Управління інфраструктури ОДА вирахувало оптимальний тариф на проїзд в Дніпропетровській області: діючий тариф + 60,6%
Фото: Первый Криворожский
До Дніпропетровської облдержадміністрації надійшли листи від автомобільних перевізників та обласної організації профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства стосовно підтримки автомобільних перевізників та встановлення нового економічно-обґрунтованого тарифу на проїзд. Вартість перевізники пропонували різну. Проте в управлінні інфраструктури провели ґрунтовний аналіз підвищення вартості всіх складових тарифу та вирахували оптимальний тариф на проїзд, який не збанкротить перевізників та максимально захистить жителів регіону.
Багатокомпонентний аналіз, проведений управлінням інфраструктури ОДА, враховує 9 основних показників вартості тарифу. Зокрема, середню вартість дизельного палива, мінімальну заробітну плату згідно із Законом України «Про Державний бюджет України» на 2015 рік, витрати на мастильні матеріали, витрати на шини, витрати на АКБ, вартість автобусів, середній курс долара в банках (продаж), витрати на технічне обслуговування та ремонт, витрати на основні вузли і агрегати, що безпосередньо вливають на безпеку перевезень згідно із законодавством (підпункт 31.4 пункту 31 Правил дорожнього руху).
За результатами аналізу встановлено, що вартість пального зросла на 114,3%, середній курс долара – на 127,9%, витрати на основні вузли і агрегати, що безпосередньо вливають безпеку перевезень – на 127,9 %, на мастильні матеріали – на 68,7%. І так майже за всіма параметрами.
У зв’язку з таким значним подорожчанням на всі складові наразі перевізники працюють у збитку, не маючи коштів ні на ремонт, ні на оновлення автопарку.
Управління інфраструктури ОДА вирахувало оптимальний показник збільшення вартості проїзду на перевезення, який забезпечить підтримку безперебійних перевезень та максимально захистить жителів регіону. Для приведення вартості проїзду (тарифу) до економічно-обґрунтованого рівня необхідно встановлювати наступний розрахунок: (діюча вартість проїзду (тариф)) х 60,6% (граничне встановлення).
При чому максимально допустимий рівень рентабельності при перевезеннях пасажирів зазвичай повинен становити 25%. Проте враховуючи соціально-незахищені верстви населення, відсутність зростання заробітних плат, автомобільним перевізникам Організатором перевезень рекомендовано застосовувати лише 15% рентабельності.
Отже, вартість тарифів підвищиться лише на 60,6%.
Крім того безпосередньо організаторами перевезень на кожен автобусний маршрут загального користування персонально встановлюється вартість проїзду(тариф) в залежності від його основних складових (протяжність маршруту, пасажирозмінність, пасажиропотік тощо), яка зазначається в затвердженому паспорті автобусного маршруту загального користування, або в погоджених організаторами перевезень змінах до паспорту маршруту, а у разі міських перевезень, вартість проїзду ще й зазначається в договорі на перевезення та або в додаткові угоді до договору.