Як вести бізнес у сфері освіти: в Кривому Розі відбувся нетворкінг
Фото: Перший Криворізький
Ми говорили гроші в освіті, і це абсолютно окей — заробляти, навчаючи інших, — каже Софія Скиба, виконавча директора онлайн-медіа «Перший Криворізький». — Освіта сьогодні має стати місцем, де ми будуємо бачення нашого майбутнього.
Про бізнес у сфері освіти на нетворкінгу з криворіжцями й криворожанками говорили Ірина Гірік, Лариса Дубінська, Ірина Євстратенко, Олена Овечко. Захід відбувся в межах проєкту «Перші гроші», спрямованого на створення та розвиток локальної криворізької спільноти молодих підприємців і підприємиць.
За даними «Державної служби якості освіти України» близько 20% учнів та учениць не мають постійного доступу до освітнього процесу під час війни. Зараз, вважають наші спікерки, ті діти, які мають можливість ходити до школи, радіють бачити інших дітей. Сучасним дітям, звісно ж, потрібно те саме, що й дітям минулих поколінь, — а це любов, турбота і увага, — але все ж світ змінюється, а разом з ним і особливості навчання дітей.
Головна задача освіти — виховати людину
Власниця центру дитячого розвитку «Талантвілль» Олена Овечко стала займатись бізнесом у сфері освіти у 2015 році. В неї тоді саме підростала дитина:
Ігри і розвиток дитини займали майже все моє весь мій час, — каже Олена. — А потім я повела її на “розвивалки”. З часом я помічала якісь моменти, які хотілось би поліпшити. І тоді з'явилась ідея — створити щось самій. Так почався етап пошуку інформації, приміщення для цього, кадрів, ремонт.Проблем було багато. Наприклад, знайдене приміщення не виглядало дуже відповідним для освітнього закладу: ні вікон, ні нормальної підлоги, ні стін. Розбиратись у всьому - ремонті, доборі кадрів, законодавстві, - доводилось самостійно. З 17 напрямків роботи центру розвитку з часом залишилося 10, які подобаються аудиторії.
Що допоможе підприємцю трошки легше йти по своєму шляху? — продовжує Олена. — Зараз дуже багато можливостей отримати грант на розвиток. Це не страшно, треба просто пробувати. У нашому центрі на мінігрант ми зробили сенсорну кімнату. Цієї осені ми зробили собі ігровий майданчик, теж на гроші мінігранту. Тобто треба цим користуватись.
Школа повинна наповнювати знаннями й розвивати свободу і креатив
Ірина Євстратенко — засновниця комплексу «MRIYA» у Кривому Розі. Педагогічної освіти Ірина не має, вона дипломат. 10 років жінка займалась маркетингом.
Я в дитинстві була дуже активною, багато навчалися, танцювала, співала, була відмінницею, — каже Ірина. — Тому мені хотілось, щоб «Мрія» став таким собі освітнім хабом.«MRIYA» — це комплекс, де поєднали освіту, мистецтво і спорт; він охоплює школу, садок і позашкільну діяльність. Батьки можуть привести туди дитину зранку й забрати вже увечері після усіх занять. Площа комплексу - близько 1 600 м?: це будівля й велике подвір'я, де можна проводити заходи. Комплекс охоплює дитячий садок, школу початкових класів, різні освітні студії - логопед, англійська мова, танці, спорт та інші. Є навіть кафе для батьків, в якому можна приємно провести час, очікуючи дитину, і кінозал, де проводять різні події.
Олена Овечко — власниця двох закладів дошкільної освіти в Кривому Розі — дитячого центру раннього розвитку і садочку повного і неповного дня. Мотивація жінки була просто: вона хотіла, щоб її дитина отримувала якісну освіту.
У нас дуже сімейний підхід до навчання й догляду за дітьми, — каже Олена. — У нас дуже класна батьківська спільнота батьків. Спершу моя дитина ходила в державний садочок, і це був просто догляд за дітьми. Особливих занять там не було, діти просто грались і були самі по собі. От, тому я хотіла, щоб це було якось по-іншому і щоб дітям було цікаво. У нашому закладі дуже багато проєктної діяльності, взаємодії дорослих із дітьми.Олена вважає: ідеальний заклад для малят має бути таким, де є:
- багато матеріалів для дітей, щоб вони навчаються через гру;
- робота над проєктами;
- заняття для розвитку емоційного інтелекту.
