Поділ на статі може існувати лише у сферах, у яких задіяно статеві органи, - криворіжець у рамках флешмобу #HeForShe

Фото: Сергій Гірік

Флешмоб Всесвітньої кампанії #HeForShe продовжується и ми публікуємо пости криворіжців, що долучилися. На умовах співпраці із ініціативною групою «рівні в кривому».

Детальніше про світовий флешмоб читайте тут.

Тексти публікуються без змін, редакція порталу не редагує пряму мову учасників флешмобу.

«Як на мене, поділ на статі у принципі може існувати лише у сферах, у яких задіяно статеві органи. В усіх інших випадках стать виступає лише в ролі соціального конструкту, який штучно обмежує права людини або надає людям додаткові права і привілеї.

Страх перед фемінізмом серед частини осіб чоловічої статі (навмисне уникатиму термінів «чоловік» і «жінка» як соціальних, а не біологічних) викликано передусім страхом втратити низку соціальних привілеїв. Несприйняття частиною осіб жіночої статі цього руху викликано за великим рахунком тим самим — його бояться ті особи жіночої статі, які у патріархальному суспільстві мають якісь індивідуальні привілеї порівняно з іншими представницями своєї статі.

По суті, страх перед рухом за права жінок (тут уже цей термін доцільно вжити) є страхом перед втратою статусу. Він аналогічний страхові білого населення Південної Африки перед рухом проти апартеїду, страхові більшості аристократії й духівництва проти боротьби третього стану за ліквідацію спадкових привілеїв перед добою буржуазних революцій, страхові великої буржуазії перед соціалістичними рухами у ХІХ й на початку ХХ ст. У кожному з цих випадків ішлося про втрату однією частиною населення привілеїв, отриманих за фактом народження в якості представників однієї соціальної групи.

На моє переконання, жодних привілеїв чи обмежень у володінні правами за ознакою народження у представників якоїсь соціальної групи бути не може. Більше за те, вроджені привілеї завжди поєднуються з обмеженням прав не лише для групи, позбавленої цих привілеїв, а й для привілейованої. До доби буржуазних революцій аристократи не мали права займатися торгівлею чи промисловістю, бо це було справою третього стану. Відмовившись від привілеїв, вони отримали нові права, які з часом компенсували втрачене. Відмова від соціальних привілеїв, які мають чоловіки (знов-таки, тут цей термін уже доцільно вжити), також тягтиме за собою набуття ними нових прав», - пише історик, викладач НаУКМА, випускник КДПУ Сергій Гірік .

Ініціативні криворожанки чекають на ваші коментарі та думки на підтримку гендерної рівності у коментарях чи на e-mail: rivni.kr@gmail.com.

Читайте також: Криворіжці продовжують приєднуватися до Всесвітньої кампанії #HeForShe