У Кривому Розі створюють вантажний електромобіль

Фото: Первый Криворожский

Криворізький інженер-винахідник Віталій Бризгалов працює над виробництвом міських вантажних електроавтівок CoolOn.

Електричні транспортні засоби, які він разом із командою розробляє, повністю вироблятимуться з українських деталей. Це буде автівка комерційного призначення, нею можна буде перевозити, наприклад, пошту або інші товари.

”У світі зараз багато електричних автівок побутового призначення - таких, що перевозять людей. Інші машини - надзвичайно дорогі, а комерційно окупних - взагалі немає”, - говорить Віталій Бризгалов.

Свій проєкт Віталій назвав CoolOn: на честь вченого фізика Шарля Кулона.

Віталій жартує: “Тесла, Ампер, Вольт - всі зайняті, а про Кулона чомусь забули.А саме Шарль Кулон дуже пов’язаний з акумуляторами. А ще кулон - це просто прикраса, талісман. До того ж, можна перекласти майже дослівно: вмикай клас”

В Україні 6,5 мільйонів автівок, із них 200 тисяч - автобуси, а 2 мільйони - вантажні авто. Один електромобіль, який розробляють у Кривому Розі, коштуватиме близько 16 тисяч доларів. Як правило, бізнес-клієнти автівки купують у кредит, або у лізинг.

Читайте також: Як діджей із Кривого Рогу на карантині почав вирощувати мікрозелень.

“Змінюючи бензинову автівку на електричну, бізнес-клієнт за 2 роки на зекономленому паливі виплачує вартість (кредит або лізинг, - авт.) автомобіля і відсотки. Виходить, що саме авто - це подарунок”, - розповідає Віталій Бризгалов.

Віталій дуже хоче, щоб CoolOn був зроблений повністю із українських запчастин - це і зменшить вартість машини і підтримає українських виробників.

Поки будується ходовий макет акумулятор використовуються Тесла, але криворіжці вже тестують свої акумулятори. Це найдорожча і найважча частину автомобіля.Наразі розробники працюють над створенням ходового макету. На це піде 2-3 місяці, якщо нічого не змінить карантин через коронавірус. Потім будуватиметься прототип, а вже згодом мова піде про організацію міні-серійного виробництва. Планується, що воно буде на території Кривого Рогу. А от велике серійне виробництво, заплановане на 2021-22 роки.

Читайте також: Як почався навчальний рік для першокласників Кривого Рогу.

“Складно сказати чи залишимось ми у Кривому Розі, чи будемо зміщуватись. Напрямок одразу тримаємо на Європу, тому елементи безпеки одразу будуть європейського рівня”, - говорить Віталій.

Криворіжці сподіваються, що акумулятор автомобіля, який вони розробляють, повноцінно працюватиме близько 10 років, із розрахунку запасу ходу - 200-250 кілометрів. Після закінчення основного терміну експлуатації акумулятор можна буде використовувати додатково: він зможе живити житлове або комерційне приміщення.Зарядити автівку можна буде від будь-якої розетки, в якій є 220 або 380 вольт.

Якщо авто розрядиться повністю, для повного заряду потрібні будуть 4 години. Заряджати його можна вночі по нічному тарифу.

Редакція продовжить стежити за ходом розробки автомобіля.

Слідкуйте за публікаціями на нашому сайті.

Читайте нас у Facebook і Telegram.



Матеріал опубліковано в рамках програми Media Emergency Fund, яку реалізує Львівський медіафорум, за фінансової підтримки National Endowment for Democracy (NED). Погляди авторів цього матеріалу не обов'язково збігаються з офіційною позицією NED.