Як криворіжцям перевірити доступність послуг у медичному закладі

Як криворіжцям перевірити доступність послуг у медичному закладі

Фото: Pixabay

У кожному медичному закладі всі пацієнт має право на належну якість медичної допомоги. Якщо ви потрапили до медичного закладу вперше, переконайтеся, що він має ліцензію на медичну практику, зокрема, на ту спеціальність, за якою ви отримуватимете допомогу.

Всі надавачі послуг у сфері охорони здоров'я повинні мати ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та відповідати вимогам ліцензійних умов на провадження такої діяльності.

Про це йдеться на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров'я України.

Медичний заклад чи фізична особа-підприємець, яка отримала ліцензію на медичну практику, зобов?язані:
  • розмістити біля входу до медзакладу (або його підрозділу) вивіску або інформаційну табличку із зазначенням найменування закладу охорони здоров’я та юридичної особи;
  • фізична особа-підприємець – вивіску або інформаційну табличку із зазначенням прізвища, імені, по батькові ліцензіата та переліку медичних спеціальностей, за якими провадиться медична практика;
  • забезпечити умови для вільного доступу людей з інвалідністю.
Чи має право медичний заклад надавати медичні послуги?

Відповідно до вимог законодавства, у у доступному для споживача місці повинна бути виставлена копія ліцензії, яку отримав медичний заклад, або витягу з Ліцензійного реєстру Міністерства охорони здоров'я з медичної практики. У цьому документі повинен бути зазначений перелік спеціальностей, за якими проводиться медична практика, а також адреса місцезнаходження закладу.

Крім того, обов'язково повинна бути доступна інформація щодо режиму роботи закладу, переліку медичних працівників з вказівкою прізвища, імені, по батькові та посади. Також важливо мати документ, який підтверджує кваліфікаційну категорію медичного працівника. Необхідно також розміщувати перелік медичних послуг з вказівкою їх вартості відповідно до заявлених спеціальностей і видів медичної допомоги. У випадку наявності акредитаційних сертифікатів, також слід надавати їх копії для загального ознайомлення.

Чи може медичний фахівець, який спеціалізується на лікуванні дорослих, займатися лікуванням дітей?
Спеціалізована медична допомога дітям повинна надаватися лікарями, які мають фахову підготовку у сфері дитячого профілю. Такі спеціалісти можуть включати в себе дитячих хірургів, дитячих стоматологів, дитячих анестезіологів та інших лікарів, які спеціалізуються на дитячому лікуванні. Відповідність кваліфікації таких лікарів підтверджується наявністю диплому, сертифіката лікаря-спеціаліста та/або посвідченням про кваліфікаційну категорію в галузі дитячої медицини.

Що гарантує заклад з ліцензією?

Кожен заклад охорони здоров’я, що має ліцензію на медичну практику, декларує свою відповідність встановленим законодавством вимогам, зокрема наявність:
  • лікарів та медичних сестер/медбратів відповідної кваліфікації;
  • стандартів або клінічних протоколів;
  • безпечних умов для перебування пацієнтів (доступність до будівель, облаштовані кабінети, палати, сховища тощо);
  • облаштованих кабінетів згідно з табелями оснащення відповідним медичним обладнанням;
  • лікарських засобів та медичних виробів тощо.
Які обов'язки несе медичний заклад?

Медичний заклад з ліцензією повинен надавати високоякісну та своєчасну медичну допомогу та послуги пацієнтам.

Також медичний заклад повинен передавати інформацію про стан здоров'я пацієнта (або його законного представника) у доступній формі, висвітлюючи мету проведених досліджень та лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, включаючи наявність ризиків для життя і здоров'я.

Важливим є також забезпечення конфіденційності медичної інформації. Крім того, слід мати на увазі, що медичне втручання має здійснюватися лише після отримання згоди пацієнта чи його законного представника, за винятком ситуацій, коли існує пряма загроза життю пацієнта і неможливо отримати згоду з об'єктивних причин.

Міністерство охорони здоров'я закликає звертатися за медичною допомогою лише до ліцензованих медичних закладів.

У разі неналежних дій чи порушення прав пацієнта, рекомендується звертатися на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади або на контакт-центр МОЗ за номером 0 800 60 20 19.

Щоб дізнаватися новини Кривого Рогу та всієї України першими, приєднуйтесь до viber-каналу "Першого Криворізького".

Посилання скопійовано в буфер обміну