Східні мікрорайони Кривого Рогу – там взагалі катастрофа, немає доступного транспорту, – активіст Юрій Понькін

Східні мікрорайони Кривого Рогу – там взагалі катастрофа, немає доступного транспорту, – активіст Юрій Понькін

Фото: Pixabay

У Кривому Розі, як і по всій території України, діють правила доступності для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення на автостанціях та у громадському транспорті. Ці правила, а також права людей з інвалідністю, введені в дію Постановою Кабінету міністрів України від 18 лютого 1997 року № 176.

Журналістка "Першого Криворізького" поспілкувалася з активістом, волонтером та головою громадської організації «Рух без меж» Юрієм Понькіним щодо проблем, з якими стикаються люди з інвалідністю при користуванні громадським транспортом у Кривому Розі.

"Відсоток громадського транспорту та зокрема автобусів, пристосованих для перевезення людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, встановлений Кабміном, має бути до 50%. Я не впевнений, але видно, що у Кривому Розі цей відсоток не дотримується. Чому? Бо, наприклад, автобусів у нас приблизно 25 одиниць на все величезне місто", — говорить Юрій.

Він додає, що у маршрутку людина з інвалідністю не потрапить. Навіть маючи якісь порушення опорно-рухового апарату, буде важко скористатися цим видом транспорту.

"Тролейбуси трошки спасають, але у віддалених районах, наприклад на Зарічному, все дуже погано з доступним транспортом. Східні мікрорайони Кривого Рогу – там взагалі катастрофа, просто немає доступного транспорту – ні тролейбусів, ні автобусів. Наступна проблема громадського транспорту, на яку дуже багато скарг – зовнішня озвучка номеру маршруту для незрячих людей. Коли людина з вадами зору стоїть на зупинці, то вона не бачить який саме номер маршруту під’їжджає, а зовнішньої озвучки немає. Таке впроваджене і дотримується в Києві, Одесі та ще в декількох містах. Також не завжди працюють озвучення назв зупинок всередині салону та кнопки сповіщення водія", — розповідає активіст.

Ще одна проблема громадського транспорту, про яку розповів Юрій, це відкидні пандуси.

"Це була дуже болюча тема, але ми постійно нагадували відділу транспорту виконкому Криворізької міської ради щодо вирішення цього питання. Наразі за пандусами доглядають, але раніше вони постійно були чи відламані чи їх не могли відкрити.

Чи не найголовнішою проблемою голова громадської організації «Рух без меж» назває людський фактор.

"Є одиничні випадки, але вони часті, коли водії відмовляються виконувати постанову Кабміну в плані допомоги особі з інвалідністю потрапити в салон. Тобто водій має вийти з кабіни, відкинути пандус. Часто вони це роблять, коли починаєш кричати і щось вимагати. Вони просто не бажають виходити та допомагати, можуть ще й нахамити". Велика рідкість, коли транспорт паркується впритул до зупинки, тобто 5-10 сантиметрів, як це прописано в постанові. Нещодавно сам чекав автобус на зупинці та спостерігав, як 2 тролейбуси паркуються від зупинки в 2-3 метрах, не заїжджаючи в кишеню зупинки. Це є також порушенням", — додав Юрій.


Фото: ГО "Рух без меж"

Згідно Постанови Кабінету міністрів України від 18 лютого 1997 року № 176 встановлені такі права людей з інвалідністю, а також правила доступності їм автостанцій та громадського транспорту.


Як має забезпечуватися доступність на автостанції та громадському транспорті:


  • автобуси повинні зокрема відповідати вимогам безпеки, комфортності, доступності для людей зінвалідністю та інших мало мобільних груп населення;
  • на зупинках автобусів має бути наведена інформація з відомостями про режим роботи автобусівіз зазначенням таких, що пристосовані для перевезення осіб з інвалідністю;
  • на маршруті має використовуватись 50% автобусів, пристосованих для перевезення людей зінвалідністю та інших мало мобільних груп населення;
  • одна з умов перевезень – автобуси мають бути облаштовані засобами візуального та звукового інформування про найменування зупинки, зокрема, наступної, маршруту руху тощо. Місця для людей з інвалідністю мають бути позначені рельєфною піктограмою.

Людина з інвалідністю під час обслуговування на автостанціях та громадському транспорті має право:

  • на позачергове обслуговування на станції та вхід в автобус;
  • на безоплатне перевезення технічних та інших засобів реабілітації, призначених для особистого пересування (крісла колісні, палиці, милиці, ходунки тощо), а також собак-поводирів, що супроводжують людей з порушеннями зору;
  • на допомогу в розміщенні ручної поклажі, багажу, крісел колісних, палиць, милиць, ходунків та інших особистих речей;
  • на допомогу під час посадки в автобус;
  • на допомогу під час обслуговування на автостанціях.
Інформація про це має бути оприлюднена в приміщенні автостанції та через гучномовець.

Читайте також: У Кривому Розі відремонтували тротуари на Дніпровському шосе

Посилання скопійовано в буфер обміну