Парламентарі хочуть відмовитись від терміну «фізична культура»
Фото: iportal.rada.gov.ua
Законопроектом (№4857 «Проект Закону про фізичне виховання та спорт») пропонується визначити основи сфери фізичного виховання та спорту з одночасною втратою чинності Закону України «Про фізичну культуру і спорт».
Метою проекту Закону, як зазначено у пояснювальній записці, є законодавче закріплення системи функціонування та розвитку сфери фізичного виховання та спорту в умовах ринкової економіки, що в результаті призведе до суттєвого зниження регуляторного впливу держави на сферу спорту.
Члени Комітету та представники фізкультурно-спортивної громадськості не підтримали законодавчу ініціативу авторів законопроекту та висловили низку зауважень.
Одне з них: у відповідності до положень законопроекту з суб’єктів фізичної культури та спорту виключені дитячо-юнацькі спортивні школи, колективи фізичної культури, фізкультурно-спортивні товариства, спеціалізовані навчальні заклади спортивного профілю, школи вищої спортивної майстерності, центри олімпійської підготовки, центри студентського спорту вищих навчальних закладів фізкультурно-оздоровчі заклади.
Це практично вся складова сфери фізичної культури і спорту, в якій плідно працюють десятки тисяч фахівців, гартується спортивний резерв країни, оздоровлюються засобами фізичної культури і спорту десятки тисяч дітей, молодь, працівники галузей народного господарства та члени їх сімей.
Таке скорочення тягне за собою зменшення охоплення дітей заняттями фізичної культури і спортом, погіршення підготовки резерву для збірних команд України та погіршення фізкультурно-оздоровчої діяльності серед всіх верств населення тощо.
Також проект акта не передбачає функціонування системи фізкультури та спорту інвалідів, її взаємодії із громадськими організаціями фізкультурно-спортивного спрямування, в тому числі, фізкультурно-спортивними організаціями людей з інвалідністю.
Частиною 2 статті 14 проекту Закону пропонується перебачити, що Національний комітет спорту інвалідів України є громадською організацією, основним завданням якої є забезпечення розвитку паралімпійського руху в Україні, як складової частини міжнародного паралімпійського руху.
Однак, відповідно до статуту Національного комітету спорту інвалідів України він є громадською спілкою та розвиває не тільки паралімпійський рух, а і дефлімпійський.
Принциповою помилкою законопроекту, вважають у ВР, є відмова від таких термінів як: фізична культура, рухова активність, фізкультурна-оздоровча діяльність, оскільки на цих поняттях базується вся система спорту.
Крім того, законопроект не має належного фінансово-економічного обґрунтування. За розрахунками Міністерства фінансів України, ухвалення законопроекту потребує додаткового виділення 13 мільярдів гривень.