У Кривому Розі на станції Рокувата вже 8 років не працюють ліфти, – активіст Юрій Понькін

Фото: Рух без меж

У Кривому Розі, як і по всій території України, діють правила доступності залізниці та вокзалів для людей з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. Ці правила, а також права людей з інвалідністю, введені в дію Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України № 1196 від 27.12.2006 року.

Журналістка "Першого Криворізького" поспілкувалася з активістом, волонтером та головою громадської організації «Рух без меж» Юрієм Понькіним щодо проблем, з якими стикаються люди з інвалідністю при користуванні залізничними вокзалами у Кривому Розі.

«Єдина проблема на криворізькій залізничній станції Рокувата, що там вже років 8 не працюють ліфти. Через це вокзал не є доступним для маломобільних громадян. Бо людина безперешкодно заїзжає з зупинки на перший поверх, а потім їй потрібно піднятися на другий поверх, щоб потрапити на платформу. Це вже зробити не можливо», — говорить Юрій.

Він додає, що зовні на сходинках зроблені якісь рельси, але це не є виходом із ситуації. Щоб потрапити на платформу, треба заїзжати збоку через службовий заїзд. Це дуже незручно.

«В іншому, вокзал Рокувата доступний для людей з інвалідністю. Там є таблички, а також туалет доступний для маломобільних груп населення. В принципі все нормально, окрім того, що людина не може піднятися на платформу», — додає Юрій.

Як розповів Юрій, щодо залізничної станції «Кривий Ріг-Головний» нема нарікань. Там є вказівники, таблички та пандуси.

Маломобільну людину супроводжують до вагонів як на станції «Рокувата», так і на «Кривий Ріг-Головний».

«Я, наприклад, замовляв спецвагон. Залізниця надає супровід, аж до того, що виходять чергова по вокзалу чи начальниця вокзалу та супроводжують до самої посадки у вагон. Допомагають донести сумки чи докотити на візку. Тут теж нема ніяких нарікань», — поділився активіст.

Згідно Наказу Міністерства транспорту та зв’язку України № 1196 від 27.12.2006 року встановлені такі права людей з інвалідністю, а також правила доступності їм залізниці та вокзалів.


Як має забезпечуватися доступність на залізниці та вокзалі:


  • Приміщення вокзалу має відповідати умовам доступності. Це обладнання пандусами, кнопками виклику тощо;
  • У разі потреби пасажирам з інвалідністю та іншим пасажирам з числа мало мобільних груп населення має надаватись безкоштовна допомога для безперешкодного доступу до приміщень станції, вокзалу, до пасажирських платформ, при посадці на потяг;
  • Особам з інвалідністю, які користуються технічним та іншим засобом реабілітації, повинна надаватися інформація щодо порядку отримання допомоги під час користування послугами залізничного транспорту для таких осіб;
  • Правом позачергового оформлення проїзних документів в добових касах та касах попереднього продажу (у разі особистого звернення з пред’явленням посвідчення особи) користуються особи з інвалідністю І та ІІ груп, діти з інвалідністю та особи, які їх супроводжують;
  • Перевезення осіб з інвалідністю, які використовують засоби для пересування, здійснюється перевізником у спеціальних вагонах, обладнаних технічними засобами, призначеними для обслуговування осіб такої категорії;
  • Особи з інвалідністю, які використовують технічний або інший засіб реабілітації (крісло колісне, ходунки, палиці, милиці тощо), за потреби у наданні допомоги під час переміщення територією станції (вокзалу), пасажирськими платформами та рухомим складом інформують перевізника в установленому порядку про наміри здійснити таку поїздку не менше ніж за 48 годин до відправлення поїзда, зазначеного у проїзному документі.

Під час посадки/висадки та проїзду у вагоні провідник (стюард) за потреби надає безоплатну допомогу особам з інвалідністю, які використовують технічний або інший засіб реабілітації та з порушеннями зору щодо:

  • посадки/висадки особи, яка використовує крісло колісне, разом із зазначеним засобом пересування у/з вагон(а);
  • доставки ручної поклажі під час посадки/висадки у/з вагон(а) до/від місця, зазначеного у проїзному документі;
  • розташування технічного або іншого засобу реабілітації (крісло колісне, ходунки, палиці, милиці тощо) у спеціалізованих купе та на спеціально виділених місцях;
  • доставки та застилання постільних речей у вагонах з місцями для лежання у разі сплати за бажанням пасажира їх вартості;
  • замовлення продуктів харчування за наявності в поїзді вагона-ресторану чи буфету.

Читайте також: Східні мікрорайони Кривого Рогу – там взагалі катастрофа, немає доступного транспорту, – активіст Юрій Понькін