Саме з цього й почався розвиток таких брендів, як «Gudzyk» — компанія з виробництва чохлів, яка залучає пенсіонерів до роботи, чи «Veterano Pizza» — мережа закладів, де поруч працюють ветерани й ті, хто не був на війні, з атмосферою, яка нагадує, що допомагати та підтримувати одне одного варто не тільки в складні часи.

Щоб учасники й учасниці Інтенсиву краще розуміли важливі моменти, підводні камені та труднощі роботи бізнесу, команда «Першого Криворізького» запросила підприємицю з Кривого Рогу — Ілону Цветкову, власницю бренду дерев’яних виробів «Ukrainian Kitchen Crafts», і дізналась її думку про ведення власної справи в період повномасштабного вторгнення.

Раніше бренд виготовляв меблі для кухонь, але з початком повномасштабного вторгнення попит сильно впав, бо все менше людей роблять ремонти. Ілона разом із чоловіком почали виробництво дошок, скарбничок та інших дерев’яних виробів, бо людина ймовірніше зараз купить дошку, аніж кухню.

Пара створила адаптивну дошку для людей, які втратили функцію верхньої кінцівки чи кінцівку повністю.


Адаптивна дошка від бренду «Ukrainian Kitchen Crafts»
Адаптивна дошка від бренду «Ukrainian Kitchen Crafts»
Фото: Перший Криворізький

«Ukrainian Kitchen Crafts» є прикладом, як треба працювати під час невизначеності та постійних ризиків. Так, у період блекаутів вони виготовляють свічники, бо ж збільшується попит, а це можливість і допомогти людям обрати гідний товар, і отримати прибуток.

«Треба знати не лише ваші ризики та проблеми, а й проблеми своїх клієнтів, лише тоді можна буде надавати актуальний і якісний продукт», — говорить Ілона.

Топ-5 порад, що лунали на тренінгу, стосуються змін, які може привнести у світ бізнес:

1. Почніть із малого, оберіть соціальну або екологічну проблему, яка вас хвилює, й дослідіть її глибше.
Не обов’язково змінювати світ одразу — іноді навіть маленька ініціатива може мати значний вплив. Якщо вас хвилює проблема забруднення довкілля, то почніть із дослідження локальних екологічних питань: вивчайте статистику, спілкуйтесь з експертами та містянами, щоб краще зрозуміти проблему і її наслідки. Коли ви багато знаєте, ви зможете запропонувати кращі шляхи вирішення.

2. Створіть план змін, це буде вашою мапою дій, яка покаже, як досягти результатів і позитивно вплинути на суспільство.
План — це не просто перелік кроків, це бачення того, як саме ви можете змінити ситуацію. Уявіть кожен етап досягнення своєї мети та визначте, які для цього треба дії та ресурси. Дотримання чіткого плану допоможе діяти впевненіше, бачити прогрес і вчасно коригувати напрям, якщо виникнуть нові можливості або перешкоди.

3. Залучайте тих, кому хочете допомогти, тих, хто може бути зацікавлений у реалізації вашого проєкту — розуміння їхніх потреб і вигод стане ключем до успіху.
Зміни неможливі без підтримки потенційних клієнтів, однодумців і партнерів. Спілкуйтеся з тими, на кого впливає проблема, бо вони можуть навіть запропонувати ідею, яку ви потім допрацюєте і запустите в маси. Шукайте партнерів, здатних допомогти ресурсами, досвідом чи контактами.

4. Проаналізуйте обрану проблему. Це допоможе побачити картину чіткіше.
Оцінюйте сильні та слабкі сторони своєї ідеї, можливості та загрози, які можуть виникнути. Це сприятиме не лише кращому розумінню проблеми, але й баченню прихованих ризиків або, навпаки, віднаходженню нових можливостей, про які ви й не думали.

5. Діліться своєю історією успіху, щоб надихнути інших і привернути увагу до своєї справи.
Це допоможе іншим зрозуміти важливість вашого продукту. Використовуйте соціальні мережі, виступи, щоб показати шлях, який ви пройшли, — так ви й привернете увагу, і можете надихнути інших на створення своїх соціальних проєктів, які також матимуть позитивний вплив на суспільство.

Коли ви будете дотримуватись цих порад, ви зможете не лише почати власну справу, але й зробити світ трохи кращим, а може, й не трохи.


Учасники та учасниці Інтенсиву в межах проєкту «Перші Гроші»

Учасники та учасниці Інтенсиву в межах проєкту «Перші Гроші»


Слідкуйте за новими порадами експертів у спецпроєкті, щоб дізнаватися нове про бізнес.

Проєкт «Перші гроші» організовує онлайн-медіа «Перший Криворізький/1KR.UA» та виконується за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Зміцнення громадської довіри» (UCBI).

Посилання скопійовано в буфер обміну