Як діяти водію, якщо ДТП скоєно через неякісне дорожнє покриття?
Фото: Первый Криворожский
Вас можуть зацікавити наша стаття: «Система балів і штрафів за порушення ПДР» та «Список причин, за якими патрульний може зупинити транспортний засіб».
Слід зазначити, що відповідно до ч. 3 ст. 14, ч. 1 ст. 16 Закону України «Про дорожній рух» учасники дорожнього руху мають право на: безпечні умови дорожнього руху, на відшкодування збитків, завданих внаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки руху.
З цих положень випливає, що законодавство передбачає можливість відшкодування вартості ремонту автомобіля, ушкодженого в результаті такого ДТП, не зі своєї кишені, а за рахунок відповідної дорожньо-експлуатаційні організації, що здійснює обслуговування конкретної ділянки дороги.
Проте, для того щоб отримати відшкодування такої вартості та не опинитися врешті решт винуватцем ДТП необхідно дотриматись певної процедури.
По – перше, для того, щоб зафіксувати ДТП необхідно зупинити транспортний засіб, увімкнути аварійну сигналізацію та встановити знак аварійної зупинки відповідно до вимог ПДР.
По – друге, негайно викликати працівників поліції, які мають оглянути місце пригоди та зафіксувати сам факт скоєння ДТП.
По – третє, під час очікування працівників поліції необхідно зайнятися пошуком свідків та очевидців, які в подальшому зможуть підтвердити, що водій не міг побачити яму та уникнути ДТП, а на дорожній ділянці відсутні знаки, які мали б попереджати про неякісний стан дорожнього покриття. Крім того, знайшовши свідків бажано зафіксувати їх анкетні дані та засоби зв’язку для того, щоб була можливість тримати з ними зв’язок.
Четверте, до моменту прибуття працівників поліції бажано провести фото або відео фіксацію місця скоєння ДТП. При цьому важливо зафіксувати ушкодження автомобіля та дефектну ділянку дороги, в подальшому такі докази можна буде використати в суді при розгляді справи про відшкодування завданих збитків.
П’яте, після приїзду поліції необхідно наполягати на тому, щоб при огляді місця ДТП та при складанні відповідного матеріалу було зазначено розмір ями, в яку потрапив транспортний засіб, оскільки її розмір може стати визначальним при вирішенні питання про наявність чи відсутність вини дорожньо-експлуатаційної організації. Так, відповідно до вимог ДСТУ 3587-97 граничні розміри осідань, вибоїн й інших дефектів не повинні перевищувати 15 см. завдовжки, 80 см. завширшки і 5 см. у глибину.
Крім того, в адміністративному матеріалі необхідно зафіксувати, що на відповідній ділянці дороги відсутні будь – які дорожні знаки, які мали б попереджувати водіїв про неякісне дорожнє покриття, що також в свою чергу буде мати значення під час розгляду даної справи в суді.
Важливо відзначити, що при викладенні пояснень водію необхідно чітко вказати, що яму не можливо було помітити взагалі, або об’їхати у зв’язку з наявністю інших машин на дорозі, а зупинитися вчасно перед ямою не було можливості. При цьому зазначаємо, що недодержання водієм цієї процедури може привести до того, винуватцем ДТП опиниться саме він та буде нести адміністративну відповідальність відповідно до ст. 124 КУпАП.
Шосте, необхідно вимагати від працівників поліції негайного виклику представників дорожньо – експлуатаційної організації, яка відповідає за дану ділянку дороги. У разі не прибуття таких представників водію необхідно зазначити це в поясненнях до протоколу.
Прибувши на місце пригоди такі представники мають скласти відповідний акт з замірами та схемами для того, щоб була можливість оцінити реальний стан дороги та притягнути до відповідальності винних осіб. У разі додержання такої процедури, відповідна дорожньо – експлуатаційна організація буде нести адміністративну відповідальність за порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи позначення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт, яка передбачена ст. 140 КУпАП.
Таким чином, додержання цих рекомендацій в подальшому надасть водієві можливість відшкодувати вартість завданих йому збитків внаслідок скоєння ДТП через неякісне дорожнє покриття за рахунок винуватої дорожньо – експлуатаційної організації.
При цьому зазначаємо, що встановлення вини такої організації буде визначальним фактором при вирішенні питання про відшкодування таких збитків, оскільки відповідно до положень Цивільного кодексу України, саме вина в діях особи є обов’язковим елементом при вирішенні питання про відшкодування майнової шкоди.
Alex18
10:25, 23 ноября 2017
Finаl Сut, Там законность!!!
Дмитро Мамай
19:19, 22 ноября 2017
Как на счёт видеорегистратора?
Zaqxsw
20:20, 22 ноября 2017
я вчера полурессору на прицепе переломал .4000 грн ремонт потянул .преодолел трамплин со старой дороги на новую со скоростью 65 км/час .
_Alеx_
00:19, 23 ноября 2017
Не смешите мои тапочки!!! Эти недоселфики приезжают и составляют протокол по 124-й мотивируя это тем что по ПДД "водитель должен следить за дорожной обстановкой". А потом уже никакой суд не поменяет решения, чтобы не создавать прецедентов. Проверено в нашем городе.