Не тільки про техніку: чи доступний один з криворізьких COMFY для маломобільних мешканців

Фото: Перший Криворізький

Магазини техніки — це не лише про ґаджети й побутову техніку, а й про простір, у якому кожен має почуватися вільно та безпечно. Та чи враховують великі торгові мережі реальні потреби маломобільних українців? Журналісти «Першого Криворізького» разом з Еллою Ільїною, представницею громадської організації «Рух без меж», вирушили до одного з магазинів мережі «COMFY» у Кривому Розі, щоб перевірити чи він доступний для людей з інвалідністю, батьків з дитячими візочками та інших маломобільних мешканців міста.

Це — перший випуск нового спецпроєкту «Ок? Чи не ок?», який наша редакція запустила, щоб дослідити, наскільки інклюзивним є міський простір.


Елла Ільїна – 49-річна громадська активістка, представниця ГО «Рух без меж». Має юридичну освіту, грає на кількох музичних інструментах, пише власні вірші та пісні. Серед її головних цінностей — родина, повага, щирість і толерантність. Не приймає байдужості та недоступного простору для людей з інвалідністю.

«Я мала вади зору із дитинства, тож до моменту повної втрати зору добре уявляю, як виглядає світ — кольори, магазини, простір. У 2008 році ми з сином переходили дорогу на Сухій Балці. Син встиг стати на бордюр, а мене збила машина. Після цього я повністю втратила зір.

Усім, ким я є сьогодні, завдячую родині, сусідам, друзям і всім, хто підтримував. Але головне — я сама сказала собі: "стоп. У тебе є сім'я, ти маєш бути прикладом. Не можна здаватися". Завдяки цьому я закінчила магістратуру в Одеській юридичній академії, маю дві вищі освіти та навіть працювала. Потім познайомилася з Юрою Понькіним, засновником громадської організації «Рух без меж», і сьогодні маю можливість говорити про важливість доступність нашого міста для людей з інвалідністю», — говорить Елла Ільїна.

Під час інспекції магазину мережі «COMFY» у Центрально-Міському районі Кривого Рогу, Елла звернула увагу на те, що простір не пристосований для людей із порушеннями зору — у приміщенні та при вході відсутня тактильна плитка. Водночас вона позитивно відзначила роботу консультанта, який допоміг їй зорієнтуватися в магазині.



Після інспекції журналісти нашого сайту звернулися до адміністрації магазину за коментарем, але ті відмовилися говорити на камеру. Водночас редакція відкрита до діалогу й готова опублікувати офіційну позицію мережі щодо покращення доступності її магазинів для маломобільних відвідувачів.

Результати цієї інспекції — у першому випуску спецпроєкту «Ок? Чи не ок?» нижче.



Фото: Владислав Нестеренко Дарія Коломоєць

Відео: Дарія Коломоєць Максим Шевченко