Працювати у школі — злочин, якщо не любиш дітей, — викладачка англійської з Кривого Рогу

Главное фото новости
Фото: Юлія Савенко
1kr.ua
У Кривому Розі чимало талановитих викладачок та викладачів іноземних мов, але часто вони стикаються із організаційними проблемами, які негативно позначаються на самому процесі навчання.

Невдовзі у Кривому Розі відбудеться міні-EdCamp, на якому виступатиме Юлія Савенко. Вона викладає англійську мову з 2002 року, має досвід роботи у державних і приватних навчальних закладах, зараз Юлія керує філіалом освітнього центру «Інтерклас». Юлія тренувала вчителів англійської мови Нової Української Школи у рамках проєкту Британської ради у 2016-2019 роках.

Редакція “Першого Криворізького” поговорила з Юлією про проблеми криворізьких викладачок та викладачів іноземної мови, про те, як мотивувати учнів.


Повинні бути експерти, які не перевіряють, а допомагають

Переважна більшість співробітниць шкіл, з якими нам доводилось спілкуватись, не ризикують говорити про проблеми, які існують у місцевих закладах освіти.

Юля ж розповідає — у криворізьких школах і забагато дітей у групах — має бути або не більше 27, або 2 групи по 14, говорить наша співрозмовниця. Складно в таких умовах продуктивно працювати, особливо з учнями початкових класів. Вчителю необхідно почути кожного, щоб діти спілкувались одне з одним, а уроків усього два на тиждень.
Велика проблема є із підручниками, говорить Юля. Офіційно декларується, що викладачі можуть самі обирати підручники для класу, але, як бачимо, обирає бібліотекар або завуч.


Колеги Юлії скаржаться на надмірну завантаженість паперовою роботою: плани, звіти, заходи, які нікому не потрібні. Ясна річ, у них не вистачає часу на креатив та саморозвиток як фахівців.

Трапляється так, що роботу вчителів іноземної мови перевіряє завуч, який чи яка викладають іншу дисципліну, наприклад, географію.

«Коли тебе контролюють постійно, викладаєш не для дітей, а для адміністраністрації, програми, підручника», — говорить Юлія.

Адміністрації мають дати більше свободи викладачам, і це відчують і діти, переконана експертка. Якщо люди уже приходять викладати — це ентузіасти і не треба забирати їхню мотивацію.

hook them - зачепіть їх!

Hook them (зачепіть їх - англ) — дітей необхідно зацікавити, привернути увагу. Зараз це можна зробити просто показавши цікаве відео.

Вчителі повинні розуміти, чим цікавляться сучасні діти, і використовувати мову, релевантну для тої чи іншої вікової групи. Не треба обговорювати Анджеліну Джолі зі старого підручника. Сучасним дітям вона нецікава. Можна вибрати блогера, за яким учні слідкують і описати його зовнішність, вивчаючи відповідний розділ.

Завдання мають бути таким собі челенджем (виклик, - англ), вивести учнів з зони комфорту, задачі мають бути дещо ускладненими , але в міру. Діти втратять мотивацію, якщо завдання будуть надскладними.

Навчання не має бути заради навчання. Дітям треба окреслити кінцевий результат, він і має їх мотивувати. Скажімо, можливість спілкуватись із іноземцями на рівних, відвідуючи туристичні об’єкти.

Необхідно давати дітям право вибору, питати в них, що вони хочуть робити, направляти, давати учням трохи автономії.

Навчайте прямо зараз, якщо рівень знань у дітей не такий, який має бути за програмою, треба повернутись назад.

Викладачі повинні дружити із сучасними технологіями. Вчителі — цифрові емігранти, діти — цифрові аборигени: вони народились з телефоном у руках. На уроці можна грати з мовою, створювати чати англійською у месенджерах.

Щоб зрозуміти учнів, вчителю треба почати вчити іншу іноземну мову

Вчителям і вчителькам треба розвиватися, зокрема, почати вчити нову іноземну, щоб зрозуміти, як іноді можуть почуватись їхні учні. Усім, певно, важко поєднувати різні види діяльності і вивчати багато нового одночасно.



26 листопада у Кривому Розі відбудеться міні-EdCamp, на якому можна почути виступи спікерок і спекірів. Захід відбудеться онлайн.


Если Вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции.