Що робити, якщо у медзакладі відмовили у підписанні декларації

Що робити, якщо у медзакладі відмовили у підписанні декларації

Фото: Первый Криворожский

З початком кампанії «Лікар для кожної сім’ї» у деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовані порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. У МОЗ нагадали, що відмовити у підписанні декларації можуть лише з двох причин: заклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я або всі лікарі медзакладу набрали оптимальну кількість пацієнтів.

ВІДМОВА ЧЕРЕЗ МІСЦЕ РЕЄСТРАЦІЇ

Ви не мусите обирати лікаря та медзаклад за місцем реєстрації.

Що робити, якщо в медзакладі вас переконують у зворотньому?

1. Перш за все подумайте, чи не варто обрати інший медичний заклад, в якому не будуть намагатися порушувати ваші права, встановлені законом.

2. Процитуйте лікарю «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу», затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018 року. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, подання та припинення дії декларації з вибору лікаря:

«Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання», - йдеться у Порядку.

3. Зверніться за роз’ясненнями до головного лікаря.

4. Якщо головний лікар відмовляє у реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на ім’я керівника управління.

Зразок заяви тут.



ВІДМОВА ЧЕРЕЗ ТЕ, ЩО ЛІКАР УЖЕ НАБРАВ ОПТИМАЛЬНУ КІЛЬКІСТЬ ПАЦІЄНТІВ

Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта - 2000, педіатра - 900, сімейного лікаря - 1800. Обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають люди, що належать до відповідної практики.

Наприклад, якщо сімейний лікар працює у селі, де мешкає 2000 людей, то усі жителі зможуть обслуговуватись у нього. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. На початку кампанії майже виключені випадки, що усі лікарі медзакладу уже набрали оптимальну кількість. Якщо вам все-таки відмовляють у підписанні декларації з цих причин, ви можете:

1. Звернутися до головного лікаря, який підтвердить чи спростує інформацію про кількість пацієнтів, яку набрали лікарі медзакладу.

2. Якщо головний лікар відмовляється надати роз’яснення, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на його ім’я керівника управління.

3. Ви можете поділитися своїм досвідом у спеціальній формі зворотнього зв’язку МОЗ України.

4. Ви завжди можете обрати інший медичний заклад, де вам будуть раді. Гроші за ваше обслуговування мають отримати ті медичні заклади й лікарі, які готові до змін.

Читайте також: Медреформа в Кривому Розі: підписання декларації з лікарем

ВІДМОВА, БО ЗАКЛАД НЕ ПІДКЛЮЧЕНИЙ ДО СИСТЕМИ

Пацієнт не може підписати декларацію з лікарем, якщо заклад, в якому працює лікар, не підключений до електронної системи охорони здоров’я. Це технічно неможливо. Що робити:

1. Дізнайтеся точну дату, коли заклад буде підключено до системи «Електронне здоров’я». Якщо відповіді на це питання немає у вашого лікаря і у реєстратурі, то зверніться до головного лікаря.

2. Якщо ви уже визначились з лікарем і медзакладом, куди будуть направлятись гроші за ваше обслуговування, ви можете зачекати: кампанія з вибору лікаря буде тривати до тих пір, поки усі українці не оберуть собі лікаря.

3. Ви також можете обрати іншого лікаря. Підключені до електронної системи медзаклади, які готові підписувати декларації з пацієнтами, ви впізнаєте за наліпкою «Тут можна обрати свого лікаря».




Комментарии (11)

Как тус

14:09, 09 апреля 2018

Лучше в этом году в больницу и не ходить.

Bob

14:21, 09 апреля 2018

Ага , только в регистратуре рассказывают принесите открепной с другой поликлиники по месту прописки.

perentim

15:24, 09 апреля 2018

Боб,напомню только для Вас,у нас давно нет прописки,у нас существует институт регистрации,а по сему Вы можете быть зарегистрированы в одном месте,а проживать в другом.Прописуют только в камере.

Эйяфьядлайекюдль

22:35, 09 апреля 2018

Уверена, последний общий анализ крови показал, что она - голубая. Поставь в известность медперсонал города через горздрав о часах своего личного приема на дому для подписания декларации со смердами в белых халатах.

Эйяфьядлайекюдль

18:36, 10 апреля 2018

Алаг, уже боян. Ты повторяешься слово в слово.

perentim

15:26, 09 апреля 2018

Большинство мед.учереждений будут подключены к электронной системе к июлю месяцу.

Как тус

17:15, 09 апреля 2018

пенсионэр-1, бабульки будут рады.

perentim

14:33, 10 апреля 2018

У бабулек есть дети или внуки

Romanz

23:41, 09 апреля 2018

Я знаю!!нормальное мед учреждения!а и церкви!а и копав!а и Школи и садики!и правительства!и дороги.и дома и подъезд.

Romanz

23:42, 09 апреля 2018

Но не в нашей стране

Хорунжий СУХСенко

00:32, 13 апреля 2018

образец декларации на первой фотке: "Василь Петренко жіночої статі" )))
Наверно, заполняла образец сама Уляна Супрун - то ли женщина, то ли виденье...

Ссылка скопирована в буфер обмена