Мільйони на зупинки: як в одному з районів Кривого Рогу демонтують старі та ставлять нові павільйони

Створено за підтримки

Фото: Перший Криворізький

У 2025 році Тернівський район Кривого Рогу витратив понад 2 мільйони гривень на повне оновлення зупинкових павільйонів. Роботи включали демонтаж старих споруд, придбання та встановлення нових, а також облаштування покриття. Демонтажем займались різні підрядники, зокрема комунальне підприємство з Херсонщини. Водночас установлює нові павільйони один і той самий підприємець. Наразі роботи тривають. Переглянувши тендери в інших містах Дніпропетровщини, ми дізнались, чи не завищили в Кривому Розі ціни під час закупівлі і де ще під час великої війни встановлюють зупинки зі скла.

Про це повідомляє «Перший Криворізький», посилаючись на сайт держзакупівель Prozorro.

Демонтаж


28 квітня уклали договір із Новокаховським пасажирським комунальним підприємством «Автоцентр» про послуги з благоустрою населених пунктів (демонтаж зупинкових павільйонів) на суму 47 тисяч 643 гривні.

Демонтаж 5 зупинкових павільйонів коштував 7 тисяч 466 гривень за один:

  1. «Ст. Рокувата» по вулиці Симона Петлюри (Тимірязєва), 5;
  2. «Вул. Короленка» по вулиці Пляжній (Ухтомського);
  3. «Вул. Короленка» по вулиці Антона Ігнатченка (Короленка), 44;
  4. «Вул. Пляжна» по вулиці Антона Ігнатченка (Короленка), 78;
  5. «Вул. Кастуся Калиновського» по вулиці Олексія Солом’яного.

Демонтаж зупинкового павільйону «Вогник» на перехресті вулиць Перлинної та Романа Шухевича (Мусоргського) коштував дорожче за інші — 10 тисяч 313 гривень. Вартість демонтажу відрізняється через розміри старих зупинкових павільйонів і відповідний обсяг робіт.

Роботи з демонтажу зупинкових павільйонів охоплюють:
  • демонтаж елементів із бетонними основами, що фіксують елементи;
  • розбір і відокремлення складових по матеріалах (метал, дерево, пластик);
  • розпланування поверхні після завершення робіт із демонтажу;
  • наведення благоустрою;
  • вивезення сміття на полігон.

Демонтувати старі зупинки мали до 1 червня 2025 року.

2 червня Тернівський райвиконком підписав угоду з Новокаховським пасажирським комунальним підприємством «Автоцентр» про послуги з благоустрою населених пунктів (демонтаж зупинкових павільйонів) на суму 111 тисяч гривень.

Демонтаж 4 зупинкових павільйонів коштував 18 тисяч 500 гривень за кожен:
  • «Вул.Центральна» по вулиці Олексія Солом’яного, 1-А;
  • «Вул. Кастуся Калиновського» по вулиці Олексія Солом’яного, 91;
  • «Вул. Якуба Коласа» по вулиці Олексія Солом’яного;
  • «7-ма міська лікарня» по вулиці Ботанічній (Маршака) (біля поліклініки).

Демонтаж зупинкового павільйону «Вул. Аліма Солониченка» по вулиці Олексія Солом’яного, 53 коштував дорожче за інші — 37 тисяч гривень.

Демонтувати старі зупинки мали до 1 серпня.

31 липня райвиконком підписав угоду з приватним підприємством «Деродез» на послуги з благоустрою населених пунктів (демонтаж зупинкових павільйонів) на суму 5 тисяч 972 гривні.

Підприємство має до 1 вересня демонтувати зупинковий павільйон «Пляжна» по вулиці Пляжній (Ухтомського), 7, 8.
Роботи з демонтажу зупинкових павільйонів включають ті самі стандартні пункти, що й у випадку, згаданому вище.

Таким чином, у Тернівському районі у 2025 році витратили 164 тисячі 615 гривень на демонтаж старих зупинок.

Встановлення


У Тернівському, як і в інших районах Кривого Рогу, встановлюють зупинкові павільйони зі скляними стінами та дахом. Зазначимо, що не всім мешканцям міста до вподоби таке архітектурне рішення. Наприклад, нам у коментарях мешканці міста писали, що коли доводиться чекати на транспорт під пекучим сонцем, то на цих зупинках неможливо стояти і люди шукають тінь дерев.



Наприкінці квітня виконком Тернівської райради вдруге оголосив тендер на придбання та встановлення павільйонів на зупинках громадського транспорту коштом видатків із благоустрою населених пунктів. На це було виділено 1 мільйон 26 тисяч гривень.

Участь у тендері взяли два претенденти:

  • ФОП Туркін Костянтин Ігорович із пропозицією 987 тисяч 739 гривень;
  • ФОП Єрополов Юрій Петрович із пропозицією 989 тисяч гривень.

