На дерусифікованих вулицях у Кривому Розі замінять вивіски

На дерусифікованих вулицях у Кривому Розі замінять вивіски

Фото: Перший Криворізький

У травні 2023 року міські чиновники оголосили тендер на адресні вивіски для багатоквартирних будинків. Серед п’яти учасників торгів переможцем визнали фірму, яка запропонувала не найнижчу ціну, але чиновникам удалось зекономити бюджету майже 120 тисяч гривень.

Про це повідомляє «Перший Криворізький», посилаючись на сайт Prozorro.

Що передувало закупівлі

У Кривому Розі у 2022 році на жовтневій сесії міськради депутати проголосували за рішення про перейменування об’єктів топоніміки. Під час дерусифікації міста нові назви отримали 184 об’єкти.

При обговоренні перейменування об’єктів топоніміки криворіжці вносили пропозиції назвати вулиці іменами героїв, які загинули, захищаючи нашу Батьківщину від окупантів. Незважаючи на велику підтримку цих пропозицій з боку мешканців Кривого Рогу, місцева влада не прислухалась до них та обрала інші назви. Криворіжці й далі виборюють право називати вулиці міста іменами героїв, тому створюють і підписують петиції.

У соцмережі була організована група «Місто Героїв», де рідні, друзі, колеги полеглих воїнів продовжують боротьбу за вшанування пам’яті загиблих захисників.

Чи потрібно змінювати місце реєстрації? Зазначимо, що законодавство не передбачає обов’язку вносити подібні відомості, оскільки зміна назви вулиці не є зміною реєстрації місця проживання. Перереєстрацію місця проживання особи можна здійснити під час обміну паспорта чи зміни прізвища, тобто коли виникає безпосередня потреба.

Хто і що замови

Тендер на адресні вивіски Департамент розвитку інфраструктури міста Криворізького міськвиконкому оголосив 2 травня 2023 року. На це з бюджету було виділено 265 тисяч гривень.


У тендерній документації вказано, що переможець тендера має доставити замовнику 483 вивіски до 1 серпня. Фірма — переможець торгів зобов’язана враховувати низку вимог:
  • адресна вивіска має бути виготовлена з нетоксичних матеріалів, які не спричиняють негативного впливу на довкілля та здоров’я людей;
  • матеріал, із якого виготовлена адресна вивіска, має бути стійким до атмосферних впливів;
  • текст на вивісці має бути українською мовою, без скорочення назв вулиць і стискання текстових символів по ширині або їх розтягування;
  • основний колір тексту — марун, додатковий (для дубляжу англійською мовою) — сірий;
  • розмір вивіски має бути 800 мм х 200 мм ± 5 мм.

Фірма, яка постачатиме вивіски для Кривого Рогу, має надати гарантію на свій товар:

  • два роки — на УФ-нанесення, насиченість кольору та вигорання під впливом сонячних променів;
  • п’ять років — на матеріал основи стосовно деформації, руйнування під впливом зовнішніх (атмосферних) дій.
Перелік адрес будинків, на які необхідно буде виготовити адресні вивіски, чиновники нададуть підряднику після підписання договору.

Участь у тендері взяли 5 фірм:

  • ФОП Галенко Валерій Володимирович із найдешевшою пропозицією 112 394,10 гривень;
  • Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд принт 25» із пропозицією в 115 920 гривень;
  • Кулікова Юлія Володимирівна з пропозицією в 135 240 гривень;
  • ТОВ «Плеяда друк» із пропозицією в 147 798 гривень;
  • ФОП Жаботинський Олег Вікторович із пропозицією в 241 500 гривень.

Три найдешевші пропозиції тендерна комісія відхилила і визнала переможцем ТОВ «Плеяда друк». Перед цим чиновники висунули вимоги про усунення невідповідностей в інформації та/або документах.

Крім цього, система Prozorro визнала ціну, запропоновану фірмою-переможцем, «аномально низькою». В обґрунтуванні такої ціни вказано, що «найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни / приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону».


Учасник аукціону ТОВ «Гранд принт 25» подав скаргу на неправомірне відхилення пропозиції і попросив:

1) прийняти цю скаргу до розгляду;
2) встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури;
3) скасувати Рішення Уповноваженої особи стосовно відхилення пропозиції Учасника ТОВ «Гранд принт 25».

Орган оскарження відмовив у задоволенні рішення.



5 червня чиновники визнали переможцем аукціону ТОВ «Плеяда друк». У переліку документів переможця торгів є відповідь на запит до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, про ТОВ «Плеяда друк»: «За результатами пошуку не було знайдено інформації про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення».



В аналітичній системі YouControl зазначено, що Товариство має широкий перелік зареєстрованих видів діяльності, а саме 21.



Засновник і кінцевий бенефіціарний власник фірми — Павло Гурба.

Це не перший його виграний тендер. Раніше він співпрацював з такими установами:

  • санаторій «Трускавець» СБУ (журнал обліку та реєстрації, брошури);
  • КП «Служба муніципального управління» Дрогобицької міськради (кріплення до дорожніх знаків, брелок пластиковий для ключів, дорожні знаки);
  • ТОВ «Трускавецький водоканал» (журнал реєстрації, послуги з поклейки СК плівки «біла матова 500*200» на трактор, прапор);
  • АТ «Укргазвидобування» в особі філії Бурове управління «Укрбургаз» (регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання);
  • КП «Бориславтеплоенерго» (папір графічного призначення «ЕКООФІС»);
  • КП «ЕКО-МІСТО» Бориславської міськради (дорожні знаки);
  • медичний реабілітаційний центр МВС України «Перлина Прикарпаття» (друкована продукція, вказівники та супутні вироби).


З початком дерусифікації та деколонізації українських міст у багатьох населених пунктах зараз закуповують адресні таблички, які можуть мати різні технічні характеристики. Наприклад, у Тернопільській області Бережанське міське комунальне підприємство «Господар» замовило в Кавчак Тетяни Анатоліївни 32 адресні таблички вартістю 435 гривень кожна на суму 13 920 гривень.

Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» в кінці травня замовило 164 адресні таблички у ТОВ «Євро-формат-груп» вартістю 99 876 гривень.

Нагадаємо, що три роки тому, у кінці березня 2020 року, Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міськради оголосив тендер на заміну адресних вивісок на багатоквартирних житлових будинках. На це чиновники виділили з бюджету 600 тисяч гривень.



На цю суму переможець торгів мав до 1 жовтня 2020 року замінити 1200 адресних вивісок на багатоквартирних житлових будинках. Адресні вивіски мали бути українською мовою, основний колір тексту — марун, додатковий (для дубляжу англійською мовою) — сірий. Розмір вивіски — 800 х 200 мм.

За цей тендер боролись 14 фірм. Завдяки великій конкуренції вдалось зменшити ціну закупівлі майже удвічі. Серед п’яти учасників-фіналістів тендер виграло ТОВ «Агро Буд Групп» з найдорожчою пропозицією в 320 тисяч гривень.





Засновником і кінцевим бенефіціарним власником ТОВ, за даними аналітичної системи YouControl, є Бандурін Олексій Віталійович. Свою фірму чоловік зареєстрував більше 7 років тому. За роки існування товариство вигравало багато тендерів на десятки мільйонів гривень. Серед його замовників — освітяни міста, комунальні підприємства та приватні ЖЕО.

Матеріал створено за підтримки USAID / UK aid проєкту TAPAS Project / Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах


Редактор: Денис Шабанін

Посилання скопійовано в буфер обміну