У Кривому Розі створюють вантажний електромобіль
Фото: Первый Криворожский
Електричні транспортні засоби, які він разом із командою розробляє, повністю вироблятимуться з українських деталей. Це буде автівка комерційного призначення, нею можна буде перевозити, наприклад, пошту або інші товари.
”У світі зараз багато електричних автівок побутового призначення - таких, що перевозять людей. Інші машини - надзвичайно дорогі, а комерційно окупних - взагалі немає”, - говорить Віталій Бризгалов.
Свій проєкт Віталій назвав CoolOn: на честь вченого фізика Шарля Кулона.
Віталій жартує: “Тесла, Ампер, Вольт - всі зайняті, а про Кулона чомусь забули.А саме Шарль Кулон дуже пов’язаний з акумуляторами. А ще кулон - це просто прикраса, талісман. До того ж, можна перекласти майже дослівно: вмикай клас”
В Україні 6,5 мільйонів автівок, із них 200 тисяч - автобуси, а 2 мільйони - вантажні авто. Один електромобіль, який розробляють у Кривому Розі, коштуватиме близько 16 тисяч доларів. Як правило, бізнес-клієнти автівки купують у кредит, або у лізинг.
Читайте також: Як діджей із Кривого Рогу на карантині почав вирощувати мікрозелень.
“Змінюючи бензинову автівку на електричну, бізнес-клієнт за 2 роки на зекономленому паливі виплачує вартість (кредит або лізинг, - авт.) автомобіля і відсотки. Виходить, що саме авто - це подарунок”, - розповідає Віталій Бризгалов.
Віталій дуже хоче, щоб CoolOn був зроблений повністю із українських запчастин - це і зменшить вартість машини і підтримає українських виробників.
Поки будується ходовий макет акумулятор використовуються Тесла, але криворіжці вже тестують свої акумулятори. Це найдорожча і найважча частину автомобіля.Наразі розробники працюють над створенням ходового макету. На це піде 2-3 місяці, якщо нічого не змінить карантин через коронавірус. Потім будуватиметься прототип, а вже згодом мова піде про організацію міні-серійного виробництва. Планується, що воно буде на території Кривого Рогу. А от велике серійне виробництво, заплановане на 2021-22 роки.
Читайте також: Як почався навчальний рік для першокласників Кривого Рогу.
“Складно сказати чи залишимось ми у Кривому Розі, чи будемо зміщуватись. Напрямок одразу тримаємо на Європу, тому елементи безпеки одразу будуть європейського рівня”, - говорить Віталій.
Криворіжці сподіваються, що акумулятор автомобіля, який вони розробляють, повноцінно працюватиме близько 10 років, із розрахунку запасу ходу - 200-250 кілометрів. Після закінчення основного терміну експлуатації акумулятор можна буде використовувати додатково: він зможе живити житлове або комерційне приміщення.Зарядити автівку можна буде від будь-якої розетки, в якій є 220 або 380 вольт.
Якщо авто розрядиться повністю, для повного заряду потрібні будуть 4 години. Заряджати його можна вночі по нічному тарифу.
Редакція продовжить стежити за ходом розробки автомобіля.
Слідкуйте за публікаціями на нашому сайті.
Читайте нас у Facebook і Telegram.
Матеріал опубліковано в рамках програми Media Emergency Fund, яку реалізує Львівський медіафорум, за фінансової підтримки National Endowment for Democracy (NED). Погляди авторів цього матеріалу не обов'язково збігаються з офіційною позицією NED.
Трамвайчик
15:11, 06 сентября 2020
Зачем электрический когда ещё пока есть Саня-грузовик? Ему даже электричество не надо, разве что резервные трубочки в случае экстренного ускорения.
Spasaisya
15:13, 06 сентября 2020
Таланты есть везде и всегда! Удачи
Деган
15:13, 06 сентября 2020
Старая новость, уже было с год назад. Я так понимаю розробка триває
Ирбис
15:42, 06 сентября 2020
Если посмотреть видеозаписи камер АТБ задом наперёд, то можно увидеть как люди приносят с дому им продукты, а кассиры дают им за это деньги)))
Vyacheslav
15:47, 06 сентября 2020
А пока нет аккумулятора, то дальность пробега будет определяться длиной удлинителя.
kok
16:01, 06 сентября 2020
Я уже не первый год слышу за этот автомобиль.... а видеть не вижу. Они хоть бы грузовые электровелосипеды выпустили или на худой конец авто но с более дешевыми аккумуляторами ( ну типа пока ездишь на одних другие заряжаются) Туманно все как то.
Владимир
15:19, 07 сентября 2020
16 тысяч долларов за грузовик это не дорого. Особенно за электрический с литиевыми аккумуляторами.
0
19:10, 06 сентября 2020
А сколько будет стоить регистрация у полицаев? Чтоб можно было легально ездить...
CoolOn
12:47, 07 сентября 2020
Сертификация очень непростой процесс. для самоделок практически нереален в Украине.
мы идем путем полноценной разработки и сертификации производства.
Насіс
19:25, 06 сентября 2020
Даёшь гиперлуп!)
Трамвайчик
23:03, 06 сентября 2020
Предлагаю сделать гиперлуп на основе трамвайчика!
Согласен на опыты за ящик водки в день!
ivan68
21:38, 06 сентября 2020
Наши самоделкины конечно могут и пулю вылепить из говна, но только вот тут есть нюанс: если пуля из говна - так и пуля гавно.
CoolOn
12:39, 07 сентября 2020
Дякую 1kr за матеріал. Дякую коментаторам за гумор та підтримку ) за скептис теж )
зазвичай розробка автівки це 2-4 роки. так що довго поняття відносне. йдемо за графіком.
Meндeлeeв
14:39, 07 сентября 2020
шановний, судячи по дописам, ви мабуть пропоували купити авто півтора десятку осіб, які відмовились від пропозиції, чи вони відмовляються бо їм не пропонують )))
Владимир
15:16, 07 сентября 2020
Украинское производство - это хорошо. Но кто-нибудь просчитывал прочность конструкции, как будет деформироваться рама и кузов при ДТП, как обстоят дела с точностью соблюдения стандартов украинских сплавов?
Посмотрев видео, у меня создалось впечатление, что изготавливают из труб, продающихся на любой металлобазе. У меня есть опыт сверления таких труб а также кузова газели. Кузов значительно сложней сверлить, следовательно, в автопроизводстве сплав отличается.
> Електричні транспортні засоби, які він разом із командою розробляє, повністю вироблятимуться з українських деталей.
Электромотор, контроллер, полупроводники - всё это сделано в Украине?