Мета — стати номером 1 в Україні: учасникам Інтенсиву «Перші гроші» показали студію друку «Hard Print»
Фото: Перший Криворізький
Подружжя Ігоря та Анастасії Володіних не опустило рук, а продовжило свою справу. Так невдовзі з однієї кімнати у квартирі пари почалась історія студії друку «Hard Print». Екскурсію на підприємство мали можливість відвідати учасники й учасниці навчального Інтенсиву «Перші гроші», який організував «Перший Криворізький».
Тут вони бачать, як відбувається магія, — каже Софія Скиба, виконавча директорка «Першого Криворізького». — Як творяться футболки, чашки, ручки й інша сувенірна продукція. Ми щасливі, що маємо можливість нашою командою «Першого Криворізького» показувати в цьому проєкті ті бізнеси, клієнтами яких багато років є самі, а отже, упевнені в якості послуг, комунікації, соціальному складнику бізнесу.
«Hard Print» — це студія друку, що відкрилась у 2017 році й спеціалізується на друці на одязі, а також сувенірній продукції й упаковці. Підприємство брендує товар, надаючи послуги «під ключ». Мета «Hard Print» — стати номером один в Україні у сфері друку на одязі, текстилі й сувенірній продукції.
Наше головне досягнення — з моменту старту ми масштабувались фінасово у двадцять разів, — каже Ігор Володін, співвласник студії.
Підприємство унікальне, бо має такі технології, як шовкотрафарет і вишивку. Цим, зокрема, воно й відрізняється від конкурентів у місті. Компанія виконує близько тисячі замовлень на місяць — і оптових, і роздрібних.
Головна проблема нині, кажуть співзасновники, — знайти кадри. Тому і співробітників та співробітниць подружжю Володіних доводиться навчати самим, часто — з нуля.
Ігор радить майбутнім підприємцям і підприємицям: намагайтесь робити все максимально якісно й дотримуйтесь заявлених клієнтам термінів виготовлення. Робити на совість — ось це і є ідеальне кредо.
Коли ми починали друкувати, у нас у квартирі було мінімум обладнання, — каже Анастасія Володіна, співвласниця «Hard Print». — Лише прес і плотер (пристрій, що використовується для контурної порізки плівки, — авт.). І ми вже починали брати роздрібні замовлення. Ми росли, у нас з’явився шовкотрафарет, і ми стали брати оптові замовлення. Поступово ми купили принтер ультрафіолетового друку для сувенірної продукції, вишивальні машини й інше устаткування для брендування різноманітної продукції.
Тоді, 7 років тому, Анастасія з Ігорем вклали в старт 800 доларів. Гроші ці «відбили» на другий місяць роботи. Із кімнатки у квартирі підприємство виросло до 250 квадратних метрів у діловому центрі Кривого Рогу. У приміщенні є різноманітні відділи: вишивки, роздрібного та оптового друку, сувенірної продукції, брендованого пакування. Більшість індивідуальних чи корпоративних замовлень команда приймає через сайт або сторінку компанії в Instagram.
Основні клієнти і клієнтки — це бізнес, музичні групи, гуртки, люди, які хочуть зробити приємний подарунок близьким. Здебільшого студія закриває потребу бізнесу в мерчі: коли людина має бізнес, хоче про себе заявити і стати впізнаваною, вона може звернутись у «Hard Print» і отримати усе «під ключ».
Найцікавіше в роботі — це створення чогось нового, — каже співвласниця Анастасія Володіна, — коли люди радіють, що вони щось придумали, а ми це втілили.
Власники говорять: конкурентів у Кривому Розі достатньо, але «Hard Print» намагаються бути кращими в якості й дотриманні дедлайнів. Головний бізнес-секрет, як вважає Анастасія, полягає в тому, що потрібно сумлінно працювати, швидко комунікувати і закривати потреби клієнта, бути гнучкими та швидко адаптуватися до змін.
Учасники й учасниці проєкту «Перші гроші», покликаного створити спільноту молодих підприємців, під час екскурсії оглянули приміщення зі станками, пресами, принтерами й іншим обладнанням, побачили процес виробництва брендованої продукції, навіть спробували самі щось надрукувати на футболках. Учасник проєкту Володимир Жаркий, який планує заснувати власну книгарню-кав’ярню, говорить:
Це не перша така зустріч, де нас знайомлять зі справжніми потужними бізнесменами, які вже досягли рівня і результату, проте саме сьогодні я побачив весь технологічний процес і спробував сам нанести принт. Якщо чесно, це було доволі складно. Пальці трошки болять, коли надавлюєш на цей пристрій, але, я думаю, можна попрактикуватись і швидко навчитись. Якщо в мене вийде відкрити кав’ярню-книгарню, то я захочу теж власний мерч, і можливо, навіть зроблю із «Hard Print» якусь колаборацію.
Під час розмови з власниками учасники й учасниці «Перших грошей» ставили безліч питань щодо діяльності бізнесу. Більшість із них стосувались тем, які проходили на навчальних модулях.
Учасниця проєкту Ольга Мосьондз, інженерка-землевпорядниця, нині працює в місцевій організації, але мріє відкрити власну землевпорядну компанію. Їй цікаво було подивитись на обладнання на цьому підприємстві й дослідити, як відбувається технологічний процес. Ольгу здивувало, яким великим попитом користуються такі види послуг.
Із корисних порад: я винесла для себе, що завжди варто наймати бухгалтера, — каже Ольга. — Навіть на самому початку, коли у вас ще немає величезних прибутків, варто закріплювати всі трудові відносини документально. І головне: варто заходити в бізнес навіть із меншими грошима, але своїми. Щоб зі старту не залежати від когось третього.
Учасниця проєкту Діана Чучулашвілі прийшла послухати, як зароджувався бізнес і що було на цьому шляху найскладнішим для подружжя Володіних.
Кожна справа починається з якоїсь маленької крихти, невеличкого кроку, ідеї чи просто думки перед сном, — каже Діана. — Мене завжди надихають історії про те, як усе починалось. Тут усе було, як у кіно: спочатку вони взагалі не розуміли, чи «вистрелить» ця ідея. Але тепер, після великого пройденого шляху, вони озираються — і їм приємно згадати про ту кімнатку у квартирі, з якої виросло підприємство. Це дуже надихає, коли з маленької історії з купою проблем на початку будується команда вже з дев’яти людей, і ти робиш замовлення для великих корпорацій і мрієш стати номером один у всій країні.
Далі на учасників чекають екскурсії на ще три підприємства. Зараз у Кривому Розі триває навчання Інтенсиву «Перші гроші», учасники й учасниці готуються до пітчингу ідей щодо власного бізнесу. Якщо ви хочете долучитись до процесу, пишіть в особисті повідомлення в соцмережі 1kr.ua. Про подальші активності в межах проєкту «Перші гроші» редакція повідомить додатково. А наразі дізнавайтесь про нього на сайті 1kr.ua в спецпроєкті «Історії бізнесу в Кривому Розі». Підпишіться на «Перший Криворізький» у Telegram.
Редактор: Софія Скиба