Криворізька компанія за рік ледь не отримала майже мільярд гривень на утримання та ремонт доріг

Криворізька компанія за рік ледь не отримала майже мільярд гривень на утримання та ремонт доріг

Фото: Перший Криворізький

Товариство з обмеженою відповідальністю “Весташляхбуд”, яке можна назвати майже монополістом у сфері обслуговування доріг у Кривому Розі, за воєнний 2022-й рік отримало замовлень із коштів платників податків на рекордну суму — майже мільярд гривень.

За даними аналітичної платформи Youcontrol, загальна сума підписаних контрактів за рік для Вести склала 949 мільйонів 253 тисяч 005 гривень. Щоправда, майже у кожну із восьми угод протягом року вносилися зміни, і зараз компанія виконала або виконує замовлення на майже пів мільярда гривень.

За одну з останніх послуг, яку чиновники замовили у цієї компанії, із бюджету міста вона отримає понад 233 мільйони гривень.




І це за послуги з аварійних, відновних робіт та експлуатаційного утримання вулиць і доріг комунальної власності на 10 вулицях міста.

Угода та Додатки до неї розміщені на сайті державних закупівель Prozorro.

Конкурентів, які б хотіли позмагатися за отримання такого замовлення із дати оголошення тендера – 31 серпня – до кінцевого терміну подачі заявок – 9 вересня – не було.



Кошторис до цієї угоди, підписаної у вересні, розписано детально і містить понад 140 пунктів. Тут сказано і про знімання асфальтобетонного покриття доріг за допомогою машин для холодного фрезерування, і розбирання покриття, і перевезення будівельного сміття, розробку та перевезення ґрунту, розбирання бортових каменів, установлення бетонних поребриків на бетонну основу, улаштування підстильного та вирівнювального шарів бетону, демонтаж трубопроводів, укладання залізобетонних труб, влаштування розмітки тощо.

Щоб виконати всі ці роботи, підприємство мало використовувати автогрейдери, автогудронатор, екскаватори, котки, крани, маркувальні машини та іншу техніку.

За роботу своїм співробітникам “Весташляхбуд” платить від 87 до 156 гривень за годину.

22 листопада на Prozorro з’явилася додаткова угода — суму закупівлі зменшили на 4 мільйони 613 тисяч гривень.



Протягом цього року ТОВка мала не лише цю угоду, загалом їх було вісім. І майже до всіх вносилися зміни.


Міняється все


Перший тендер співробітники Департаменту розвитку інфраструктури міста (далі — ДРІМ, - авт.) оголосили ще у листопаді минулого року. Спершу угоду на утримання автошляхів міста підписали на суму понад 134 мільйони гривень. Мова йшла про 44 види робіт, у тому числі про посипання дорожнього покриття протиожеледними матеріалами вручну та спеціальною машиною, прочищання каналізаційних колекторів, і завантаження снігу навантажувачем в автосамоскид тощо
А 4 листопада 2022 року підписали шосту додаткову угоду і сума змінилася зі 134 мільйонів 625 тисяч 720 гривень на 71 058 537,60 гривень.

Другий тендер. Його оголосили співробітники виконкому на Молодіжній, 1 та на проспекті Металургів, 36. Вони замовили прибирання та підмітання вулиць біля виконкому на 199 тисяч гривень. Учасник торгів був один і це теж ТОВ “Весташляхбуд”. Співробітники мали розчищати сніг, посипати його протиожеледною сумішшю тощо. На момент підготовки статті додаткових угод на сайті Prozorro не було.

Третій тендер. ДРІМ оголосив його теж наприкінці 2021 року. Мова йшла про поточний ремонт вулиць і доріг, чиновники були готові витратити на це 433 мільйони 228 тисяч 123 гривні. Бажаючих виконати ці роботи було двоє — ТОВ "Будівельно-виробнича фірма “Елітпроект” та ТОВ “Весташляхбуд”. Пропозиція Вести виявилася біль вигідною і ця компанія перемогла. Договір підписали 10 березня 2022 року, у планах була робота на 397 вулицях. Остання наявна наразі на ProzZorro додаткова угода датується 29 серпня 2022 року. У ній зафіксовано зменшення суми зобов’язання на 200 мільйонів гривень. Тобто з міського бюджету їм заплатили 54 мільйони 301 тисячу 642 гривні.

