У криворізькому ТЦК розповсюджують буклети із фото Вілкула-молодшого

У криворізькому ТЦК розповсюджують буклети із фото Вілкула-молодшого

Фото: Перший Криворізький

В одному з територіальних центрів комплектування Кривого Рогу розповсюджують друковані буклети із фотографією Олександра Вілкула, який позиціонує себе головою Ради оборони міста..

Про це редакції «Першого Криворізького» повідомив постійний читач.

Буклет містить загальну інформацію для ветеранів, зокрема — QR-коди, які ведуть на офіційні інтернет-ресурси виконкому Криворізької міськради: портал адміністративних послуг «Віза», Facebook-сторінки окремих департаментів та сайт міськради. Весь текст видруку дублює відомості, які є за цими посиланнями.

Однак на самій листівці немає будь-яких вихідних даних. А це передбачено Законом України «Про видавничу справу», який зобов’язує вказувати замовника, наклад і тип друку будь-якої друкованої продукції.

Також редакція вважає, що ці буклети виготовлені щонайменше торік — у них міститься інформація про «плани на 2024 рік», що свідчить про розповсюдження продукції старого тиражу.

Редакція направила запит до виконкому Криворізької міськради із проханням надати:

  • документи, що підтверджують факт виготовлення друкованої продукції для ТЦК за кошти міського бюджету;
  • загальний наклад буклетів;
  • обсяг витрачених бюджетних коштів.

У відповіді на запит начальник відділу з питань реклами Ігор Ільченко повідомив, що такі документи не створювалися, тобто офіційного підтвердження замовлення чи виготовлення цієї продукції від міських структур немає.

Наразі лишається незрозумілим:

  • хто саме був замовником продукції;

  • чому ці брошури без вихідних даних поширюють у ТЦК;

Нагадаємо, Вілкула-молодшого виконком міської ради називає головою Ради оборони міста — дорадчого органу, офіційний статус і функції якого чітко не донесені до громади.

Ця листівка може сприйматись як просування іміджу Олександра Вілкула як нібито лідера, своєрідного рятівника міста в умовах повномасштабної війни.

Така листівка може формувати образ "захисника ветеранів", "турботливого господарника" — усе через згадки про фінансову допомогу, створення систем, соціальні пільги. При цьому варто пам'ятати, що видатки йдуть переважно з міського, обласного та державного бюджету.

Нагадування виборцю про "турботу" про місто, захисників та захисниць може сформувати лояльність, зокрема серед майбутніх виборців.

Редакція «Першого Криворізького» також звернулась до юристів Безоплатної правової допомоги, які пояснили, що згідно з законом «Про видавничу справу», будь-яка друкована продукція, призначена для розповсюдження, повинна містити вихідні дані. Якщо їх немає, то це порушення закону.

Зображення публічної політичної людини у буклеті може розглядатись як прихована політична реклама або агітація, яка регулюється Законами «Про рекламу», «Про державну службу», «Про запобігання корупції» та Виборчим кодексом України».

«Якщо розповсюдження здійснюється без належної легітимації, це може розцінюватися як використання службового становища в політичних цілях, що є порушенням етичних і правових норм. ТЦК не мають законодавчо визначених повноважень розповсюджувати політичну чи презентаційну продукцію від імені органів місцевого самоврядування або окремих посадових осіб. Такі дії можуть бути розцінені як перевищення повноважень або втручання в політичну діяльність, що заборонено військовим службовцям», - відповіли у Безоплатній правовій допомозі.

Редакція готова доповнити цей матеріал у разі, якщо співробітники терцентру або чиновники готові надати додаткову інформацію.




Посилання скопійовано в буфер обміну