Кривбасводоканал порушив норми Закону України «Про доступ до публічної інформації», — юрист
Фото: Перший Криворізький
2 грудня редакція «Першого Криворізького» звернулась з електронним інформаційним запитом до комунального підприємства «Кривбасводоканал».
Проте у відповідь відповідальні за роботу з запитами на підприємстві написали, що необхідно звернутися з офіційним письмовим зверненням та у вкладенні додали бланк заяви. Ми звернулися до медіа юриста громадської організації «Платформа прав людини» Євгенія Воробйова, який сказав, що така відповідь неправомірна, адже електронне звернення теж має враховуватись.
Тож 9 грудня ми звернулися до КП «Кривбасводоканал» повторно та нагадали, що у разі ненадання відповіді на запит залишаємо за собою право скаржитись в уповноважені органи та вимагати притягнення до відповідальності відповідних працівників підприємства. Але у відповідь знову отримали те, що до них необхідно звернутися з офіційним письмовим зверненням.
Тому редакція «Першого Криворізького» також написала заяву до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Дмитра Лубінця.
За Законом України у разі ненадання відповіді на запит передбачається наступна відповідальність:
- дисциплінарна — догана або звільнення згідно із Кодексом законів про працю України, а також стягнення, передбачені законодавством про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування;
- адміністративна — стаття 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення - Порушення права на інформацію та права на звернення;
- кримінальна — стаття 367 Кримінального Кодексу України - Службова недбалість.
Оновлено 14 грудня:
Редакція "Першого Криворізького" перепрошує за неточність у формулюванні заголовку. Заголовок виглядав ось так: "Кривбасводоканал порушив норми Закону України «Про доступ до публічної інформації»", а заголовок має виглядати так: "Кривбасводоканал порушив норми Закону України «Про доступ до публічної інформації», - юрист"
Доповнено 16 грудня:
Редакція "Першого Криворізького" зверталась з запитом до КП "Кривбасводоканал", щоб дізнатися інформацію щодо: кількості абонентів, яких обслуговує підприємство; суми, на яку надали послуг криворіжцям за 11 місяців у 2024 році; кількості послуг, які оплатили абоненти; кількості послуг, які не оплатили містяни; кількості зареєстрованих справ в судах по боргах, а також щодо кількості успішних таких справ.
Також зауважимо, що редакція неодноразово зверталася за коментарями до пресової служби Кривбасводоканалу. Зазвичай нам надають відповідь. Це чи не єдине комунальне підприємство в місті, яке хоч щось коментує медіа. Проте зазначимо, що наші офіційні запити залишаються без належної, на думку редакції, відповіді.