Сталий розвиток у дії: як адаптувати бізнес до міжнародних екостандартів
Створено за підтримки
Фото: Перший КриворізькийІрина Максимова, тренерка та експертка з цифрової економіки та міжнародної бізнес-аналітики
На зустрічі майбутні підприємці та підприємиці обговорювали, як оптимізувати використання ресурсів, зменшити вуглецевий слід і створювати продукти, які відповідають вимогам сталого розвитку, та визначили, що інновації, екологічність і репутація — критерії, які визначають майбутнє бізнесу.
«Компанії, які першими адаптуються до стандартів кліматичної нейтральності, отримають не лише перевагу на ринку, але й підтримку споживачів, які дедалі частіше звертають увагу на екологічність продуктів і послуг», — говорить спікерка тренінгу Ірина Максимова, тренерка та експертка з цифрової економіки та міжнародної бізнес-аналітики.
Спікерка тренінгу Ірина Максимова
Фото: Перший Криворізький
Як використовувати екологічні інновації для зміцнення бренду та збільшення прибутків?
1. Будь-який продукт чи сервіс, який пропонуєте, — можливість зробити свій внесок у стале майбутнє
Кліматично нейтральний бізнес — це не про обмеження, а про інновації, що створюють унікальну цінність для клієнтів. Зменшуйте витрати та випереджайте конкурентів.
2. Енергоефективність — економія
Подумайте про джерела енергії, яку ви використовуєте. Яку частку альтернативних відновлюваних джерел, наприклад сонячні панелі, ви можете залучити вже сьогодні? Для початку можна замінити старі освітлювальні системи на LED або впровадити розумні системи керування енергоспоживанням.
Учасники й учасниці тренінгу проводять дослідження свого бізнесу
Фото: Перший Криворізький
Проаналізуйте всі етапи діяльності — від закупівель до доставляння кінцевого продукту. Де виникають найбільші витрати ресурсів або генерується забруднення? Наприклад, якщо ви займаєтесь логістикою, можна зменшити кількість пустих рейсів, оптимізувавши маршрути, а для виробництва — спробувати впровадити цикли замкненого використання сировини, де залишки одного процесу стають ресурсом для іншого.
4. Будьте кращими за конкурентів
Повторно використовуйте сировину, здавайте залишки на переробку, подумайте про біорозкладні матеріали та заміну пластику.
5. Виходьте за межі
Можна не тільки зменшувати свій вуглецевий слід, але й сприяти змінам у суспільстві. Як?
- Подумайте про екодизайн свого продукту чи сервісу, заходи та ініціативи, до яких ви можете долучитися.
- Розробіть продукт чи послугу, які не лише відповідають екологічним стандартам, але й підвищують обізнаність серед клієнтів, запропонуйте знижки за повернення використаного паковання або долучіться до висаджування дерев за кожну продану одиницю товару.
- Виходьте на партнерство з іншими організаціями для проведення спільних акцій або освітніх кампаній, це допоможе зменшити вплив на довкілля та зміцнити репутацію вашого бренду.
Співпрацюйте з експертами, аналізуйте свій вплив на довкілля та впроваджуйте креативні рішення.
Пам’ятайте, екологічно відповідальний бізнес — це не тільки внесок у краще майбутнє, а й шлях до впевненого зростання вже сьогодні.