Актуальні питання щодо податку на майно

Актуальні питання щодо податку на майно

Фото: businessua.com

Інтерв’ю першого заступника начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Романа Афонова на тему: «Актуальні питання щодо податку на майно».

- Шановний Романе Петровичу, одним із питань органів місцевого самоврядування є збільшення обсягу доходної частини місцевих бюджетів. Які зміни до Податкового кодексу України, на Вашу думку, стануть черговим джерелом доходної частини місцевих бюджетів?

- На сьогодні актуальним є питання збільшення джерел надходження доходної частини місцевих бюджетів, які є фінансово значимими і стабільними. Це можливо вирішити шляхом запровадження податку на майно, який має зараховуватися цілком до місцевих бюджетів.

Місцеві податки мають велике значення для розвитку регіону: внутрішня інфраструктура, місцеві пам'ятки, дороги – їхній стан прямо пропорційно залежить від наповнення місцевої казни. Основним бюджетоутворюючим місцевим податком, який лишається в казні регіону є податок на майно.

Він включає в себе: транспортний податок, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плату за землю.

Податок на майно є привабливим на роль засобу, покликаного задовольнити потреби місцевих органів влади в наповненні доходної частини місцевих бюджетів.

- Тож, транспортний податок – абсолютне ноу-хау української влади, такий собі перший крок до запровадження податку на розкіш. Поясніть все-таки необхідність запровадження цього податку.

- Нагадую, що відповідно до змін до Податкового кодексу України запроваджено податок на майно, у складі якого передбачено транспортний податок. Ставка податку для легкових авто з об’ємом двигуна понад 3 000 куб. см. та строком використання до п’яти років – 25 тисяч гривень у рік.

Із впровадженням транспортного податку для власників вартісних автівок з 1 січня цього року, фахівці органів ДФС опрацьовують бази даних і, вже до 1 липня надішлють фізичним особам повідомлення-рішення із сумою податку до сплати. Отримавши його, фізична особа за вказаними реквізитами повинна впродовж 60 днів перерахувати податок у бюджет.

Нюанс транспортного податку в тому, що він буде регулярно сплачуватися власником автомобіля протягом перших 5 років експлуатації машини, а гроші спрямовуватимуть безпосередньо до місцевого бюджету. А внутрішня інфраструктура, дороги – їх стан прямо пропорційно залежать від наповнення місцевої казни.

- У зв’язку з необхідністю подання декларацій до контролюючих органів, будь-ласка, підскажіть хто ж є платниками транспортного податку?

- Відповідно до Податкового кодексу України платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об'єктами оподаткування.

Наголошую, що платниками є саме власники автомобілів. Тобто особи, які користуються автомобілем на інших підставах, даний податок не сплачують. Ще раз акцентую, що юридичні особи, у власності яких є елітні авто, про своєчасне нарахування і сплату транспортного податку повинні подбати самі, шляхом подання до територіального органу Розрахунку збору за першу реєстрацію транспортних засобів (під час заповнення якої назву «Розрахунку збору за першу реєстрацію транспортних засобів» необхідно самостійно замінити на «Розрахунок транспортного податку»).

- Романе Петровичу, а чи можливо якось ухилитися від сплати транспортного податку?

- Абсолютно неможливо. Органи внутрішніх справ вже надали відомості про реєстрацію та перереєстрацію транспортних засобів, необхідних для розрахунку податку. І всі територіальні органи працюють в посиленому режимі стосовно опрацювання даних та підготовки податкових повідомлень – рішень.

Тож, я раджу власникам легкових автомобілів, що зареєстровані (використовуються) до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. не чекати вручення повідомлення-рішення територіальними органами ДФС, а добровільно до 1 липня завітати до інспекції для звірки даних податкового зобов’язання з транспортного податку.

- А як, щодо особливостей оподаткування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для фізичних осіб?