Дешевшу пропозицію відхилили через те, що учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах. Як повідомив у коментарі нашій журналістці Костянтин Ігорович Туркін, його про позицію відхилили за нормами чинного законодавства.

21 травня райвиконком уклав договір із ФОП Єрополов Юрій Петрович на суму 989 тисяч гривень. Підприємець має встановити 5 зупинкових павільйонів:

  • «Вул. Симона Петлюри» по вулиці Симона Петлюри (Тимірязєва), 5;
  • «Вул. Кастуся Калиновського» по вулиці Олексія Солом’яного;
  • «Вул. Антона Ігнатченка» по вулиці Пляжній (Ухтомського);
  • «Вул. Антона Ігнатченка» по вулиці Антона Ігнатченка (Короленка), 44;
  • «Вул. Пляжна» по вулиці Антона Ігнатченка (Короленка), 78.

У технічних характеристиках указано, що каркас зупинкового павільйону — металевий, конструкція на зварному з’єднанні, стінки і дах зупинки виготовлені із загартованого скла, лавка — дерев’яна. Назва зупинки матиме кольорове зображення на білому фоні, літери темно-синього кольору з рівномірним розташуванням від центру.



Підприємець надає гарантію на металеві елементи конструкції 12 місяців із дня вводу в експлуатацію.

Зупинки мали встановити до 10 липня 2025 року.

8 липня Тернівський райвиконком уклав договір із ФОП Єрополов Юрій Петрович на послуги зі встановлення зупинкових павільйонів на зупинках громадського транспорту на суму 135 тисяч гривень. На цю суму підприємець має встановити 5 павільйонів (27 000 грн/од.):

  • «Вул. Центральна» по вулиці Олексія Солом’яного, 1-А;
  • «Вул. Кастуся Калиновського» по вулиці Олексія Солом’яного, 91;
  • «Вул. Василя Шкляра (Якуба Коласа)» по вулиці Олексія Солом’яного;
  • «Вул. Аліма Солониченка» по вулиці Олексія Солом’яного, 53;
  • «7-ма міська лікарня» по вулиці Ботанічній (Маршака) (біля поліклініки).

Нові зупинкові павільйони мали встановити до 1 серпня.

13 серпня райвиконком підписав договір із ФОП Єрополов Юрій Петрович про придбання та встановлення павільйону на зупинці громадського транспорту на суму 204 тисячі 500 гривень.

Підприємець має встановити зупинковий павільйон на зупинці «Пляжна» по вулиці Пляжній (Ухтомського, 7).

Павільйон має бути встановлено до 1 вересня 2025 року.

На придбання та встановлення зупинкових павільйонів у Тернівському районі у 2025 році витратили 1 мільйон 328 тисяч 500 гривень.

Улаштування покриття після встановлення зупинкових павільйонів

4 серпня райвиконком оголосив тендер на улаштування покриття після встановлення зупинкових павільйонів, який складається з двох лотів. Очікувана вартість закупівлі — 560 тисяч 373 гривні.

У тендері брав участь лише ФОП Туркін Костянтин Ігорович із пропозицією виконати послуги за лотом №1 за 493 тисячі 596,72 гривні, а за лотом №2 — за 66 тисяч 402,76 гривні.

За першим лотом необхідно до 1 жовтня надати послуги з улаштування покриття на таких об’єктах:
  • «Вул. Центральна» по вулиці Олексія Солом’яного, 1-А (схема №1);
  • «Вул. Кастуся Калиновського» по вулиці Олексія Солом’яного, 91 (схема №2);
  • «Вул. Василя Шкляра (Якуба Коласа)» по вулиці Олексія Солом’яного (схема №3);
  • «Вул. Аліма Солониченка» по вулиці Олексія Солом’яного, 53 (схема №4);
  • «Вул. Пляжна» по вулиці Антона Ігнатченка (Короленка), 78 (схема №5);
  • «Вул. Антона Ігнатченка (Короленка)» по вулиці Антона Ігнатченка (Короленка), 44 (схема №6);
  • «7-ма міська лікарня» по вулиці Ботанічній (схема №7);
  • «Пляжна» по вулиці Пляжній, 7, 8 (схема №8);
  • «Вул. Канадська» по вулиці Канадській;
  • «Дачна» по вулиці Олексія Солом’яного.


У лоті №2 йдеться про улаштування покриття після встановлення:
  • зупинкового павільйону «Вул. Антона Ігнатченка (Короленка)» по вулиці Пляжній (Ухтомського);
  • зупинкового павільйону «Вул. Кастуся Калиновського» по вулиці Олексія Солом’яного.

Роботи мають виконати до 1 жовтня 2025 року.

