Одного бажання замало: криворожанка відкрила дитячий центр розвитку в укритті

Фото: Перший Криворізький

Криворожанка Олена Овечко у 2015 році відкрила свій перший дитячий центр розвитку, тоді жінка не мала педагогічної освіти, але точно була впевнена, що зможе знайти гарних педагогів для роботи з дітьми. Вона захопилася методиками розвитку, які знаходила та розробляла для власної доньки.

«Я за освітою економіст, але коли народилася моя донька, мені стало цікаво проводити з нею час, тоді я почала шукати різні варіанти для її розвитку. І це мене настільки захопило, що я загорілася бажанням створити свій дитячий центр, де я зможу допомагати батькам навчати та виховувати їхніх діток», — загадує Олена в розповіді журналістці «Першого Криворізького».
Сьогодні Олена має два дитячих центри «ТалантВілль», один із яких розташований на цокольному поверсі та може вважатися укриттям. Там займається група повного дня, тому що в ній є діти, які залишаються до вечора. Саме тому ця група дітей постійно перебуває в приміщенні в укритті, а не спускається туди лише під час повітряних тривог.



Я почула, що воно в підвалі



«Почула, як жінка, власниця, розповідає, що вона здає приміщення в підвалі в оренду. І у мене так: треба піти подивитися. Тобто в мене дійсно спрацювало, що воно в підвалі.

Я зайшла, приміщення було в дуже поганому стані. Але я його не бачила таким, що воно в дуже поганому стані, — я вже бачила, які тут будуть шпалери, які меблі ми тут поставимо, і що буде тут усе гарно», — розповідає власниця дитячого центру «ТалантВілль».


Це архівне фото з приміщення дитячого центру, яке було зроблене до ремонту у 2022 році. Сьогодні приміщення взагалі не впізнати.


«Коли почалася повномасштабна війна, майже всі діти, які навчалися в нашому центрі, разом із батьками виїхали за кордон і в більш безпечні міста України, тому ми довгий час не працювали. Довелося навіть відмовитися від одного з попередніх приміщень, де був «ТалантВілль». Дуже дорого було сплачувати комунальні послуги та оренду.

Але вже у квітні родини почали повертатися. Оскільки всі міські дитячі садки були зачинені через безпекові питання, то до нас зверталися навіть батьки школярів, бо навчальні заклади наче онлайн, а на роботу дорослим треба ходити. Постало питання, з ким залишати дітей і як розв’язувати проблему їх соціалізації», — згадує Олена Овечко.

В одному дитячому центрі не було змоги розмістити всіх дітей, батьки яких бажали, щоб вони навчались у «ТалантВіллі», тому Олена шукала ще одне приміщення для дітей, яким, власне, і стало місце в укритті.

«Моя донька займається в цьому центрі вже три роки, ми прийшли ще в дошкільному віці, щоб підготуватися до 1 класу. Тоді ще був карантин, тому я звернула увагу на дотримання всіх правил гігієни, кількість дітей у групі. Усе було на рівні, й ми й обрали “ТалантВілль”. Сьогодні ж безпекові питання також контролюються керівництвом центру та працівниками: діти під час повітряних тривог переходять у приміщення, яке не має вікон і розташоване за двома стінами. Також є група повного дня, яка взагалі займається в підвальному приміщенні», — говорить Тетяна Кушнір, мама Мирослави, яка навчається в «ТалантВіллі».



Як працюють міські дитячі садки в Кривому Розі



Сьогодні в Кривому Розі з дотриманням усіх вимог безпеки працюють уже 68 дитячих садків. Чиновники Криворізького міськвиконкому повідомляють, що підготовка укриттів дитячих садків, шкіл, гімназій і ліцеїв міста до роботи з 1 вересня продовжується.

У Кривому Розі є такий район, де в жодному з міських дитячих садків неможливо облаштувати укриття. Це стосується Саксаганського району, у якому й розташований приватний дитячий центр «ТалантВілль», одне з приміщень якого в укритті.



За рекомендаціями Державної служби з надзвичайних ситуацій укриття має розміщуватися в підвальному (підземному) приміщенні, на цокольному чи на першому поверсі (за умови забезпечення огороджувальними будівельними конструкціями).



Одного бажання замало, або Що треба зробити, щоб відкрити приватний дитячий центр під час війни


Олена Овечко відкривала перший дитячий центр «ТалантВілль» ще перед повномасштабною війною, але сьогодні вимоги до документації не змінилися.

«Щоб працювати, одного бажання замало — треба, щоб у тебе були документи, треба оформити підприємство. Ми працюємо за КВЕДом «Денний догляд за дітьми».

Потім знайти педагогів, які будуть працювати з дітьми. І це я вважаю найскладнішим, тому що ти не розумієш: на співбесіді людина одна, потім вона приходить працювати — й зовсім інша. А для мене дуже важливо, щоб вихователі та викладачі мого центру мали спільні зі мною цілі та методи роботи з дітьми», — розповідає Олена.



