Мрію зняти кіно у Кривому Розі, — власник відеопродакшену Данило Женчур
Фото: Перший Криворізький
Данило Женчур закінчив Криворізький національний університет за спеціальністю “Маркетинг”. Після першої спроби переїхати до Києва й знайти роботу Данило повернувся в Кривий Ріг і почав знімати весілля. Згодом зібрав команду з трьох людей, і вони разом знову поїхали до столиці. Так з'явився відеопродакшн “Можем”.
Серед клієнтів — Puma, PepsiCo, Favbet, Shell тощо. Детальніше про переїзд, кар'єрний шлях та мрії знімати кіно Данило розповів журналістці “Першого Криворізького”.
Завжди бачив себе в рекламі та медіа. Після закінчення універу я подивився по вакансіях, подумав, що хочу бути крутим маркетологом, і поїхав до Києва. Це було у 2014 році, тоді зарплату пропонували десь чотири-п'ять тисяч гривень. Я декілька місяців походив по співбесідах, всюди запрошували на роботу, але зарплата мене не влаштовувала.
Так я повернувся в Кривий Ріг. Знайшов роботу торговельним представником, але все одно бачив себе в рекламі, медіа — завжди цим цікавився. І моя майбутня партнерка тоді сказала: “А давай ти будеш відосікі мені знімати”. Так я і почав знімати. З замовлень спочатку були дитячі відеовізитки, потім весілля — на цьому я вчився працювати. Згодом почалися роботи з рекламними промо.
У Києві вдалося облаштуватися тільки з другого разу. Треба було пройти дуже великий шлях, щоб у 2019 році переїхати знову. У Кривому Розі я працював з 2014 по 2019 рік, і коли ти працюєш на однакових весіллях, на однакових локаціях, хочеш робити вже якісніший контент і працювати з більшими бюджетами. Після перших замовлень пішов “сарафан”, і я їздив до Києва раз на місяць, потім частіше. Я зрозумів, що там набагато більший попит і більше можливостей для зростання. Окрім грошей, для мене пріоритетом був також досвід.
фото: Данило Женчур
Команду зібрав ще у Кривому Розі. Їх було троє: два режисери монтажу й один оператор. Таким складом ми працювали вже в Києві на весіллях.
Тема відеоконтенту взагалі дуже складна. З кожним роком я отримував досвід і зрозумів, що якщо в команді буде дві-три людини — ми обмежені в якихось технологіях, знаннях. Я вважаю, що спеціаліст повинен бути вузькопрофільним, а не навпаки. Так у нас з'явилися моушен-дизайнери — фахівці, які створюють анімаційну графіку, тобто зображення, що рухаються. Ми самі їх навчаємо — це одна з наших фішок. Коли замовлень ставало більше, то вже наймали проєктних менеджерів, операторів.
Також у нас є постпродакшн. Що туди входить: комунікація з клієнтом, оперативний монтаж, моушен-дизайн.
До 24 лютого у нас були амбітні плани. Ми збиралися працювати з рекламними компаніями та з дуже великими бюджетами. Наша команда була готова до цього. Я собі за це дорікаю трохи, але я бачив, що мій бізнес розвиватиметься. У мене не було навіть думки, що щось піде не так. Ми навіть збиралися наймати нових людей.
Перші два місяці для мене, як для керівника, найголовнішою була безпека. Тому все, що я міг зробити — допомагати фінансово. У квітні я купив багатьом людям освітні курси, щоб вони максимально вийшли зі стресу. Ми всі допомагали паралельно роликами в підтримку ЗСУ й України, вони були для іноземної аудиторії.
фото: Данило Женчур
Українські компанії виходять на європейський ринок. Після початку повномасштабної війни український бізнес почав виходити на європейський ринок, і завдяки цьому у нас також з?явилася робота. На український продакшн звернули увагу закордоном і теж замовляють у нас відео.
Європейський замовник менш прискіпливий, ніж український. В Україні ми маємо багато конкурентів – і всі найкращі, всі професіонали. Тому і клієнти мають з чого вибирати, звідси й більша вибагливість.
Найдорожче замовлення коштувало 850 тисяч гривень. Це була робота у 2021 році. Клієнта не скажу, щоб конкуренти не забрали.
Наймасштабніший проєкт — кліп для Jerry Heil. І він став моєю першою продюсерською роботою. Було мільйон факапів, які я якимось чудом вирішив. Я тоді постійно був на заспокійливих, бо була ілюзія, що є команда і ми можемо це зробити. На знімальному майданчику працювало близько ста людей і ми мали зробити все за три дні. Компанії виповнився рік, коли ми це знімали. Завдяки цьому досвіду я зрозумів, що продакшн треба масштабувати, розширювати команду. Щоб бути кращим – треба ризикувати й працювати з тим, чим ніколи не працював.
Мрію ще з Кривого Рогу знімати кіно. Зараз я вчуся в Ukrainian Film School на продюсера. Після перемоги України над РФ хочу знімати фільми, щоб українське кіно дивилися, і воно приносило кошти. Обов'язково хочу зняти фільми в Кривому Розі. Близько 30% усього українського кіно знімалося у нашому місті, наприклад, “Носоріг” Олега Сенцова, “Червоний” за романом Андрія Кокотюхи тощо.
Сам по собі українець — сильна людина, і є таким не “завдяки, а всупереч”. Я проаналізував фільми, які в нас зараз є. Можливо, хтось кине камінь в мене, але в тій же українській літературі ми завжди мученики. Я навпаки хочу, щоб у персонажа були певні обставини, за яких він ріс, ставав сильнішим.
Хочу показати звичайного криворіжця, який постає перед труднощами коронавірусу, війни. Щоб він дав заразливий приклад — так, зараз війна, але зараз саме той час, щоб виховати себе.
Формула успіху українського кіно — нам потрібно навчитися його продавати. Найжорсткіша проблема вітчизняного кінематографа — люди, які ним не цікавляться.
Я вважаю себе криворіжцем. Люблю Київ, але…
Редактор: Софія Скиба