Розпродаж української землі: кремлівські пропагандисти вчергове поширюють фейки

Фото: Перший Криворізький

Кремлівські пропагандисти та зрадник України Микола Азаров поширюють у соціальних мережах частину мапи України (її неокупованими росіянами областей) та стверджують, посилаючись на «відкриті джерела», що орні землі України розпродані іноземним компаніям.

Колишній прем'єр-міністр України часів Януковича, колаборант російського походження, Микола Азаров, який перебуває у розшуку за державну зраду, оприлюднив цю мапу у своєму акаунті в соцмережі Х (колишній Twitter).


«Кому належать землі України та за що гинуть українці? Ця інфографіка дасть вичерпну відповідь. Згідно з відкритими даними, більшість українських земель розпродано. Вона належить українським олігархам та агрохолдингам зі США, Франції, Німеччини, Саудівської Аравії та Китаю», — написав Азаров.

Маніпуляції з фактами

Пропагандисти вкотре голослівно стверджують, що Україна втратила контроль над своїми землями через нібито «продаж» їх іноземним корпораціям.Проте реальних доказів таких заяв немає. Згідно із законодавством України, ринок землі відкрився лише у 2021 році, і навіть тоді був встановлений обмежений доступ до купівлі землі для юридичних осіб. Продаж іноземцям узагалі не передбачений, якщо лише рішення про це не буде ухвалено на загальнонаціональному референдумі.
Крім того, мапа, яка використовується у пропаганді, не підтверджена жодними офіційними чи незалежними джерелами.

Навіщо це Росії?

  1. Недовіра українського суспільства до влади та іноземних партнерів. Такі заяви направлені на посилення недовіри громадян до української влади. Пропаганда маніпулює почуттям українців;
  2. зміщення фокуса уваги. У той час, як росія незаконно анексувала Крим і окупувала частину Донбасу, поширення фейків про українську землю відвертати увагу від дій самої РФ. Вона створює вигляд, ніби Україна добровільно віддає свої землі іншим державам, а не втрачає їх унаслідок повномасштабного вторгення Росії.
Поширення таких меседжів сіє паніку, підриває довіру до міжнародних партнерів. Цей фейк — частина ширшої кампанії, спрямованої на ослаблення України в умовах війни.

Фото: Владислав Нестеренко