МОН прагне об'єднати зусилля батьків та педагогів, щоб розвинути інклюзивне навчання в школах України

МОН прагне об'єднати зусилля батьків та педагогів, щоб розвинути інклюзивне навчання в школах України

Фото: Первый Криворожский

Для кращої адаптації дітей з особливими освітніми потребами у школах та дитсадках України мають створюватись психолого-педагогічну команди фахівців.

Так вважають в Міністерстві освіти і науки України, про що повідомили на офіційному сайті.

Фахівці команди, планується, розроблятимуть індивідуальні програми розвитку, за якими вчитиметься дитина, а також коригуватимуть їх за потреби. Положення про створення таких команд можна завантажити тут.

«Нині МОН розвиває інклюзивне навчання у школах та дитсадках. Для створення інклюзивного класу чи групи батьки мають звернутися з відповідною заявою до керівника закладу. Натомість він разом з місцевими органами управління освітою має забезпечити належні умови для навчання такої дитини.

Створення команд супроводу допоможе об'єднати зусилля батьків, педагогів та фахівців інклюзивно-ресурсних центрів для соціальної адаптації дітей. У розробленому положенні ми передбачили, що члени команди мають працювати на умовах толерантності та конфіденційності»
, - розповіла генеральний директор інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова.

Читайте також: Українські школярі та студенти зможуть поскаржитись освітньому омбудсмену

До складу «шкільної» команди мають увійти керівники закладу (директор чи його заступник з навчально-виховної роботи), вчителі та їх асистенти, вчитель-реабілітолог, соціальний педагог, психолог та, за потреби, вчитель-дефектолог.

У «дошкільну» команду теж входить директор, вихователь та його асистент, соціальний педагог, а також вчитель-дефектолог та реабілітолог.
Також у положенні передбачається те, що членами команди обов'язково мають бути батьки чи законні представники дитини. Крім того, можна залучати інших фахівців - лікарів, асистентів дитини, представників служби у справах дітей тощо.

Обов’язок складання навчального плану покладений на фахівців психолого-педагогічної команди.

Зазначимо, що на складанні індивідуального навчального плану робота команди фахівців не закінчиться, вони також слідкуватимуть за досягненнями дитини та сприятимуть її взаємодії з іншими учнями протягом навчального року.

«Навчання серед однолітків та спілкування поза родиною насамперед сприятиме соціальній адаптації дітей. Вони матимуть цілісне уявлення про довколишній світ, не будуть ізольованими і отримуватимуть досвід спілкування з людьми різного віку. Крім того, діти матимуть базові знання для продовження навчання у ПТНЗ або виші. Але для того, щоб втілити усі ці проекти, нам потрібна підтримка як освітян, так і батьків» , - зазначила Лариса Самсонова.

Читайте також: До першого вересня готують 4 оновлені школи в Кривому Розі


Комментарии (5)

. Владислав

10:51, 15 июня 2018

Та шо там обьеднувать. Среди малолеток щас не модно быть спортсменом, или просто развитой личностью, дешовые понты, папкин айфон пойло в руке и сигарета в зубах, от и все розвитие. А если папаша с мамашой и етого несмогли втолковать, то яка там инклюзывна освита.

. Владислав

11:00, 15 июня 2018

вот яркий пример, жрет скотина стекловату запивая стекломоем, и ему хоть бы хны.

. Владислав

12:04, 15 июня 2018

Все с папы и мамы берет, сутра зарядку робе, на улицу не выйде пока ненарядитса в негаглаженой вещи з дома тоже не выйде. Уже строе подчененых вместо родителей.

. Владислав

12:11, 15 июня 2018

в же 8 есть, а грошей и от папки достанетса, шо на безбедну жизнь хвате.

Пауков

11:04, 15 июня 2018

Це добре. Це дасть у майбутньому таким дітям можливість і шанси не сидіти на подачках, а заробляти собі на життя самостійно.

Ссылка скопирована в буфер обмена