Архівне фото Олени Овечко з колективом

У 2015 році в Олени не було педагогічної освіти, але була економічна, тому вона планувала спочатку адмініструвати всі питання та знайти педагогів. На питання, чи важко було почати, коли маєш маленьку дитину, Олена впевнено відповіла, що якраз навпаки — перша дитина і надихнула її на власний бізнес.




Архівне фото Олени з дочкою та сином

Як правило, власники малого бізнесу самі займаються операційними процесами й успіх справи залежить від їх безпосереднього включення. Частка жінок серед представників малого та середнього бізнесу щороку збільшується: у 2021 році вона становила 46,6%, а з початку 2023 року 51% нових ФОПів відкрили жінки. І на прикладі головної героїні Олени можна побачити, що навіть із новонародженою дитиною на руках можна робити все задля розширення власного бізнесу.

«У травні 2019 року я народила сина, і коли йому було 9 днів, я отримала повідомлення, що збирають групу на грант — одне з криворізьких підприємств давало 300 тисяч гривень на розвиток власної справи. Тому я довго не думала і погодилася на двомісячне щоденне навчання. Моя мама привозила мого сина, коли в мене була перерва, я його годувала і бігла далі на навчання.

І це було не дарма: ми виграли грант, за кошти якого відкрили другий садочок для груп повного дня», — розповідає Олена.




Архівне фото Олени Овечко з відкриття дитячого центру у 2019 році

Міністерство освіти і науки України поділилося покроковим планом дій для відкриття приватного дитячого садка.


КРОК 1


Особа, яка прийняла рішення про відкриття приватного закладу дошкільної освіти, має насамперед визначитись із приміщенням, у якому буде засновано заклад, та ознайомитись із переліком документів, що необхідні для відкриття закладу:

  1. Постанова Кабінету Міністрів України №1187 від 30.12.2015 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти».
  2. Положення про дошкільний навчальний заклад, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України №305 від 12.03.2003.
  3. Закон України «Про дошкільну освіту», зокрема стаття 19, де передбачено, що Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, обласні, районні державні адміністрації та підпорядковані їм управління освіти, у сфері управління яких перебувають дошкільні навчальні заклади, органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти, мають у межах своєї компетенції не тільки забезпечення реалізації державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, але й проводять ліцензування приватних дошкільних навчальних закладів, юридичних і фізичних осіб на право надання освітніх послуг.
  4. Закон України «Про освіту».
  5. Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності».

КРОК 2


Проаналізувати наявність:

  • необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази;
  • педагогічних кадрів;
  • дотримання санітарно-епідеміологічних вимог до закладу дошкільної освіти всіх форм власності (створених у тому числі в житлових і нежитлових приміщеннях), виконання яких дозволяє створити нешкідливі умови розвитку, виховання, навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей.

КРОК 3


Звернутись за потреби до обласних, Київської міської державних адміністрацій по консультацію з приводу відкриття приватного закладу дошкільної освіти, порядку оформлення документів, форми заяви тощо або скористатись ресурсом «Платформа ефективного регулювання».

КРОК 4


Здобувач ліцензії разом із заявою про отримання ліцензії на провадження освітньої діяльності (додаток 28) подає:

  1. копії установчих документів юридичної особи (статут) або копію положення про структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права або фізичну особу — підприємця, основним видом діяльності яких є освітня діяльність;
  2. письмове зобов’язання щодо матеріально-технічного, кадрового та навчально-методичного забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти, фізичної особи — підприємця або структурного підрозділу юридичної особи публічного чи приватного права, що провадить освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, зокрема в частині забезпечення безпеки життєдіяльності дітей та охорони праці;
  3. копії документів, що засвідчують рівень освіти та кваліфікації керівника закладу дошкільної освіти (структурного підрозділу юридичної особи публічного чи приватного права, що провадить освітню діяльність у сфері дошкільної освіти);
  4. опис документів, які подаються закладом дошкільної освіти, фізичною особою — підприємцем або структурним підрозділом юридичної особи публічного чи приватного права, що провадить освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, для одержання ліцензії на провадження освітньої діяльності за рівнем дошкільної освіти, у двох примірниках (додаток 29).

Фізична особа — підприємець додатково подає:


  1. копії сторінок паспорта, на яких зазначені прізвище, ім’я, по батькові, серія, номер паспорта, коли і ким виданий, місце проживання;
  2. копії документів, що засвідчують рівень освіти та кваліфікації;
  3. копію довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків або копію відповідної сторінки паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття такого номера та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);
  4. медичну довідку встановленого зразка.

Фото: Даніїл Токмаков

Відео: Даніїл Токмаков

Редактор: Софія Скиба