Майже 320 млн грн на утримання міських автошляхів Кривого Рогу отримав «дорожній монополіст»
Створено за підтримки
Фото: Перший Криворізький
Про це повідомляє “Перший Криворізький”, аналізуючи тендери на сайті держзакупівель ”Prozorro” за останні роки.
Новий підряд на 2026 рік та «успіх» без конкурентів
Департамент розвитку інфраструктури міста (ДРІМ) на початку грудня оголосив тендер на утримання автошляхів міста протягом 2026 року. На це із бюджету виділили 320 млн грн.В тендерній документації вказані основні послуги, які має надати підрядник:
- зимове утримання доріг (приготування та розподіл піщано-соляної суміші, очищення доріг від снігу й льоду – механізоване та ручне);
- прибирання вулиць (вакуумно-прибиральна техніка, щітки, ручне прибирання);
- вивезення сміття на різні відстані;
- очищення зливової каналізації, колекторів і колодязів;
- технічний огляд трубопроводів спеціальним обладнанням;
- допоміжні роботи (чергування техніки та персоналу, заміна кріплень, перевезення матеріалів).
Важливі умови:
- послуги надаються з матеріалів виконавця;
- обсяги робіт залежать від погодних умов;
- роботи мають відповідати державним стандартам (ДСТУ, наказ Мінрегіону);
- непридатні металеві вироби підлягають здачі в металобрухт із поверненням коштів замовнику.
грн.
Хронологія монополії: як зростали витрати на утримання доріг
Редакція дослідила тенденцію останніх 5 років щодо тендерів на утримання доріг.У 2020 році дороги міста утримувала “Весташляхбуд”. ДРІМ уклав з фірмою кілька договорів:
- в грудні 2019 року на суму 92 216 559,60 грн, але після підписання кількох додаткових угод, сума зменшилась до 37 160 432,60 грн;
- в березні на 26 316 000 грн (конкурент - ТОВ “Ла страда” на аукціоні оголосило вищу ціну - 26 354 010 грн). Після внесення змін в договір, вартість послуг зменшилась до 21 171 484,80 грн;
- в липні на 30 434 956,80 грн (конкурент на аукціоні - КП “Управління по ремонту та експлуатації автошляхів” Дніпровської міськради запропонував вищу ціну - 30 673 323,37 грн). Після внесення змін в угоду, вартість закупівлі змінилась до 21 202 122 грн.
- у січні 2021 року з “Весташляхбуд” на суму 99 714 120 грн. Конкурентом на тендері було ТОВ “Ла страда” з пропозицією 99 738 857,41 грн. Після внесення в змін в договір, сума закупівлі зменшилась до 84 588 997,20 грн;
- у червні 2021 року за тендер на утримання автошляхів Кривого Рогу боролись дві фірми - ТОВ “Весташляхбуд” та дніпровське КП. Договір був на суму 42 376 212 грн отримала “Весташляхбуд”. Після внесення змін у договір, сума зменшилась до 35 217 043,20 грн.
- у січні 2022 році договір на 134 625 720 грн (в тендері взяло участь і КП “Управління по ремонту та експлуатації автошляхів” Дніпровської міськради) Згодом, вартість робіт зменшили до 69 986 191,20 грн.
- у вересні уклали ще один договір з єдиним учасником тендеру - ТОВ “Весташляхбуд” на утримання автошляхів на суму 51 375 990 грн. Згодом суму договору зменшили до 35 812 261,20 грн.
- у листопаді на 29 657 652 грн. Згодом внесли зміни в договір і вартість робіт зменшилась до 23 474 530,80 грн.
- в грудні 2022 року підписали договір на суму 199 997 829,60 грн. Після внесення змін в договір, сума зменшилась до 138 514 764 грн.
- у липні 2023 року уклали угоду на суму 88 957 635,60 грн. Після внесення змін в договір, сума зменшилась до 81 803 584,80 грн.
- в січні уклали договір на 249 967 794 грн. Коли внесли зміни в договір, сума зменшилась до 204 484 718,40 грн.
- у вересні на 91 321 687,20 грн. Після укладання додаткової угоди вартість змінилась до 83 117 326,80 грн.
- у січні на суму 299 959 867,20 грн. Згодом в договір внесли зміни і вартість послуги зменшилась до 293 461 867,20 грн.
- 11 листопада на суму 25 894 416 грн.
Аналіз закупівель за останні 5 років показує поступове витіснення будь-якої конкуренції. Якщо до 2022 року на тендери іноді виходили інші фірми (ТОВ «Ла страда» або комунальне підприємство з Дніпра), то останні роки «Весташляхбуд» змагається сама з собою.
