Заміна вивісок у Кривому Розі: як завдяки конкуренції вдається економити бюджетні кошти

Створено за підтримки

Фото: Перший Криворізький

Підприємці з інших міст та областей допомагають Кривому Рогу значно зекономити бюджетні кошти. Завдяки відкритим торгам під час закупівлі та монтажу адресних табличок вдається економити подекуди вдвічі. Але не завжди в Кривому Розі тендер виграє найдешевша пропозиція.

Про це повідомляє «Перший Криворізький», посилаючись на сайт держзакупівель Prozorro.

Придбання адресних вивісок


Департамент розвитку інфраструктури міста (далі — ДРІМ) виконкому Криворізької міської ради оголосив тендер на придбання адресних вивісок на багатоквартирні житлові будинки на 170 тисяч гривень. На цю суму необхідно було придбати 502 вивіски.

Вартість вивісок удалося знизити майже вдвічі завдяки великій конкуренції — 4 фірми змагались за цей тендер:
  • ФОП Приходько Павло Олексійович із пропозицією 104 тисячі 570 гривень;
  • ТОВ «Плеяда друк» із пропозицією 105 тисяч 415 гривень;
  • ФОП Мазур Марія Адольфівна з пропозицією 134 тисячі 500,86 гривні;
  • ТОВ «Візуал індастрі» з пропозицією 153 тисячі 612 гривень.

Найдешевшу пропозицію від Павла Приходька чиновники відхилили, указавши причину «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». Учасник не оскаржував рішення тендерного комітету про відхилення його пропозиції.
Переможцем визнали ТОВ «Плеяда друк» із теж економічно привабливою пропозицією в 105 тисяч 415 гривень. Тобто економія становить понад 65 тисяч гривень. З ним ДРІМ підписав на початку липня договір і придбав 502 вивіски — по 209,99 гривні за штуку.

За інформацією аналітичної платформи YouControl, ТОВ «Плеяда друк» зареєстроване в лютому 2019 року у Львові. Зазначимо, що це не вперше ДРІМ замовляє у львівської фірми вивіски.
Так, у 2023 році Департамент придбав 483 вивіски вартістю 306 грн/шт., у 2024 році — 660 вивісок за 171,99 грн/шт.




Динаміка закупівель показує, що 2023 року одна табличка була найдорожчою (306 грн/шт.). У 2024 ціна знизилась майже вдвічі — до 171,99 грн/шт. У 2025 вартість знову трохи зросла — до 209,99 грн/шт., але все одно залишилась нижчою, ніж у 2023 році.


Порівнюючи із закупівлею адресних вивісок в інших містах, можемо сказати, що криворізькі чиновники придбали таблички за вигідною ціною. Наприклад, КП «Харківспецбуд» закупило в липні в підприємиці Альони Перевозник покажчики з назвами вулиць і номерних знаків 700 x 250 на суму 24 тисячі 750 гривень. Харківське комунальне підприємство придбало 33 таблички за 750 грн/шт.

А от Гуменецька сільська рада (Хмельницька область, Кам’янець-Подільський район) закупила в Олега Овчарука 41 адресну вивіску (таблички з назвами вулиць) на суму 14 тисяч 350 гривень. Таким чином, одна вивіска обійшлась замовнику в 350 гривень.

Гребінківський комбінат комунальних підприємств (Полтавська область) у лютому придбав 90 адресних вивісок у Галини Костірової на суму 29 тисяч 790 гривень. Тож одна вивіска коштувала 331 гривню.

Зазначимо, що не всі замовники вказують у тендерній документації точні технічні характеристики вивісок, тому їхня вартість може відрізнятись саме через розмір і якісні характеристики.

Роботи із заміни вивісок


Департамент розвитку інфраструктури міста в серпні оголосив черговий тендер на заміну адресних вивісок на багатоквартирних житлових будинках. На це виділили 299 тисяч 200 гривень.

На цю суму необхідно встановити на фасадах будинків 525 вивісок. До ціни послуги входять витрати на доставку адресних вивісок від місця їх зберігання (площі Молодіжної, 1) до місця встановлення транспортом виконавця, демонтаж усіх наявних адресних вивісок і монтаж нових адресних вивісок. Демонтовані адресні вивіски мають передати управителю, ОСББ, ЖБК. Перелік адрес будинків, на які необхідно встановити адресні вивіски, буде наданий після підписання договору.

Участь у тендері взяли дві фірми:
  • ФОП Беккер Олена Вікторівна з пропозицією у 249 тисяч 250,15 гривні;
  • ФОП Гутовський Сергій Анатолійович із пропозицією у 269 тисяч 216,36 гривні.

