«Там влітку навіть жаби квакали»: криворіжці скаржаться на постійно затоплений підвал будинку

Фото: Перший Криворізький (ілюстрація)

Криворіжці, що мешкають у п’ятиповерхівці за адресою проспект Перемоги, 1 на мікрорайоні Інгулець, скаржаться на постійно підтоплений підвал, сморід та грибок, що вже дістається до стін другого поверху будинку.

Журналісти «Першого Криворізького» поспілувалися з мешканцями будинку, які розповіли про свою проблему редакції.

Будинок розташований в низині схилу. Через опади або ремонт труб, який періодично проводять комунальні підприємства «Кривбасводоканал» та «Криворіжтепломережа» поблизу будинку, до підвалу постійно стікає вода. Через це підлога підвального приміщення постійно підтоплена.

«Болотом смердить ціле літо. Сморід такий, що біля під'їзду не можна ні постояти, ні посидіти. Там все гниє, відпадає. Грибок вже добирається до стін другого поверху», — скаржаться криворіжці.


Мешканці будинку не мають доступу до підвалу, оскільки весь перший поверх займає нежитлове приміщення, де раніше розташовувалася телефонна станція «Укртелеком».

«Як раніше тут була АТС, то вони переживали, бо не можна було затопити їх дороге обладнання. Там навіть килими були. А зараз там затоплено, а цього літа навіть жаби квакали», — розповідають люди.
Мешканці не можуть отримати доступ до підвалу, аби просушити його. Навіть вікна у підвал забиті дошками.


Криворіжці неодноразово зверталися до керуючої компанії «Уют-2011», яка обслуговує будівлю, проте проблема не вирішується.

«В лютому 2024 року у нас була зустріч з начальником та майстром «Уют-2011». Вони спустилися у підвал, проте сильно того не хотіли, ми їх змусили піти з нами, щоб вони все побачили», — діляться люди.
За їхніми словами, була домовленість, що керуюча компанія поквартально облаштовуватиме по одній секції під під'їздом. Мешканці погодилися допомагати — як збирати гроші, так і виконувати необхідні роботи власними силами.

«Пообіцяли і все. Дочекалися вже до опалювального сезону. То в них немає матеріалів, то не вони винуваті, то тепломережа винувата, то в них немає коштів», — продовжують розповідь містяни.
За словами інгульчан, вони знають — загалом по будинку є борг перед керуючою компанією. Проте мешканці, які переймаються будинковими проблемами, точно сплачують «Уют-2011» гроші за обслуговування будинку.

Зверталися мешканці й до виконкому Інгулецької ради щодо надання вільного доступу до приміщення на першому поверсі та до підвалу. Виконком, у свою чергу направляв звернення до керуючої компанії «Уют-2011».


Ланцюжком «мешканці – Інгулецький виконком – керуюча компанія – Інгулецький виконком - мешканці» люди наприкінці 2024 року люди отримали офіційні відповіді керуючої компанії «Уют-2011», що підвал був частково підтоплений внаслідок пориву трубопроводу опалення та систематичних засмічень трубопроводів жителями будинку.

Як повідомили в «Уюті-2011», після усунення цих несправностей «підвальне приміщення перебуває на природньому осушенні».


Також з листа «Уют-2011» відомо, що у мешканців є доступ до технічного підвалу у другому під’їзді та з торця будинку. Проте, за словами пожильців, цього недостатньо, аби підвал дійсно природньо осушився.


Щодо доступу до підвалу, то мешканці отримали таку відповідь:

«Нежитлові приміщення першого поверху знаходяться на балансовому обліку комунальної власності виконкому Криворізької міської ради та на даний момент вільні від оренди. Доступ до них третіх осіб не дозволено. При необхідності ремонтів, мешканці або керуюча компанія можуть звернутися за тимчасовим доступом».


Редакція «Першого Криворізького» також звернулася до Департаменту розвитку інфраструктури міста (ДРІМ) виконкому Криворізької міської ради, виконкому Інгулецької райради та керуючої компанії «Уют-2011» із офіційними запитами та дізналася наступне:
  • перший та підвальний поверхи є нежитловими приміщеннями, які раніше використовував Укртелеком під АТС. Наразі приміщення не використовуються та включені до переліку вільних приміщень, що пропонуються в оренду (з відповіді редакції від виконкому Інгулецької райради);
  • багатоквартирний будинок перебуває у спільній власності, а саме власників житлових та нежитлових приміщень (з відповіді редакції від «Уют-2011»);
  • забезпечення проведення поточного й капітального ремонтів спільного майна багатоквартирного будинку покладено виключно на співвласників житлового будинку та за рахунок сплати їх коштів, у тому числі й замовлення технічного висновку про стан будівельних конструкції будинку (з відповіді редакції від ДРІМ);
  • до повноважень керуючої компанії не належить визначення стану, в якому знаходиться будинок (з відповіді редакції від «Уют-2011»);
  • керуюча компанія надає послуги з управління багатоквартирним будинком, а саме забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території (з відповіді редакції від «Уют-2011»);
  • станом на 1 грудня 2024 року борг мешканці вказаного будинку перед керуючою компанією «Уют-2011» становить 105 261,07 гривень (з відповіді редакції від виконкому Інгулецької райради);
  • на адресу ТОВ «Уют-2011» звернень від мешканців будинку щодо даного питання (затопленого підвалу – прим.ред.) не надходило (з відповіді редакції від «Уют-2011»).
«Ми у відчаї й не знаємо до кого вже звертатися. Нікому нема діла, що з часом наш будинок може рухнути», — додали інгульчани.