Четвертий тендер. На 100 мільйонів гривень ДРІМ хотів замовити аварійні, відновні роботи та експлуатаційне утримання вулиць і доріг комунальної власності міста. Тендер оприлюднили 22 липня 2022 року. Участь взяла лише одна компанія – знову “Весташляхбуд”. Першу угоду компанія підписала із чиновниками 7 серпня, йшлося про роботу на 99 мільйонів 976 тисячі 752 гривні. Мова йшла про ремонт на 15 вулицях.

А 22 серпня у тексті додаткової угоди сказано, що суму треба зменшити на 32 мільйони 976 тисяч 756 гривень і вона склала 66 мільйонів 999 тисяч 996 гривень.


П’ятий тендер. У вересні ДРІМ підписав п’яту угоду із “Весташляхбуд” — цього разу на утримання автошляхів міста. Чиновники були готові виділити на це и Компанія зголосилася виконати роботи за 51 мільйон 375 тисяч 990 гривень. 18 листопада вартість змінилася і становила 35 мільйонів 812 тисяч 261 гривню.

У шостий цьогорічний тендер зміни також внесли. Про це ми писали вище.

Сьомий тендер цьогоріч у вересні оголосило комунальне підприємство “Міський тролейбус”. Там були готові заплатити за ямковий ремонт асфальтового покриття на території тролейбусного депо № 2 186 тисяч 166 гривень. Крім Товариства обмеженою відповідальністю “Весташляхбуд” зробити цього ніхто не схотів. А ця ТОВ зробила пропозицію на 40 копійок дешевше — 186 165,60 гривень. Договір підписали 18 жовтня.

І восьмий тендер на утримання автошляхів міста оголосили 7 листопада листопаді 2022 року, очікувана вартість робіт — 29 мільйонів 662 тисячі 673 гривень. Знову участь у тендері взяла тільки Веста, скинула на 5 тисяч 21 гривню, вартість робіт складе 29 мільйонів 657 тисяч 652 гривні. За ці гроші співробітники ТОВ мають очищати дороги вручну, на авто від бруду і снігу, прочищати каналізаційні колодязі, розподіляти протиожеледні суміші тощо.

(не) На часі


Кошти, які рада та комунальні підприємства сплачують цій ТОВці, це майже десята частина бюджету Кривого Рогу. Принаймні якщо виходити з архівних даних про міський бюджет. Тоді мова про це йшла напередодні “бюджетної сесії”. Торік перед прийняттям бюджету йшлося про виділення на транспорт та транспортну інфраструктуру, дорожнє господарство – майже 1,7 мільярда гривень.

Нагадаємо, що бюджет Кривого Рогу у 2022 році збільшився на 1,8 мільярда, якщо порівнювати його із бюджетом 2021 року.

Яким він буде у 2023 році — невідомо, адже після початку повномасштабного вторгнення військ Російської Федерації в Україну міська влада Кривого Рогу по суті обмежила онлайн доступ до інформації щодо витрат коштів із міського бюджету, які містилися принаймні у проєктах рішеннях міськради або на сайті Відкритий бюджет.



Редакція подала запит на інформацію у виконком міськради, аби дізнатися підстави закриття цієї інформації. На момент публікації відповіді не надійшло. Пленарні засідання сесії міськради зараз також проводяться у закритому режимі.

Чим могло б зашкодити національній безпеці України та обороні міста розповсюдження інформації про кількість коштів, які місто витрачає, скажімо, на ремонт доріг, редакція не знає. Можливості озвучити таке питання секретарю міської ради Юрію Вілкулу наживо “Перший Криворізький” немає, адже брифінг чи пресконференцій він не проводить, а переважну більшість запитів та запитань нашого медіа Управління преси та інформації виконкому міськради ігнорує. Цей раз не став винятком.

Водночас зауважимо, що інформації щодо бюджету Кривого Рогу редакція у відкритих джерелах не знайшла і на сайті openbudget.gov.ua, разом з тим бюджет Дніпропетровської області побачити там можна.



Редактор: Денис Шабанін

Посилання скопійовано в буфер обміну