5 міфів про зимові шини: криворіжцям нагадують про необхідність «перевзути» автівку

5 міфів про зимові шини: криворіжцям нагадують про необхідність «перевзути» автівку

Фото: Facebook Олексія Білошицького

Найближчими днями у Дніпропетровській області прогнозують мокрий сніг, тому задля безпеки потрібно в автівках змінити літні шини на зимові. Пропонуємо ознайомитися – які 5 міфів про зимові шини існують серед водіїв.

Про це повідомив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький в Facebook.

Читайте також: 10 міфів про ремені безпеки

Міф 1. Раніше, коли батьки та діди їздили на «жигулях», не було ніяких зимових шин і все було нормально.

Не було нормально. Просто іншого не було. І виходили з того, що було. Важливо, що інтенсивність руху й кількість авто в ті часи були значно (в дуже багато разів) нижчі, ніж зараз. Було більше простору й менше можливих ситуацій на дорозі. Однак, наші пращури також мали багато проблем зі снігом і ожеледдю, якими вправними водіями й механіками вони не були.

Міф 2. Зимові шини такі самі, як літні. Все це — маркетинг.

Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої та зимової гуми відрізняється. Літня шина розрахована на вищі температури і зберігає свої властивості саме за високих температур. Коли ж температура менше ніж 4–7 градусів вище нуля, літня шина вже починає "дубіти", втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою. Просто замерзає і перетворюється на ковзанку.

Зимові шини мають інший хімічний склад і за низьких температур властивостей не втрачають, отже — мають добре зчеплення з дорожнім покриттям у таких умовах. Крім цього, у них і глибший протектор.

Міф 3. Я такий вправний водій, що зимові шини мені не треба. Хай беруть ті, хто їздити не вміє.

Яким би вправним водієм, хто не був, але закони фізики ще жоден не переміг. Зчеплення з дорогою на літній шині значно гірше за низьких температур. Звідси й найдовший гальмівний шлях, як мінімум. І менш вправний водій, але який перевзувся на зимові шини, зупиниться швидше в неочікуваній ситуації. А самовпевнений водій на літніх шинах, скоріш за все, в’їде в нього, оскільки буде мати довший гальмівний шлях.

Міф 4. На позашляховику із 4х4 і на літній гумі можна їздити

Насправді важкі позашляховики, як і інші автомобілі, потребують зимового "взуття". Через великий розмір і більшу вагу позашляховика, його керування на літній гумі буде нагадувати спуск на лижах з гори.

Міф 5. Можна зекономити та поставити зимові шини тільки на ведучу вісь, а іншу залишили на літній.

Насправді необхідно встановлювати зимові шини на обидві вісі для досягнення ефекту. Навіть попри те, що дадуть трохи більше зчеплення на снігу й ожеледиці, зимові шини лише на одній вісі в деяких ситуаціях можуть створити значно більше клопоту — машина легко піде в занос у тих ситуаціях, де могла б зберігати стабільність.

«На фото приклади тих, хто повірив у міфи. Не вірте в міфи. Керуйте відповідально й нехай усі подорожі будуть безпечними», – додав Олексій Білошицький.

Щоб дізнаватися новини Кривого Рогу та всієї України першими, приєднуйтесь до viber-каналу "Першого Криворізького"

Посилання скопійовано в буфер обміну