Звітність у соцмережі і критика від містян
На сторінці Депаратменту розвитку інфраструктури міста ледь не щодня публікують інформацію про те, як прибирають дороги співробітники ТОВ “Весташляхбуд” і додають перелік вулиць.Інколи в коментарях містяни зазначають, що не варто пишатись тим, що у 21-му сторіччі люди мітлами прибирають дорогу.
Також криворіжці ставлять питання щодо окремих послуг. Наприклад, прибирання пилососом:
“Цікаво за якою логікою їздять машини миючі? На соцмісті по колу по одній вулиці декілька разів, в Тернівському районі не бачили як виглядає..”
Співробітники ДРІМу відреагували на коментар:
“Роботи з прибирання пилососом вулиць Тернівського району виконуються постійно. Перегляньте публікації та фото, що викладені на сторінці департаменту(наприклад цього тижня прибиралися вул. Колачевського, Кобринської (Грицевця), Чикаленка (Кемерівська), пл. Кільцева (Толстого) фото додаються)”.
Крім негативних коментарів є і позитивні зі словами вдячності:
“Дякую працівникам дорожніх служб за щоденну працю спрямовану на підтримку дорожньо-мостової інфраструктури міста”.
Хто стоїть за «Весташляхбуд»: родинні зв’язки та політичний вплив
За інформацією аналітичної платформи “YouControl”, існує кілька факторів стосовно ТОВ “Весташляхбуд”, які потребують особливої уваги. Наприклад:- Обмежена компетенція посадових осіб
- Юридична особа має відношення до корпоративної групи, ключова особа якої є політично значущою особою (PEP) - групи родини Любоненко.
- Широкий перелік зареєстрованих видів діяльності - 14
- Судові рішення, пов'язані з контрагентом (кількість судових справ компанії, де вона виступає відповідачем, за останні 3 роки - 3; кількість кримінальних судових справ, пов'язаних з компанією, за останні 3 роки - 3; кількість судових справ компанії, за останні 3 роки - 14)
- в медіа виявлено спірну інформацію щодо контрагента
- незадовго до участі в публічних закупівлях та отримання публічних коштів у контрагента відбулись реєстраційні зміни.
- ТОВ “Грінфорт-С”
- Лаврешина Ганна Юріївна
- Ідзинський Максим Леонідович
Гана Лаврешина — донька колишнього міського голови Кривого Рогу та колишнього нардепа від “Партії регіонів” Юрія Любоненка. Разом з сестрою Наталією Євсюковою володіє ТОВ «Нара-Авто», яке є офіційним дилером імпортера АТ "Рено Україна" в м.Кривий Ріг. Фірмою керує Олександр Євсюков, а раніше її очолював Ігор Лаврешин. Обидва чоловіки на громадських засадах були помічниками покійного народного депутата від забороненої партії, колишнього міського голови Кривого Рогу - Костянтина Павлова. За інформацією “Руху Чесно”, раніше Костянтин Павлов був заступником міського голови Юрія Любоненка, а потім і Юрія Вілкула.
ТОВ “Грінфорт-С” заснували Єганян Самвел Павлович та АТ "Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд “Нортон” (кінцевим бенефіціарним власником якого є Сардарян Хачатур Суренович).
Нагадаємо, до 2012 року однією зі співвласниць ТОВ «Весташляхбуд» була Каріне Сардарян – дружина одеського бізнесмена Сурена Сардаряна. Журналісти сайту “Наші гроші” повідомляють, що останнього пов’язує багаторічна дружба і спільні бізнес-інтереси з виконувачем обов’язків міського голови Кривого Рогу Юрієм Вілкулом, а також із його сином Олександром Вілкулом, який раніше був головою Дніпропетровської ОДА, віце-прем'єр-міністром України за часів Януковича та нардепом від «Опозиційного блоку».
Не прибиранням єдиним
ТОВ “Весташляхбуд” цьогоріч виграла тендерів у криворізьких замовників на майже 1,4 млрд грн., згідно з інформацією на “YouControl”. Це сума без останнього отриманого тендеру на 320 млн грн з утримання доріг.Крім ДРІМу, серед замовників “Весташляхбуд” райвиконкоми, відділи освіти, Комунальні підприємства, лікарня, АТ “Криворізька теплоцентраль”. Як бачимо, у 2025 році ТОВка заробляла виключно на тендерах від криворізьких замовників.
Фото: Владислав Нестеренко
Редактор: Софія Скиба