Знання потрібні не для оцінок, а для життя
Ірина Гірік — засновниця Alpa School в Ірпені і дитячого садочка «Малюк Арістотель» в Києві. У своїх закладах вона працює з дітьми від 11 років до 11 класу - тобто охоплює середню й старшу школи. Ірина вважає: особливість її навчальних закладів — навчання із задоволенням.
Знання потрібні не для оцінок, а для життя — це наша філософія, — каже Ірина Гірік. — Навчання — це кайф, діти очікують від нас ігор, і ми їм їх даємо. Ми намагаємось запрошувати працювати лише харизматичних викладачів. Коли навчальний матеріал подають цікаво і смачно, інформація засвоюється набагато краще, і головне: діти усвідомлюють, що знання потрібні не викладачу, а їм самим.
У навчальних закладах Ірини діти з викладачами ходять на екскурсії до представників та представниць місцевих бізнесів і у процесі спілкування розуміють, де ж їм знадобляться ті шкільні знання. Це візити в кав'ярні, квіткові магазини, медичні центри.
Що потрібно сучасним дітям? З одного боку їм має бути цікаво, з іншого — трохи складно, — вважає Ірина. — Бо там, де трохи складно, там є момент пошукової діяльності: "хочу з'ясувати, що ж там за зачиненими дверима". Це головний секрет.
Діти люблять комп'ютери, і ми це використовуємо
Лариса Дубінська — директорка приватного освітнього закладу Криворізький ліцей IT Step School. Зараз в Україні 15 шкіл мережі IT Step School. У Кривому Розі заклад працює з 2020 року. Це школа з IT ухилом, спеціалізується також на вивченні іноземних мов, усі предмети «донавантажені» IT-дисциплінами. Окрім української й англійської, діти вивчають на вибір німецьку або китайську.
Проблема сучасної освіти в тому, що світ змінився, а освіта — майже ні, — вважає Лариса. — Світ діджиталізований, інформатизований, а освіта майже така, як і була 50 років тому. Діти люблять комп'ютери, і ми це використовуємо.
Для змін нам потрібне підготовлене покоління
Учаснику нетворкінгу Владиславу 24 роки. Він закінчив Криворізький педагогічний університет. Нині він працює вчителем історії в одному з ліцеїв міста. Дівчина Владислава цікавиться бізнесом, а він підтримує її ініціативи, тому і прийшов на подію.
Я радий дізнатись, що у нас є люди, які ставлять завдання щодо виховання особистостей, — каже Владислав. — Зараз складні часи, проте колись війна закінчиться, і нам треба буде відбудовувати країну. Для цього треба підготовлене покоління.
Владислав вважає, що дітям зараз в умовах переважно дистанційного навчання дуже не вистачає живого спілкування. Він завжди каже учням: головне в історії — це дискусія. Спілкування потрібне, що мати навичку відстоювати свої думки, а сучасним дітям не вистачає хисту і бажання говорити, обговорювати, входити в дискусії, піднімати якісь цікаві питання. Тому сучасні викладачі мають створювати умови для розвитку цієї здатності комунікувати.
Катерина Петінова, одна з двадцят учасників та учасниць навчально Інтенсиву “Перші гроші” планує заснувати відеопродакшн. Вона навчалась на технолога харчової продукції, але ніколи не використовувала свій диплом.
Завжди, коли я входила у нову сферу, найбільше я шукала інформацію в інтернеті, — каже Катерина. - А ще багато спілкувалась з людьми, які у цій сфері працюють. І я вважаю, що це найкраща освіта.
Про подальші активності у межах проєкту «Перші гроші» редакція повідомить додатково. А наразі дізнавайтесь про наш проєкт на сайті 1kr.ua у спецпроєкті «Історії бізнесу в Кривому Розі». Підпишіться на «Перший Криворізький» у Telegram.
Редактор: Софія Скиба