Хто демонтував, монтував та облаштовував зупинки


Як ми вже зазначили, демонтажем старих зупинок займались Новокаховське пасажирське комунальне підприємство «Автоцентр» і приватне підприємство «Деродез».
За інформацією аналітичної платформи YouControl, комунальне підприємство зареєстроване на тимчасово окупованій території — у місті Нова Каховка Херсонської області. У 2025 році підприємство вигравало тендери від управління праці та соцзахисту Новокаховської міськради, відділу освіти Новокаховської міськради та Тернівського райвиконкому.

ПП «Деродез» зареєстроване 15 років тому в Кривому Розі. У 2025 році регулярно отримає тендери від виконкомів Довгинцівської та Тернівської райрад — на ремонти дитячих майданчиків та інші послуги з благоустрою.

Установлював зупиночні павільйони лише один підприємець — Єрополов Юрій Петрович. За інформацією з YouControl, цей ФОП зареєстрований наприкінці березня 2019 року. Одразу після реєстрації підприємець почав активно брати участь у держзакупівлях і вигравав тендери райвиконкомів Кривого Рогу.

Тендер на влаштування покриття після встановлення зупиночних павільйонів виграв ФОП Туркін Костянтин Ігорович. Підприємець вигравав тендери не тільки від криворізьких виконкомів і комунальних установ, а й від державних закладів, а також від громад Криворізького району.


Прямого зв’язку виконавців і замовника ми не виявили, крім періодичної співпраці у сфері виконання тендерних замовлень.

Які зупинки закуповують в інших містах і за скільки


Проаналізувавши закупівлі виконкому Тернівської райради, бачимо, щоцьогоріч чиновники витратили 2 мільйони 53 тисячі 114,48 гривні на зупинкові павільйони. Після вивчення досвіду встановлення аналогічних зупинкових павільйонів зі скляними стінами в інших районах можна сказати, що витрати на них не закінчуються через вандалів і хуліганські дії містян, які розбивають скло та псують комунальне майно.

Наразі в Тернівському районі не було тендерів, пов’язаних із ремонтом зупинкових павільйонів. А от в Інгулецькому районі з початку року активно оновлюють зупинкові павільйони, витративши на це з бюджету майже 250 тисяч гривень. У Центрально-Міському районі цьогоріч витратили 344 тисячі 607 гривень.

Ми також вирішили порівняти вартість зупинкових павільйонів в інших містах Дніпропетровщини.

Так, Верхівцевське житлово-комунальне господарство витратило 99 тисяч гривень на 3 зупинки громадського транспорту. Тендер виграв підприємець із Сумщини — Макарчук Сергій Миколайович.
Департамент ЖКГ та будівництва Кам’янської міськради придбав одну зупинку громадського транспорту в ТОВ «Інтеренд прогрес» за 98 тисяч 760 гривень.

КП «Рідне місто» СМР міста Самар придбало в ТОВ «Істпромбуд» 3 зупинки громадського транспорту завдовжки 6 м, завширшки 2 м, заввишки 3 м. Вартість однієї зупинки — 273 тисячі 470 гривень.
Зупинки обладнані місцем під рекламу, ємністю для сміття, світильником ЛЕД, цифровим табло, лавкою. Покрівля — лист ПВХ, заповнення бокових стінок — профільна труба.

Депаpтамент ЖКГ та будівництва Кам’янської міськради придбав у ТОВ «Інтеренд прогрес» 10 зупинок. Вартість однієї зупинки — 80 тисяч гривень. Зупинка громадського транспорту завдовжки 3,5 м, завширшки 2 м, заввишки 2,3 м; металевий каркас — труба квадратна 80*4 мм, труба квадратна 40*3 мм, труба 40*20*3 мм; покрівля — полікарбонат завтовшки до 8 мм; стіни — облицювання полікарбонатом завтовшки до 8 мм.
Виконком Личківської сільради придбав у Лаврушка Юрія Анатолійовича одну автобусну зупинку (с. Йосипівка) вартістю 29 тисяч гривень.

Комунальне підприємство «Комунальник» Марганецької міської ради уклало договір на суму 7 мільйонів 700 тисяч гривень із Чорною Євгенією Дмитрівною на придбання 21 зупинки громадського транспорту. Вартість однієї зупинки — 370 тисяч гривень.


Виконком Солонянської селищної ради придбав у Кучерявого Ігоря Олеговича одну автобусну зупинку вартістю 83 тисячі 154 гривні.

Управління ЖКГ та капітального будівництва Верхньодніпровської міськради придбало в ТОВ «Стройінвест» захисний навіс на зупинку громадського транспорту вартістю 54 тисячі гривень.

Як бачимо, вартість зупинкових павільйонів всюди різниться та залежить від технічних характеристик і комплектації. Крім того, ми виявили, що, як і Кривий Ріг, скляні зупинки нині, під час широкомасштабного вторгнення, замовляє Марганецька міськрада. Вище ми вже писали думки наших читачів про ці зупинки та їхню функціональність, тож про доцільність витрати мільйонів під час великої війни на зупинкові павільйони зі скла робитимуть висновок місцеві чиновники.


Редактор: Софія Скиба