Ніхто не ниє, всі працюють, — як через війну змінилася робота криворізьких рекламників
Фото: «АСТ Медіа-центр»
«Тільки стали на ноги після карантину – почалася війна. Була депресія, у холодному поту думала закривати агенцію. Не уявляла як сказати колегам, що ми змушені закритися», — говорить Влада Петрушевська, директорка «АСТ Медіа-Центр».Попри усі побоювання і труднощі, команда однієї з найбільших рекламних агенцій Кривого Рогу, змогла подолати кризу. Зараз вони поєднують роботу і волонтерство.
«АСТ Медіа-Центр» працює понад 19 років. У команді четверо людей: директорка Влада Петрушевська, дизайнер Артем Вашкевич, контент-мейкер, відеограф та режисер монтажу Олександр Плішко і керівниця відділу продажів Анастасія Чуднівець.
З початку війни рекламники більше місяця не працювали. Один з основних майданчиків для розміщення реклами, радіо, став недоступним. Тоді всі радіостанції працювали лише як системи оповіщення про надзвичайні ситуації.
Через небезпеку, спричинену війною, та брак роботи, деякі члени команди думали поїхати з України, але вони не змогли прийняти таке рішення, оскільки не уявляли як можна лишити колег.
Директорка агенції Влада Петрушевська ділиться, що теж думала виїхати з країни і не виключала, що доведеться закрити агенцію:
«Було страшно, та я не хотіла їхати з України. Думала закрити агенцію, сумнівалася, що зможу забезпечувати колег роботою. Хотіла відпустити їх, не давати марну надію. Але відчувала відповідальність перед колегами і клієнтами й розуміла, що не можу здатися і закритися».
26 березня 2022 року радіостанція «Люкс ФМ» поновила мовлення й вони знову почали співпрацювати з «АСТ Медіа-Центр».
«Клієнти повернули нас до життя. Надзвичайно раділи підприємцям, які теж ставали до роботи й намагалися розвиватися. Дарували безкоштовні розміщення, бонусні виходи, дуже хотіли підтримати клієнтів», — говорить Влада Петрушевська.
Поки агенція не працювала, команда зазнала збитків, пояснює Влада Петрушевська:
«Ми значно скоротили видатки. Земля не вибилася з-під ніг, але було важко. Поки не вийшли на колишній фінансовий рівень, але вистачає грошей для повноцінної роботи і розвитку».Криворіжці охоче замовляли зовнішню рекламу на бордах, тепер більшість з них демонтована. Великий телевізійний екран в центрі міста, де раніше транслювали рекламу, не працює. Але команда агенції вийшла з ситуації і ролики замовників показують в кінотеатрі.
«Тепер люди живуть одним днем й бояться укладати довгострокові договори. Найдовший термін дії контракту зараз не більше 3 місяців, раніше укладали контракти на рік», — пояснює Анастасія Чуднівець, керівниця медіа-відділу.
Основні клієнти рекламістів — представники малого та середнього бізнесу, рідше великі компанії.
Співробітники агенції пояснюють, що один вид реклами ніколи не діяв, результат дає комплексний підхід. Влада Петрушевська говорить, що їхня компанія – супермаркет реклами і завжди легше співпрацювати з замовниками, які знають чого хочуть і розуміють хто їхня цільова аудиторія. Раніше рекламу розміщували на телебаченні, білбордах та радіо. Зараз замість телебачення бізнес просувають в соцмережах.
«Під час війни ми завели сторінки в Інстаграм та Тік-ток. На те він і кравець, аби подертий жупан носити — не про нас. Ми власним прикладом показуємо клієнтам, що просування в соцмережах — дієве», — ділиться керівниця медіа-відділу Анастасія Чудінець.Збільшився попит на рекламу по радіо, частіше замовники почали замовляти виготовлення власного мерчу.
Команда «АСТ Медіа-центр» запускала такі проєкти як: кінотеатр «Мультиплекс», готелі «Аврора» і «Дружба», «Епіцентр». Працюють з компаніями «Рослина Карпат», «Автокомплект», «ebrand», «Доступні вікна», «Тротуарний Дім», «Криворізький національний міський відділ управління поліції охорони».
Оголошення волонтерських організацій та благодійні збори розміщують безплатно.
Рекламісти під час війни почали активно волонтерити. З проханням допомогти зібрати кошти на авто до них звернулися військові 129-ї ОБоТрО.
«Боялися, не думали, що зберемо гроші навіть на ровер, не те що на машину. Люди охоче підтримали нас й активно допомагали. Дякуємо усім, хто долучився. Тепер військові мають авто», — ділиться враженнями про перший досвід волонтерства Влада Петрушевська.
Рекламники й надалі продовжуютьпідтримувати бійців цієї бригади.
Раніше члени команди боялися виходити на роботу після масованих ворожих атак по країні і могли декілька днів працювати дистанційно. За їхніми словами, «особливо накриває» після таких трагедій, як 13 червня.
«Дуже боляче, але коли трапляється таке це означає, що маємо донатити ще більше. Ми маємо зобов’язання перед клієнтами, не можна не вийти на роботу. Ніхто не ниє, усі працюють», — говорить Влада Петрушевська.