Електроенергію часто відключають, а рахунки не зменшуються: пояснення для криворіжців
Фото: Перший Криворізький
Постачальник електроенергії YASNO розповідає, з чим це може бути пов’язано.
1. Нерегулярна передача показань
Коли в оселі увімкнене світло та працюють електроприлади, лічильник безперервно рахує скільки електроенергії використовується. Відповідно, за відсутності електроенергії справний лічильник не намотує кВт?години. За умови регулярної передачі показань клієнт завжди буде отримувати рахунок лише за фактичний обсяг споживання. Адже оператор системи розподілу, маючи попередні та поточні дані, може чітко розрахувати різницю між ними.
Проте, якщо клієнт не передає показання, обсяг електроенергії визначають за середньодобовим споживанням. Такий розрахунок базується на показаннях, які були зафіксовані у минулі періоди. Тому сума у рахунку може не відповідати очікуванням клієнта, навіть якщо через відключення електроенергії його споживання загалом за місяць знизилося.
Єдиним рішенням у цій ситуації є своєчасна передача показань. Тоді рахунок буде максимально точним, і клієнт сплачуватиме лише за використані кВт?години.
2. Підвищене споживання після відновлення електропостачання
Якщо після включення світла в оселі одночасно вмикаються потужні електроприлади (бойлер, обігрівач, пральна машина тощо), відбувається різкий стрибок споживання. З одного боку таке навантаження може спричинити аварію, через що мешканці знову залишаться без світла. З іншого – таким чином може компенсуватися обсяг електроенергії, який був зекономлений під час відключення.
Тому за підсумками місяця виходить, що клієнт використав стільки ж електроенергії, як і у періоди, коли відключення не застосовувалися.
Щоб дізнаватись новини Кривого Рогу та всієї України першими, приєднуйтесь до telegram-каналу "Першого Криворізького"