У Кривому Розі пройшов Круглий стіл з миробудування

У Кривому Розі пройшов Круглий стіл з миробудування

Фото: Антон Мостовой

У Криворізькій загальноосвітній школі №28 відбулася презентація «Медіація в закладах освіти» за результатами участі в проекті «Розбудова миру, профілактика і розв’язання конфлікту з використанням медіації в групах та громадах, які постраждали від конфлікту, особливо серед жінок та дівчат ВПО».

Під час презентації, організованої методистом КЗ «Інноваційно-методичний центр», велику увагу було приділено проблемам миробудування в Україні, яка на даний момент залучена до цього процесу, і у цьому факті є дуже мало хорошого, оскільки залучена вона в якості суб’єкта.

Такі самі процеси відбуваються зараз в Афганістані, Сирії та Руанді.

Миробудування – заходи, спрямовані на зменшення ризику виникнення чи рецидиву конфліктів – так у конспективному викладі можна подати загальне визначення, що було сформульоване ООН у 2007 році.

Насправді, із математичною точністю сказати, що таке миробудування, достатньо важко, бо діяльність, передбачена в рамках цього поняття, може змінюватись в залежності від умов та потреб конкретної країни, області, міста, національної групи тощо.

Але дещо все ж можна визначити і узагальнити.

Для початку, миробудування передбачає втручання, привнесення чогось нового у звичний порядок речей. Це діяльність, яка має перервати шлях до насильства, а отже, завдання миробудування – попередження початку чи відновлення збройних конфліктів, стабілізація суспільства політично та соціально-економічно.

Хто займається миробудуванням? У той чи інший спосіб – усе суспільство без виключення – тоді маємо довжелезний період миру і мінімум проявів насильства, зменшення злочинності та відсутність воєн.

Але це у майбутньому. Поки що до миробудування залучені: уряд, армія, громадські організації та окремі свідомі люди. На меті вони мають боротьбу з причинами, витоками насильства та конфліктів.

На жаль, діяльність, спрямована на протистояння, припинення чогось, за своєю суттю є приреченою на невдачу, можливі лише невеликі тимчасові перемоги, адже конфлікт сам по собі – рушійна сила психіки, а від того – діяльності людини.

Тому з 1941 року найближчими орієнтирами для учасників миробудування є сформульовані паном Рузвельтом базові людські права:

- свобода слова;

- свобода віросповідання;

- свобода від страху («негативний мир» - відсутність ризику залучення до збройного конфлікту у будь-який спосіб);

- свобода від потреб («позитивний мир» - забезпечення базових потреб людини (одяг, їжа, житло).


Трохи пізніше до цього переліку було приєднано свободу від принижень до, під час та після збройного конфлікту.

Ключовим моментом цих свобод є не тимчасовість їх забезпечення, а послідовність, систематичність, здійснена протягом тривалого часу. По суті, на меті стоїть мирне і спокійне життя протягом кількох поколінь.

Розпочинати цю величезну роботу необхідно вже зараз, чітко визначивши основні негативні прояви, які призводять до збройних сутичок та військових дій. А ними є насильство і конфлікт, як його передумова.

Тож, слід спробувати подолати конфлікт. Хоча б один. Примиритися хоч з кимось іншим, хоч із самим собою. І розповісти іншим про це, навчити тих, хто не вміє, пояснити тим, хто не знає. Тоді перший крок суспільства на шляху до миробудування буде зроблено.

Антон Мостовий, спеціально для 1kr.ua.

Комментарии (5)

Apollo

21:50, 05 марта 2016

Новость из разряда незначительных мероприятий, не выходящих за пределы школы.

Людмила

23:04, 05 марта 2016

Я с Вами не соглашусь, очень полезно для детей знать, что они имеют право иметь свое мнение на тот или иной вопрос, а также говорить то, что желают нужным и правильным. В это сомнительное и сложное время многие учителя пытаются навязать свою точку зрения, я против этого, учителя в школе должны быть "аполитичны", ребенок имеет право на свободу слова!

Apollo

00:34, 06 марта 2016

Людмила. В этом я с вами согласен. Но я писал о другом. Освещение подобного мероприятия достаточно в школьной стенгазете, но никак не годится по масштабу для одного из общегородских сми.

Темнейший

02:42, 06 марта 2016

Добавлю, важно чтобы ребенок не просто говорил что хотел, а понимал то, что он говорит. А то некоторые за свободой слова могут таких матов нагнуть, что парты краснеют (((( А насчет аполитичности, у нас учебники далеко не аполитичные, каждая власть их под себя пишет ((((

Elephant

09:26, 10 марта 2016

Новость действительно не окажет прямого влияния на жизнь города. Но с другой стороны, если эта практика будет тиражироваться за пределы этой школы и пойдёт соответствующая "волна", то результата не может не быть. Нам важны как воздух подобные миротворческие инициативы. Ни одна война не длится вечно и уже сейчас необходимо думать, как мириться и как жить вместе с идеологическими противниками, с которыми всё равно будем строить общую страну, гражданами которой являемся.

Ссылка скопирована в буфер обмена