Чому Укрзалізниця блокує користувачів, які масово скуповують квитки

Чому Укрзалізниця блокує користувачів, які масово скуповують квитки

Фото: Перший Криворізький

В серпні Укрзалізниця заблокувала майже 300 клієнтів, які масово скуповували квитки або маніпулювали застосунком УЗ.

Про це повідомляє «Перший Криворізький» із посиланням на Фейсбук-сторінку Укрзалізниці.

Користувачі цих акаунтів намагались використовувати застосунок УЗ, який створено для індивідуального придбання квитків, для інших цілей:
  • створювали багато різних пов'язаних акаунтів та купували з них невелику кількість квитків, щоб обійти блокування;
  • намагались утримувати квитки, не переходячи до етапу оплати (вочевидь, очікуючи на «замовлення»);
  • купували багато квитків на різні прізвища та вчиняли інші дії, які були «спіймані» антифрод-системою.

Читайте також: Чому не вистачає квитків на популярні залізничні напрямки

За аналогією фінансових установ Укрзалізниця посилила ідентифікацію клієнтів та розгорнула систему моніторингу за аномальними діями користувачів під час користування онлайн-сервісами.

Зокрема, оцінюється не тільки безпосередня кількість придбаних квитків, наявність різних прізвищ у квитках, але й дії, які вчиняються в системі, щоб «утримувати» квитки (цим зловживають квиткові спекулянти).

«Це необхідно, щоби добросовісні пасажири могли знайти свої заповітні квитки навіть у пік сезону», — повідомили в Укрзалізниці.

Так, за минулий тиждень з 4 по 10 серпня моніторингова система Укрзалізниці ідентифікувала та заблокувала 271 підозрілий акаунт. Загалом з березня маємо вже 3806 заблокованих акаунтів користувачів, які здійснювали підозрілу активність.

Крім кількості придбаних квитків на різні прізвища, підставою для блокування облікового запису може стати:
  • надмірна кількість резервацій: один акаунт системно блокує місця для оплати на 15 хвилин, але саму оплату не здійснює;
  • надмірна кількість пошукових запитів за конкретним напрямом або хаотичні запити: акаунт перевантажує систему постійними пошуками квитків. Часто так працюють бот-акаунти — тож, такі дії блокуються моментально;
  • кількість акаунтів, прив'язаних до однієї банківської картки (іноді до різних акаунтів може бути прив'язана одна банківська картка, щоби “приховати” квиткові спекуляції), а також яка електронна пошта використовувалась для їх отримання, на які конкретно напрямки купувались квитки, тощо.

Для боротьби зі спекулянтами, які тепер все більше діджиталізуються, також налаштовані автоматичні внутрішні запобіжники (наприклад, складні CAPCHA — комп'ютерні тести на визначення того, хто використовує систему — людина чи бот, та інші сучасніші запобіжники).

За останні два тижні системи Укрзалізниці зокрема заблокували:
  • користувача, який створював акаунт, купував квитки на різні прізвища, потім видаляв акаунт і створював новий, щоб обійти антифрод-систему. Загалом цей користувач створив 8 пов'язаних акаунтів, всі вони наразі заблоковані;
  • 18 одночасно існуючих пов'язаних акаунтів, які належали одному користувачу та створених для обходу блокування на придбання великої кількості квитків;
  • акаунт, створений 2 серпня, з якого користувач намагався 134 рази бронювати квитки на 15 хвилин і жодного разу не оплатив квиток;
  • користувача, який придбав більше 200 квитків через застосунок та намагався виправдати свою діяльність тим, що нібито організовує поїздки для дитячих груп та допомагає обласним адміністраціям.

«Ми звернулися до відповідних установ, щоб перевірити ці твердження. Виявилося, що це брехня. Жодної взаємодії «благодійника» з офіційними установами не було — лише спроба прикритися соціальною місією», — йдеться у повідомленні.

Нагадуємо, що застосунок Укрзалізниці призначений для замовлення подорожей фізичних осіб — декількох пасажирів чи родини.

Клієнтам, які справді організовують групові поїздки, пропонують зручний сервіс для оформлення квитків.

Посилання скопійовано в буфер обміну