На правах реклами

Попит на послуги ЦНАПу зростає

Фото: Глеюватський ЦНАП

Підтримка міжнародних партнерів допомагає впоратися зі збільшенням кількості звернень щодо адміністративних послуг

Щомісяця Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) Глеюватської сільської ради, яка розташована на заході Дніпропетровської області, обробляє приблизно 560 звернень громадян і надає відповідну кількість послуг, як-от реєстрація майна й актів цивільного стану, розв’язання бізнесових чи земельних питань, взяття на облік і надання допомоги внутрішньо переміщеним особам.

Але цей показник постійно зростає. І річ не лише в тому, що з’являються нові послуги. Більшає і людей, які звертаються до ЦНАПу. По-перше, це переселенці, яких у громаді налічується понад 200 осіб. По-друге, це жителі Глеюватки й навколишніх сіл, що з початком повномасштабної війни були змушені залишити рідний край, а нині, після повернення додому, потребують оформлення тих чи інших документів.

«У першому півріччі 2023 року порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість опрацьованих звернень збільшилася на 1520 одиниць», – констатує Ольга Ракша, керівниця ЦНАПу.


За її словами, громаду, у якій проживає 7,7 тисячі осіб, обслуговує штат лише з 8 працівників. До того ж за 1,5 року повномасштабної війни значно скоротилися надходження бюджету Глеюватської ОТГ. Це унеможливило, наприклад, зведення нової адміністративної будівлі для ЦНАПу.

«Наш відділ тимчасово розташовано в закладі дошкільної освіти «Веселка». Проте керівництво громади вжило всіх заходів, щоб забезпечити повноцінне надання адміністративних послуг і роботу нашої громади загалом. Наразі подані документи до Міністерства розвитку громад і територій України з метою отримання субвенції з державного бюджету для будівництва нового сучасного ЦНАПу у громаді», – наголошує пані Ольга.

Очолюваний нею колектив приймає громадян із 8:00 до 16:00 в будні дні. Після війни планується розширити години прийому: один день на тиждень приймати до 20.00, а також зробити суботу робочим днем Навантаження доволі значне. І це не кажучи про те, що крім традиційного переліку сервісів найближчим часом планують запровадити надання паспортних послуг.


Щоб посилити спроможність ЦНАПу своєчасно й оперативно обслуговувати жителів громади, Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) забезпечило працівників центру трьома комп’ютерами. Це не лише прискорило обробку запитів громадян, але й дало змогу працювати попри зовнішні обставини. Адже в комплекті до техніки додавалися джерела безперебійного живлення. Глеюватська громада, як і більшість населених пунктів України, минулої осені та зими стикнулася з тривалими відключеннями електроенергії, зазначає Ольга Ракша. Це безпосередньо впливало на роботу ЦНАПу. Тепер проблему розв’язано. Тож ЦНАП повністю задовольнятиме запити й потреби місцевих жителів і зможе обслуговувати громадян у найкоротші строки навіть за екстремальних умов.

Підвищення рівня надання адміністративних послуг жителям Дніпропетровщини стало можливим завдяки щирій підтримці американського народу, отриманій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), і проєкту USAID «Демократичне врядування у Східній Україні», що забезпечив технічну й експертну допомогу в оснащенні ЦНАПів об’єднаних територіальних громад Дніпропетровської області.