До обдарованих та особливих дітей України - різні підходи
Фото: Первый Криворожский
Про це пише прес-служба Міністерство освіти і науки України.
«Інтернати для дітей з особливими потребами не будуть скасовані, поки інклюзія не стане якісною та доступною. Ми маємо забезпечити певний рівень для навчання цих дітей, і батьки мають право пересвідчитися, чи створено потрібні для їхньої дитини умови.
Окремо хочу додати, що досвід передових країн свідчить, що присутність у класі дітей з особливими потребами оздоровлює моральний клімат в класі», – пояснила Лілія Гриневич.
Читайте також: Чи дають достатній рівень володіння державною мовою у школах?
Зовсім інша ситуація з інтернатами для дітей із малозабезпечених родин. На думку Міністра, гроші на їх утримання доцільніше направити в сім'ї.
Інтернати ж для обдарованих дітей, де здебільшого навчаються діти старшого віку, мають не лише зберегтися, а й розвиватися надалі:
«Ці інтернати – прообраз профільних старших шкіл. У них збирають обдаровану молодь з усієї країни, зокрема, тих дітей, що проживають у сільській місцевості і не мають іншого шансу отримати хорошу освіту», – пояснила Лілія Гриневич.
З наступного навчального року в 100 школах країни буде здійснюватися пілотування першого класу Нової української школи за новим держстандартом:
«Саме опорні школи мають стати осередками отримання якісної середньої освіти», – зазначила Лілія Гриневич.
До старту нової школи у 2018 році буде створено освітню онлайн платформу, де будуть розміщені сучасні освітні матеріали з основних предметів. Школи зможуть конструювати власні навчальні плани.
Читайте також: Учні Центру «Зміна» Кривого Рогу підтримали ініціативу дорослих, підписавши «Лист світові»
«Школа повинна не тільки давати знання, а й вміння ці знання застосовувати та формувати цінності, що допоможуть відрізнити правду від брехні та критично сприймати інформацію», – відзначила Міністр.
За її словами, дуже важливо, щоб діти не знеохочувалися до навчання. Нові методики організації навчального процесу, зокрема, діяльнісного навчання, мають допомогти розвинути важливу для подальшого успіху дітей якість – допитливість:
«Зараз діти знеохочуються до навчання вже у 3 класі. 7% старшокласників, що обирають для поглибленого вивчення природничі предмети, – це занепад природничої освіти. Ми повинні виправляти цю ситуацію», – додала Лілія Гриневич.
У новому навчальному році перепідготовку пройдуть понад 22 тисяч вчителів початкових класів.