- Фізичні особи в 2015 році будуть cплачувати податок на нерухомість за 2014 р. за ставками, які діяли в 2014 році протягом 60 календарних днів з дня отримання повідомлення рішення від органу ДФС, а саме 1% для квартир, житлова площа яких не перевищує 240 кв. м і будинків, площею не більше 500 кв. м, і 2,7% для квартир з житловою площею понад 240 кв. м і будинків більше 500 кв. м., для різних видів житла 1% від мінімальної заробітної плати за 1 кв. м, сумарна житлова площа якого не перевищує 740 кв. м, і в розмірі 2,7% при перевищенні 740 кв. м.

Пільги зі сплати податку на нерухомість надаються власникам нерухомості, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир - 120 кв. м, будинків - 250 кв. м, квартир і будинків - 370 кв. м. Застосування пільги обчислюється в 1 кварталі 2014 з розрахунку житлової площі, 2,3 і 4 квартали 2014 року - загальною.

- Підскажіть, будь-ласка, яким чином органи державної фіскальної служби отримують інформацію про об'єкти нерухомого майна, що належать фізичній особі?

- Згідно норм чинного законодавства органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, які здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов'язані до 15 квітня 2013 року, а в наступні роки - щокварталу, в 15-денний термін після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати органам ДФС відомості, необхідні для розрахунку податку за місцем розташування такого об'єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу.

Укрдержреєстр подає ДФС інформацію про об'єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, також нерезидентів.

Територіальні органи і підрозділи Державної міграційної служби України подають відповідним органам ДФС інформацію про фізичних осіб, місце проживання яких зареєстровано у відповідному населеному пункті.

До складу податку на майно входить, зокрема плата за землю. Тож, який податковий період для плати за землю та що є підставою для його нарахування?

Базовим податковим періодом для плати за землю є календарний рік, який починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

- А пільговики визначаються попереднім законом, чи їх визначатимуть виключно місцеві ради?

- Згідно з нормами Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Якщо органи місцевого самоврядування не оприлюднили та не надали у встановлені чинним законодавством терміни відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішень щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним або фізичним особам, плата за землю у 2015 році справляється відповідно до вимог Податкового кодексу із застосуванням ставок земельного податку 2014 року.

- У зв’язку з запровадженням, так званих «реформ» - податкової та бюджетної, на Вашу думку, у чому полягає головне завдання податкової реформи?

- Зараз фіскальна служба реорганізується, але змінюється не лише структура і назва. Головне – це поступове впровадження нового пакету реформ, які повинні підтримати економіку України. Над цим працює багато фахівців, які доопрацьовують різні деталі, враховуючи думки представників бізнесу та громадськості. Проте, незважаючи на усі нововведення, працівники активно працюють не тільки для забезпечення надходжень до бюджетів різних рівнів, а також надання платникам різноманітних адміністративних послуг.

Податкова реформа, спрямована на створення сприятливого інвестиційного клімату, комфортних, простих і зрозумілих умов для ведення бізнесу в країні.

З відкриттям Центрів обслуговування платників, процедура проведення платежів стала дійсно швидкою та зручною. Функціонують комфортні приміщення ЦОП, обладнані сучасною технікою. Відвідувачі можуть отримати цілий комплекс адміністративних та консультативних послуг від кваліфікованих спеціалістів. Створені умови допоможуть платникам свідомо, стабільно і вчасно сплачувати податки. Це сприятиме розвитку територіальних громад.

Ми і надалі готові підтримувати сумлінних підприємців, адже сьогодні, тільки об’єднавши зусилля, можна допомогти країні вийти з нелегкого економічного стану. Наше завдання - зменшити документообіг для підприємців, спростити і зробити зручними процедури реєстрації, сплати податків, складання звітності; впроваджувати нові технології, які дозволять обслуговувати платників дистанційно, щоб усунути корупційну складову, а також зменшити витрати часу на адміністрування платежів.

Ссылка скопирована в буфер обмена