Дешевшу на 20 тисяч пропозицію відхилили. У документації вказано, що ФОП Беккер Олена Вікторівна не виправила невідповідностей в інформації та/або документах, які подала в складі своєї тендерної пропозиції. За інформацією на YouControl, ФОП було зареєстровано понад 2 роки тому, але за цей час підприємиця не виграла ще жодного тендеру.

Другий учасник тендеру — ФОП Гутовський Сергій Анатолійович — очікував рішення про визнання його переможцем, але згодом тендерний комітет відхилив і його пропозицію, вказавши, що він «не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей».

Учасники не оскаржували рішення тендерного комітету.

Новий тендер станом на 27 серпня ДРІМ не оголошував.

Зазначимо, що цей підприємець раніше вже вигравав тендер на заміну адресних вивісок. У липні 2023 року ДРІМ планував замінити вивіски за 202 тисячі 202 гривні. Єдиний учасник торгів — ФОП Гутовський Сергій Анатолійович — запропонував виконати роботи за 199 тисяч 426,93 гривні. Згодом, за додатковою угодою, суму зменшили на 4,83 гривні — до 199 тисяч 422,10 гривні. Виходить, що встановлення однієї вивіски обійшлось майже в 413 гривень. У договорі вказано, що підприємець заробив 15 тисяч гривень на цій закупівлі.

А от у 2024 році ФОП Гутовський Сергій Анатолійович із пропозицією у 299 тисяч 198,34 гривні програв на аукціоні ФОП Казанов Віктор Вікторович, який запропонував виконати роботи за 218 тисяч 799,11 гривні. Тендерна комісія виявила в Казанова певні невідповідності й попросила їх усунути. Підприємець усе зробив і виграв тендер. Він мав замінити в Кривому Розі 660 адресних вивісок. Отже, заміна однієї таблички обходилась у 331,5 гривні. А це навіть дешевше, ніж ФОП Гутовський Сергій Анатолійович встановлював на рік раніше — у 2023.

У 2020 році тендер на заміну 1 200 адресних вивісок виграло ТОВ «Агро Буд Групп» на суму 320 тисяч гривень (266,67 грн/шт.). Під час цього тендеру боролись за перемогу 14 учасників. Хоч тоді й не обрали найдешевшу пропозицію (180 тисяч гривень), але все ж завдяки такій великій конкуренції вдалося знизити вартість робіт майже вдвічі (очікувана ціна становила 600 тисяч гривень).


Хто замінював адресні вивіски в Кривому Розі


За інформацією аналітичної платформи YouControl, Сергій Гутовський зареєстрував ФОП у 2016 році. Починаючи з 2017 року, підприємець виграє тендери криворізьких ТОВ і комунальних підприємств, а також районних і міських управлінь та департаментів. Починаючи з 2023 року, він виграє тендери на ремонт укриттів у закладах освіти.

ФОП Казанов Віктор Вікторович зареєстрований у Києві понад 22 роки. Підприємець регулярно виграє тендери на заміну вивісок, рекламні та маркетингові послуги, брендування автомобіля (друк наклейок і нанесення їх на машину), виготовлення та розміщення інформаційної продукції (інформаційних стендів із фото загиблих захисників і захисниць Подільської територіальної громади для Алеї слави). Серед замовників підприємця — комунальні та державні установи з усієї України.




Проаналізувавши закупівлі щодо заміни адресних вивісок у Кривому Розі, можемо виокремити кілька тенденцій. Попри конкуренцію на відкритих торгах не завжди найдешевші пропозиції стають переможцями. Часті відхилення економічно вигідніших пропозицій через «невідповідності в документації» призводять до того, що підряди отримують учасники з дорожчою пропозицією.

Із 2020 по 2025 рік вартість встановлення однієї адресної вивіски зросла. У 2020 році вона становила 266,67 гривні, тоді як у 2025 році, за пропозицією ФОП Гутовський Сергій Анатолійович, сягнула 513 гривень. Але поки готувався матеріал, договір скасували. Таке зростання може бути частково виправдане інфляцією та зміною цін на матеріали і послуги. У 2024 році ФОП Казанов Віктор Вікторович установив вивіски за 331,5 грн/шт., що значно дешевше, ніж пропозиція ФОП Гутовський Сергій Анатолійович у тому ж році.

Отже, можна зробити висновок, що закупівлі з меншою кількістю учасників і відхиленням найдешевших пропозицій призводять до суттєвого збільшення витрат для міста. Це підкреслює важливість забезпечення чесної конкуренції під час закупівель.


Редактор: Софія Скиба