Реформування школи: учні самостійно обиратимуть предмети та профілі навчання
Фото: Перший Криворізький
Про це йдеться у Telegram-каналі Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова.
Читайте також: Уряд визнав недоцільним виготовлення шкільних медалей за кошти держбюджету
Із 2027 року учні 10–12 класів самостійно формуватимуть освітню траєкторію — обиратимуть профіль навчання та предмети залежно від інтересів. Основний фокус — на особистих навичках дитини та свободі у виборі предметів.
«Запит на реформу був колосальним, опитування показало, що 91% старшокласників і 83% студентів професійних закладів хотіли б обирати частину предметів для вивчення», - йдеться у повідомленні.
Навчання після 9 класу поділиться на 2 напрями: академічний і професійний.
Академічний — спрямований на підготовку до вступу до закладів вищої освіти. Навчання відбуватиметься в окремих великих ліцеях, де учні обиратимуть основний профіль та додаткові предмети незалежно від профілю. Наприклад, учень з фізичного зможе вивчати музику або мистецтво, а учень з філологічного — фізику в житті або теорію появи всесвіту.
Школярі продовжать вивчати базові предмети, але реформа дасть гнучкість у виборі додаткових дисциплін та окремих курсів. В учнів буде час підготуватися до вступу в ЗВО й дізнатися більше про майбутню професію.
Професійний — дасть змогу учням розвивати навички для швидкого виходу на ринок праці. Під час навчання в профтеху студенти практично опановуватимуть професію, а також вивчатимуть предмети, які безпосередньо пов’язані з майбутнім фахом. Після закінчення навчання буде змога одразу вийти на ринок праці з реальними навичками або продовжити навчання у закладі вищої освіти.
У 2025 році реформа стартує в пілотних ліцеях, далі масштабуватимуть її на інші заклади освіти.