Компанія, що будувала водогін для Кривого Рогу, заперечує звинувачення у розкраданні

Компанія, що будувала водогін для Кривого Рогу, заперечує звинувачення у розкраданні

Фото: Перший Криворізький

Держава заборгувала будівельній компанії «Автомагістраль-Південь» понад півмільярда гривень за будівництво водогону, який забезпечує водою місто Кривий Ріг та Зеленодольску громаду.

Про це у інтерв'ю Delo.ua стверджує заступник директора товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) «Автомагістраль-Південь» Валерій Вакарчук.

Раніше ми писали, що прокуратура повідомила про розкрадання понад 240 мільйонів гривень під час будівництва водогону до Кривого Рогу після підриву Каховської гідроелектростанції.

У червні 2025 року п’ятьом учасникам групи повідомили про підозру, зокрема власнику та представнику однієї з найбільших шляхобудівних компаній України, а також інженерно-технічним працівникам підконтрольних підприємств.

Правоохоронці стверджують, що підрядники закуповували будівельні матеріали через фіктивні компанії з переплатою понад 40% від ринкової вартості. Вартість закладали ще на етапі формування кошторису, а до актів виконаних робіт вносили штучно завищені цифри.

Однак у компанії «Автомагістраль-Південь» з такими звинуваченнями не погоджуються.

«Компанія не постачала державі труби. Держава замовила нам будівництво водогону, попередньо погодивши проєкт, ціну об'єкта та вартість усіх матеріалів та обладнання. Проєкт пройшов українську державну експертизу, експертизу USAID, яка на той час фінансувала відновлення української інфраструктури. Компанія у стислі терміни виконала свої зобов’язання за контрактом — зауважень у замовника немає», — заявив заступник директора компанії Валерій Вакарчук.

За його словами, слідство посилається на судову товарознавчу експертизу, яка визначила «справедливу ринкову ціну» труб, але цей підхід суперечить законодавству.

До вартості труб входили не лише відпускні ціни, а й транспортування, складські витрати, фінансові ризики.

Представник компанії стверджує, що держава досі не розрахувалася за проєкт.

«Якщо порахувати, хто кому більше винний, то це замовник заборгував компанії, а не навпаки. Протягом всього періоду будівництва об?єкта нам довелось працювати за власні кошти — заборгованість замовникам за виконаними роботами сягала 2,5 мільярди гривень! Натепер борг за виконані роботи завершеного об?єкта становить понад 570 мільйонів гривень», — заявив Вакарчук.

Він також додав, що компанія власним коштом понад рік обслуговує водогін, охороняє його та ліквідує аварії. Витрати на електроенергію для насосів, що забезпечували водопостачання до Кривого Рогу, компанія теж покрила самостійно, оскільки у комунального підприємства (ймовірно йдеться про Кривбасводоканал — ред.) не було грошей.

«Допоки не буде повної оплати, ми не можемо передати об’єкт балансоутримувачу», — каже заступник директора компанії «Автомагістраль-Південь».
Він також зазначив, що проєкт був реалізований у рекордні терміни — за 60 днів замість кількох років, і в умовах, коли потрібно було безперебійно подавати 100 тисяч кубометрів води на добу ще до завершення будівництва.

Станом на 19 червня правоохоронці готувалися до обрання підозрюваним запобіжних заходів. Їм інкримінують заволодіння майном в особливо великих розмірах під час воєнного стану.

Посилання скопійовано в буфер обміну