Дизайн-мислення: як зробити свій продукт незамінним для клієнта

Створено за підтримки

Фото: Перший КриворізькийТетяна Петрішина, спікерка тренінгу про дизайн-мислення

Від розуміння клієнтів до перевірки ідей на практиці — саме такий шлях долає бізнес, який прагне залишатися конкурентним і збільшувати продажі.
На четвертому тренінгу Інтенсиву «Перші гроші» підприємці та підприємиці дізналися, як за допомогою інтерв’ю з клієнтами, аналізу їхніх потреб і тестування продукту можна стати ближчими до споживачів та підкреслити унікальність власного продукту.

«В основі успішного бізнесу завжди стоїть споживач. Лише бізнес, який справді розуміє, що важливо для його клієнтів, і будує на цій основі взаємовідносини з ним, здатен витримати зміни, завоювати довіру споживачів і бути конкурентоспроможним», — говорить учасникам та учасницям тренінгу експертка з питань маркетингу, авторка курсу «Дизайн-мислення» Тетяна Петрішина.


Тренінг із дизайн-мислення в межах проєкту «Перші гроші»
Фото: Перший Криворізький

А що взагалі таке — те ваше дизайн-мислення?

Дизайн-мислення — це підхід до вирішення проблем, який допомагає бізнесу створювати продукти або послуги, що дійсно потрібні клієнтам. Його суть полягає в тому, щоб зрозуміти потреби людей, придумати нові ідеї для їх вирішення, протестувати ці ідеї та вдосконалити на основі отриманих результатів.

Як підняти бізнес на новий рівень або навіть вивести його з кризи за допомогою дизайн-мислення?

1. Починайте з глибокого розуміння клієнта
Використовуйте емпатію та інтерв’ю, щоб глибше зрозуміти потреби, проблеми та бажання своєї цільової авдиторії. Ви можете стати на місце клієнта, відчути його емоції, страхи, очікування. Не забувайте постійно тримати зв’язок зі споживачами, дізнаватись про їхній повсякденний досвід, проблеми, мрії, а не лише про те, що їм подобається чи не подобається. Збирайте дані опитувань і відгуків та використовуйте ці дані для виявлення тенденцій і потреб.

2. Фокусуйтесь на унікальності свого продукту чи послуги
Знайдіть те, що відрізняє ваш продукт від продуктів конкурентів, і зробіть це основою своєї ціннісної пропозиції. Вивчіть конкурентів, їхні пропозиції й чого не вистачає їхнім продуктам. Подумайте, яку проблему ваш продукт вирішує найкраще, і зробіть це основним акцентом під час просування. Наприклад, якщо ваша кава — органічна та вирощена без шкоди для довкілля, зробіть це ключовою перевагою.


Учасники й учасниці Інтенсиву на тренінгу
Фото: Перший Криворізький
3. Не бійтеся експериментувати
Використовуйте інструменти дизайн-мислення для генерації ідей і швидкого тестування. Експерименти — це основа інновацій. Спробуйте створювати ідеї та перевіряти їх у дії, перш ніж витрачати значний бюджет.
Разом із командою придумуйте якомога більше ідей для вирішення проблем клієнтів, тільки не критикуйте ідеї на початкових етапах — навіть найсміливіші можуть виявитися найкращими. Після цього створіть спрощену версію свого продукту (наприклад, малюнок, макет або тестову версію застосунку), щоб подивитися, який вигляд вона буде мати і як працюватиме.

4. Адаптуйте свою маркетингову стратегію до різних типів поведінки споживачів у цифровому середовищі, використовуючи персоналізований підхід
Сьогодні споживачі взаємодіють із брендами через безліч каналів, тому важливо персоналізувати ваш підхід до кожного клієнта.
Розділіть свою авдиторію на групи за віком, інтересами, поведінкою: переважно молодь активніше взаємодіє через соцмережі, а старша авдиторія більше читає електронні листи. Використовуйте зібрані дані про клієнтів, щоб запропонувати їм те, що вони дійсно хочуть, робіть розсилки, знижки, оновлення на основі їхніх побажань.



Створюйте продукти та послуги, які змінюють життя людей на краще, і залишайтеся лідерами в інноваціях.

Слідкуйте за нашими матеріалами, щоб отримувати більше корисних порад про бізнес і розвиток.

Проєкт «Перші гроші» організовує онлайн-медіа «Перший Криворізький/1KR.UA» та виконується за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Зміцнення громадської довіри» (UCBI).