Скільки грошей виділили в Кривому Розі на відновлення житла за три місяці

Фото: Перший Криворізький

Упродовж травня — липня 2025 року Криворізька міська рада ухвалила низку рішень про виділення коштів із міського бюджету на матеріальну допомогу мешканцям, чиє нерухоме майно постраждало через війну.

За останні три місяці на усунення пошкоджень нерухомого майна спрямували 3 мільйони 771 тисячу 400 гривень із бюджету Криворізької міської територіальної громади.

Ця сума включає адресні виплати постраждалим, призначені на ремонтні роботи, заміну пошкоджених конструкцій та інші заходи для відновлення житла.

Розподіл за датами ухвалення

За три літні місяці виконком ухвалив сім рішень, що деталізують виділення коштів:

Дата ухвалення рішення
Номер рішенняВиділена сума (грн)
12 травня 2025 року№5981 000 000
23 травня 2025 року№640334 000
23 червня 2025 року№748466 000
10 липня 2025 року№838720 000
22 липня 2025 року№862352 400
25 липня 2025 року№893520 000
31 липня 2025 року№952379 000
Загалом3 771 400
У липні обсяг фінансування був найбільшим — 1 мільйон 971 тисяча 400 гривень. Це пов’язане з масштабом руйнувань унаслідок обстрілів, що відбулись у червні та на початку липня 2025 року.

Травень став першим місяцем періоду, коли прийняли два рішення на загальну суму понад 1 мільйон 344 тисячі гривень. У червні фінансування становило ще 466 тисяч гривень, а липень перевищив попередні місяці майже вдвічі.

Адміністративна структура реалізації

Розподіл коштів здійснюється за чіткою процедурою, у якій задіяні ключові виконавці:
  • Департамент фінансів виконкому Криворізької міської ради (КМР) — відповідає за планування та виділення коштів із бюджету громади відповідно до програмної класифікації видатків (код 0813242 «Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення»);
  • Департамент соціальної політики виконкому КМР — безпосередньо проводить нарахування та виплати громадянам, постраждалим унаслідок обстрілів;
  • заступники міського голови — здійснюють контроль за виконанням рішень, а також координують міжвідомчу роботу департаментів;
  • секретар міської ради та в. о. міського голови — підписують рішення і забезпечують їх правовий супровід.
У кожному рішенні вказані додатки з переліками осіб і конкретними сумами допомоги, проте ці додатки містять конфіденційні дані та не публікуються у відкритому доступі.

Юридична база та нормативне підґрунтя

Кожне рішення виконкому ухвалюється на основі чіткої законодавчої бази. Серед основних документів:
  • Указ Президента України №64/2022 від 24 лютого 2022 року «Про введення воєнного стану в Україні» та закони, що продовжують його дію;
  • Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», який надає органам місцевої влади повноваження щодо соціального захисту населення;
  • Закон України «Про адміністративну процедуру» та Закон України «Про адміністративні послуги», що регламентують порядок прийняття рішень і надання допомоги;
  • Рішення Криворізької міської ради №1182 від 21 грудня 2016 року «Про затвердження Програми соціальної підтримки населення у 2017–2027 роках» (зі змінами), яке визначає механізм фінансування матеріальної допомоги.

Обсяг виділеної матеріальної допомоги з початку повномасштабного вторгнення


Відповідно до офіційної відповіді виконкому Криворізької міської ради на інформаційний запит редакції від 7 травня 2025 року, з початку повномасштабного вторгнення в лютому 2022 року та станом на початок травня 2025 року місто виділило на відновлення пошкодженого нерухомого майна: 199 мільйонів 988 тисяч 706 гривень (майже 200 мільйонів гривень).

Розподіл за роками та періодами:

Рік / період
Сума допомоги (грн)Частка від загальної суми (%)
20222 905 5061,45%
202342 466 60021,23%
202477 093 60038,53%
Січень — квітень 202577 523 00038,79%
Статистика демонструє різке зростання фінансування у 2023 році та особливо у 2024–2025 роках. Це пов’язане з інтенсивними ракетними та дроновими атаками РФ на Кривий Ріг, що призвели до значних руйнувань житлового фонду й інфраструктури.

Здійснено за підтримки асоціації «Незалежні регіональні видавці України» та Amediastiftelsen в межах реалізації проєкту «Хаб підтримки регіональних медіа». Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією партнерів.