Ресторани України заробляють на загиблих Героях: маніпуляція

Фото: Перший Криворізький

Російські Telegram-канали та сайти поширюють інформацію, що українські ресторани нібито заробляють на загиблих Героях, резервуючи столи в пам'ять про бійців. Однак це маніпуляція.

«"Стіл пам'яті" - ресторани України із задоволенням заробляють на ліквідованих ЗСУшниках...

Так у кафе і ресторанах ставлять на столи фото загиблих бойовиків ЗСУ, а також спеціальні таблички з іменами і написом "зарезервовано"»
— йдеться у дописах.


Акція «Стіл пам'яті» проходить 29 серпня у День пам'яті захисників і захисниць України. У цей день заклади громадського харчування «резервують» на цілий день один стіл на ім'я загиблого на війні або у пам'ять про всіх загиблих.

Оскільки це акція і ресторани добровільно долучаються до неї, то вони не заробляють на цьому. Навпаки, заклади можуть від цього втрачати прибуток, адже стіл резервується на весь день і за нього не може сісти ніхто.

Цю акцію в Україні започаткувала у 2023 році Марія Грабар, дружина загиблого захисника Іллі Грабара. У 2024 році до неї доєдналась і платформа пам'яті «Меморіал».

Заклади можуть оформити стіл у своєму стилі, але рекомендовано, щоб на столі була свічка, як символ життя, що обірвалося, соняхи, як символ Дня пам'яті Захисників і Захисниць, та жовто-блакитна стрічка, як символ України.

Також на столі повинна бути табличка, яка пояснює мету акції. Заклади харчування, за бажанням, можуть присвятити стіл конкретній людині.




Україна перейняла цю акцію від Сполучених Штатів Америки. Однак, у них свої традиції, щодо прикрашання столів: червона троянда — символ пролитої крові, сіль — сльози рідних, лимон — їхню гірку долю. Україна ж адаптувала прикрашання під свої традиції.

Більше про розкриття фейків, дезінформації та маніпуляцій читайте у спецпроєкті Першого Криворізького «Боротьба з дезінформацією».