Майстерня Фурмана: бесіда з криворізьким скульптором

Майстерня Фурмана: бесіда з криворізьким скульптором

Фото: Первый Криворожский

Із Олександром Івановичем Фурманом - викладачем і криворізьким скульптором - сьогодні спілкувалась наша кореспондент.

Олександр Фурман завжди трудиться над новими проектами. Зараз, наприклад, зробив нагороду для Всеукраїнського конкурсу «Мелодія кохання», який проходитиме в Криворізькому державному педагогічному університеті.

Відпочинок для майстра в роботі: «Я не можу відпочивати. Як це відпочивати?.. Робили скульптуру. Дуже тяжко було... Я фізично стомився дуже. Думав відпочину. Пройшло два дні й все... Я помираю... Мені треба працювати. Для мене піти на рибалку, скажімо, і вбити дві години - це жах. Я міг би щось зробити в цей час...»

Митець займається наукою, музикою, грає в теніс. Робить моделі для академічного малюнка: куб, цілу групу обрубовочних голів, тощо. Викладач говорить: «Моделі, які починають малювати діти, не відповідають навчальному процесу. Вони неправильні. Я роблю моделі, які повинні відповідати навчальному процесу».

Олександр Фурман зі студентами працює весь час. Але з молодою ґенерацією нових проектів не створює: «Ні, так я не працюю. Студентам треба вчитися, щоби створити скульптуру. І не тільки вчитися... Повинен бути Богом талант даний, аби створити скульптуру. У нас є такі, роблять скульптуру, але вона не відповідає рівню... Робити скульптуру не так просто».

У Кривий Ріг Олександр Іванович приїхав зі столиці. Під час навчання в художньому інституті молодий скульптор дещо взяв від митця Сухенка: «Він був гарним викладаем... Я зрозумів, що не потрібно тільки на чомусь одному зациклюватися. Тре шукати напрямки. Дуже сильний майтер був. Трагічна доля в нього - молодим пішов з життя. Багато чого показав і я багато зрозумів».

Олександр Фурман не може виділити когось конкретно з митців-скульпторів: «весь час пластика, мистецтво, постійно розвивається, не стоїть на місці... Подобається Мікеладжело, само собою. Геній. Але ж ідуть другі роботи, геніальні роботи, яу у Бурделя... Маса художників, сучасні художники нові форми придумують, нові напрямки, нові концепції. Тому мені всі подобаються. Якщо воно цікаве, якщо в ньому є душа, розумієте, якщо воно живе...»

Як у кожного творця, поряд зі світовими прикладами скульптурного мистецтва є ті, які не подобаються:

«Мені не подобається ремесло, розумієте?! Мені не подобаються люди, які навчаються у природи. Ця фраза для починаючих, а митці повинні нове творити. А в нас є митці, які копіюють природу... Мені такі ремісники не подобаються!»

Криворізький скульптор самокритичний. Багато власних робіт йому не до вподоби: «В мене є дві роботи, присвячені Голодомору: хлібина, колючим дротом обтянута, і «Жорна змелюють людей»... Там є трагедія геноциду. Ви бачили, що поставили на вулиці Лермонтова? Там є моє прізвище, але я був проти... Мені, навіть, в деяких випадках соромно, що там моє прізвище є...», - говорить Олександр Фурман.

«Коли це твоя робота, коли ти зробив справу, яка буде нести для людей користь... Приємно. Та у мене не так багато скульптур. Не повезло з Кривим Рогом», - коментує скульптор. Та попри це, Олександр Іванович бере участь у всіх конкурсах зі скульптури, які проходять в нашому місті:

«Роботу в Скаксаганському районі виконували, присвячену Чорнобилю. Васякін не міг ліпити. Я ліпив. Але я виконував чужу ідею, розумієте? Вона мені не дуже подобається... До Чорнобиля я робив проект. Мені ця тема боліла ще тоді, коли я навчався в інституті в Києві. Я робив таку букву «Y» - уран. Так мені не повезло її поставити. Сильніший образ... Не везе».

За свій життєвий шлях Олександр Фурман обзавівся друзями по справі: «В мене є товариш, з якими я постійно працював. Ми разом вчилися, в студію ходили. Він поет, художник. Михайло горловий - патріот, дуже хороша людина. Ми в Обухівському краї (Типілля) зробили дуже багато скульптур. Багато творили. Працюємо і товаришуємо до сих пір».

Гуляючи містом, озирайтесь довкола та отримуйте естетичне задоволення, що створюють наші криворізькі митці.


Ссылка скопирована в буфер обмена